DriverD schreef:@Han S: Een DS van nul naar honderd in ongeveer een halve minuut? Dan heb je vast nog nooit met een goed afgestelde DS21/23 gereden (en ook de laatste 2 liters zijn echt veel sneller dan de tijd die jij noemt).
Een SM is een heel andere auto en beslist duurder dan een DS.
En een Jaguar? Daar hebben we nu meer dan genoeg over gehoord, lijkt me.Voor alle duidelijkheid: We hebben het hier over DS-en. Andere meuk wordt weg gehaald.
Ik heb het nooit opgenomen, zal ik eens doen en ik heb een DS21 gehad, een Pallas nog wel. Maar snel zijn ze niet en dat hoeft ook niet. Ik heb er een DV3 motor in hangen en die moet bijna 100 pk leveren.
Misschien de ontsteking eens wat vroeger zetten met die trage k*t benzine van tegenwoordig.


Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 31-07-2011
- ID/DS DSpécial Confort - ID19B
Dus, Chris Salsa, we wachten op nieuws! Vooral op die kleur.
(Zolang de kleur niet is roest bruin )
1968 ID 19B -> 1970 DSpecial -> ?
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
brun scarabee = roestbruin metallic (mijn DS)
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Vond ik zomaar een foto van een folder, zie je dat de DS cabrio indertijd 19.350 gulden kostte en dat is geen 8800 euro. De Daimler er naast kostte een stuk meer en die Daimler heb ik ook gehad met zijn mooie V8 motortje. De Daimler is weinig waard tegenwoordig, de DS cabrio ontzettend veel.
Ik heb de ontsteking van mijn DS nagekeken, 14 graden bij 2000 rpm, dus prima, maar veel gang zit er nog niet in hoor. Het loopt wel heel erg mooi.





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Nokkenas- of krukasgraden?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Nokkenas Jan.





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik probeerde je op een foutje te betrappen
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ik heb geen krukaspoeli kunnen ontdekken. Misschien beter zoeken?














































Totaal aantal Berichten: 43462
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ontopic heren aub
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
14 nokkenas graden is veel te vroeg!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dat is 28 krukas graden en dus bij 2000 rpm. Stationair komt hij in de buurt van 0 graden.












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ja. vermenigvuldigen kan ik al…
De 2100 heeft 11 nokkenasgraden bij 2000 rpm
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














































Totaal aantal Berichten: 43462
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een dspecial 14 graden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Die oude DV-tjes met dat kleine asmatische carburateurtje zijn niet vooruit te branden inderdaad!
Citroen!





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Han moet maar eens een 21IE kopen. Weer een nieuwe uitdaging…
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.