2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
ik had en kapotte dynamo, maar dankzij het forum weer thuis
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 29 juli 2011 11:22 PM
  [ # 16 ]

Goed bezig!

Citroen!

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 29 juli 2011 11:26 PM
  [ # 17 ]

Da’s nou mooi van zo’n forum een berichtje posten en je word geholpen, waarschijnlijk is ie wel in ECO modus gereden, radio, licht aanjager, etc uit en alles wat verder stroon verbuikt.

Natuurlijk ook fijn voor de Zweedse DS’er.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
f.rockefeller
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 14-12-2006

Gepost: 01 augustus 2011 01:21 AM
  [ # 18 ]

Een van die andere dssen was die van mij, en raad eens wat daar achter in de bak lag? Geen nieuwe doch werkende dyn.Omdat ik niet op gas rij, weet ik van gekkigheid niet hoe ik de auto vol moet krijgen, dus gooi ik er dat soort spul in. Maar het is gelukkig goedgekomen dus.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 01 augustus 2011 01:29 AM
  [ # 19 ]

Maar jullie hebben geen contact gehad daar, begrijp ik?

Citroen!

Profiel  
 
f.rockefeller
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 14-12-2006

Gepost: 01 augustus 2011 01:45 AM
  [ # 20 ]

Nee, het was al moeilijk genoeg om je eigen tent en auto daar telkens weer terug te vinden, maar een briefje onder de ruitenwisser of zo had natuurlijk wel een oplossing kunnen zijn.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 01 augustus 2011 09:40 AM
  [ # 21 ]

Volgend jaar willen wij ook DS-zweven naar Loire-streek, met een kofferbak vol reserve-delen…
Tegen die tijd open ik een draadje met de bestemming en periode, en de lijst spullen die ik meeneem.

Wordt dus vervolgd!

knuffel

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 06 augustus 2011 12:14 PM
  [ # 22 ]

nou, gisternacht om 02.00 waren we weer thuis.

Zo als jullie konden lezen heb ik achter de schermen even contact met Waterman gehad,
en het leek me inderdaad de beste oplossing om naar Parijs te rijden om daar een nieuwe dynamo te gaan halen.

Op het terrein heb ik nog wel een paar Ds sen bezocht, maar gezien de tijdsdruk en het niet zeker weten of er iemand was met een vervangende Dynamo zou zijn…


tijdens mijn bezoek aan de garage op het Terrein kwam ik inderdaad nog een Zweed tegen met een kapotte veerbol, en een gescheurde lekzak.
die heb ik ook maar meteen voor hem meegenomen.

Ik heb de reis met een Peugeot 204 hdi in minder dan 4 uur heen en terug gedaan,
met dank aan mijn broer Harry, die mijn eend mee zou krijgen naar de meeting, maar door tegenvallen van het vele laswerk was die niet op tijd klaar

en reed hij dus met zijn Peu.

nadat de Dynamo geplaatst was konden we inderdaad verder rijden.
heel vreemd bleek toen het stuurhuis intern te zijn gaan lekken waardoor hij opeens een stuk zwaarder is gaan sturen, maar dat was geen erg groot probleem

na ongeveer 100km richting Cahor, kwam ik er achter dat de olie druk censor lekte, dit werd zichtbaar omdat de aanhanger een lichte waas van olie over zich kreeg.
deze heb ik op plaats van bestemming, (met dank aan de locale Citroen garage te Sarlat) vervangen voor een M10 boutje.

en ten slotte is de gas verdamper ook nog fijn stuk gegaan, waardoor het haast niet te doen was om stationair te rijden.

dit alles heeft ons 2 dagen eerder dan de planning thuis doen komen. al met al was het wel een erg geslaagde Vakantie.

Het is de eerste keer dat we met de DS naar Frankrijk zijn gegaan, zeker niet de laatste keer!!!!

maar onderdelen die je normaliter niet zult vervangen om dat ze “nog wel goed zijn”, zijn niet opgewassen tegen een reis met een aanhanger zoals door ons gemaakt.

volgende keer dus zeker nog beter voorbijrijd op pad!!

Een van de leukste dingen die we mee maakten,

We zijn zeker 200 keer op de foto gezet, en gefilmd door mensen bij het Tankstation, of op de Parijse rondweg, er waren mensen die letterlijk uit de auto hingen en via de vluchtstrook ons in lieten halen dan wel voorbijkwamen. om een foto te maken
voornamelijk Fransozen.

Dat had ik nooit verwacht, het zal niet zozeer om de Ds te doen geweest zijn, maar meer om de combinatie van de begrafenis aanhanger met de DS..FANTASTISCH genoten!!!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43405
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 augustus 2011 12:27 PM
  [ # 23 ]

Mooi verhaal en top dat je goed thuis gekomen bent kerel!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 06 augustus 2011 12:48 PM
  [ # 24 ]

Een foto van de combinatie is hier ook welkom hoor.  Smile  very good

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 06 augustus 2011 02:48 PM
  [ # 25 ]

ga ik regelen

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 06 augustus 2011 04:30 PM
  [ # 26 ]
Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 06 augustus 2011 11:14 PM
  [ # 27 ]

Behoorlijk wat pech gehad !
DS rijden kan ook probleemloos en met veel bepakking, getuige onze vakanties in Provence (4200 km, 2x mont ventoux op en neer, Gorges de Verdon, etc) en Davos waarbij we op een dag met 4 man 3 bergpassen hebben genomen, alles zonder problemen.
We hadden zelfs vrij weinig bij ons aan reserve-onderdelen, alleen de zeldzame dingen zoals binnenbanden vóór en achter, treiterslangetje en wat klein spul & gereedschap Onder het vooronder is in het verleden dan ook al behoorlijk wat vervangen door moderner spul (dynamo met stroom regelaar, valeo startmotor, etc.)

In ieder geval goed dat je je niet hierdoor uit het veld laat slaan !

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook