




























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dan weet ie niet wat ie meemaakt, als hij het gaspedaal intrapt….
Citroen!
Han S schreef:En voor de volledigheid: een DS rijdt anders dan elke andere auto. Het veert als geen ander, maar het rijdt ook als een ouderwetse auto. Je zit als een vorst, je hebt veel ruimte, zeker voor passagiers op de achterbank is er veel beenruimte. Maar de DS heeft ook nadelen, hij is ouderwets snel, dat betekent 0 tot 100 in ongeveer een halve minuut, zij is niet zuinig, zij stinkt naar uitlaatgassen als je er achter staat, maakt redelijk veel herrie en zo zijn er nog wel wat minpunten.
Maar het is wel een heel aparte beleving om er mee te rijden en veel mensen zie je kijken en glimlachen en zo nu en dan gaat er een duim omhoog.
Als ik nou heel eerlijk mag zijn rijd ik liever met mijn nog oudere Jaguar, die is stil en behoorlijk snel, buitengewoon soepele motor en ook dat is een heel aparte beleving. Het nadeel is dat die wel drie keer zoveel zuipt als de DS, maar als je gas geeft komt het monster in hem helemaal los. En net als de DS is het een tijdloos ontwerp dat nooit gaat vervelen.
En een beetje net exemplaar kost veel minder dan een DS in aanschaf.
Een goede DS stinkt niet naar uitlaatgassen als je erachter staat, dat is alleen als je de motor niet onderhoud en/of goed afgesteld hebt, dat is ook de reden als je een DS hebt die er een halve minuut over doet om aan de 100 km te komen, zelfs de DVtjes met die miniscule carbs zijn nog sneller, mits goed afgesteld uiteraard
Zelfs die ouwe lijken die ik altijd aftrap en als werkpaard gebruik lopen nog vlotter en stinken niet, ja naar de Bouviers en nicotine, maar niet naar uitlaatgassen
En wat betreft de geweldige jaguar die je hebt verder zal je wel een beste vent zijn
Bij de weg heb ik voor de TS nog wel een DS staan, een 2de neus van ‘67, 21 Pallas, BVH, groen glas en zwart leer, brede hoofdsteunen, midden armsteun, Continental Edison FM, bodem in perfecte staat net als het plaatwerk, LPG, geen koopje uiteraard en pb bij interesse, mag gekeurd worden door elke Citrofiel, maar endoscopische onderzoeken kan als de auto betaald is, blijkt er iets niet goed te zijn dan centjes terug, kan ook op papier gezet worden, heb ook nog een ID 19 van ‘68 die moet je een beetje zien als budget koets, wel op gas en te overzien werk, maar kost dan ook maar een klein ruggie
Allebei de auto’s zijn door mij nog niet als werkhok gebruikt, dus dat biedt in elk geval perspectieven , gaan allebei weg omdat ik plaats moet maken voor mijn andere hobby
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
DriverD schreef:Dan weet ie niet wat ie meemaakt, als hij het gaspedaal intrapt….
Ja hoor, ik voel het aankomen… illegale straatraces met dssen….eindelijk!!!












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
waterman schreef:Een dspecial 14 graden.
En zo is het.
Zie:
http://www.dsclub.de/pdf/Zündeinstelltabelle ID-DS.pdf
Bron:
http://www.dsclub.de/tech/daten.htm
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Jongens toch, het is een D Special met een DV3 motortje met Solex bromfietscarburateur, 98 peekaatjes en bijna 1300 kilo staal. Het is mijn twaalfde snoek en inderdaad was mijn DS21 Pallas wat sneller, maar dat boeit me voor geen milimeter, ik heb geen haast en ik rijd alleen maar voor mijn plezier en ook nog zonder enig doel. Ik stap in een rijdende legende en ga gewoon rijden en als ik een leuk weggetje tegenkom dan sla ik links of rechtsaf. En heerlijk zweven over de West Friese binnenweggetjes en genieten, arm uit het raam en 80km/u is al hard genoeg op dat soort paadjes.
Ik heb alleen maar willen aangeven aan de TS dat het niet rijdt als een moderne auto, maar een heel aparte beleving is. Daar is toch niks mis mee dacht ik. De DS heeft geen kathalisator en stinkt dus gewoon naar uitlaatgassen. Mijn XM had wel een katalisator en stonk niet. En dat Benjamin daar meteen conclusies van verkeerde afstelling aan verbindt is zijn probleem, ik heb race motoren afgesteld (waarbij ik zelfs het kleppendiagram veranderde) en ik weet een heel klein beetje hoe dat moet.
En als ik wil blazen dan pak ik mijn Engelse autootje van 1700 kilo met 250 pk en twee SU carburateurs van 2 inch, zoek de A7 of A6 op en ga zoveel mogelijk brandstof naar de eeuwige jachtvelden helpen. En dat is ook genieten, maar op een totaal andere manier.
En vanmiddag moet ik ff naar het ziekenhuis en dan pak ik de 206XS want die loopt mooi en doet 1 op 15.












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
En dat gelezen hebbende zeg ik:
Nu weer ONTOPIC !!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Yep SalsaChris: heb je de grootte inspectie al achter de rug?
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
Ik ben ook zeer benieuwd hoe dit draadje afloopt, of Chris ons blij komt vertellen dat hij een mooie snoek heeft gekocht en vreselijk geniet. Ik heb gisteren even snel uitgerekend wat het mij heeft gekost en dat ligt ergens tussen de 4000 en 4500 euro plus zo’n duizend uur werk.
Hallo
dit draadje kent jammer genoeg geen happy end.
mede door het lezen van jullie meningen en adviezen zijn wij van het idee afgestapt
spijtig HEEL spijtig. ik zou de oude tante nooit de zorg kunnen geven die ze verdiend.
Maar blijf het desondanks 1 van de meest sexy auto’s ooit vinden
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Heb je er wel eens mee gereden Chris?





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Misschien een wijs besluit…
Citroen!
Mee gereden?
Nee, helaas niet.
De meeste DS’n die ik gezien heb reden niet.
Juist deze laatste rijd wel maar ben niet meer geweest voor een grondige inspectie en testrit
Misschien maar goed ook, anders was mijn besluit nog zwaarder geweest
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
SalsaChris schreef:Mee gereden?
Nee, helaas niet.
De meeste DS’n die ik gezien heb reden niet.
Juist deze laatste rijd wel maar ben niet meer geweest voor een grondige inspectie en testrit
Misschien maar goed ook, anders was mijn besluit nog zwaarder geweest
Erg jammer dat je alleen door de “tips” van anderen die keuze hebt gemaakt, ga gewoon eens in zo’n ding rijden en kijk eerst eens of je het wel leuk vind, verder zijn DSen prima geschikt voor dagelijks vervoer, en zijn de kosten even hoog als van een moderne auto met moderne techniek, het enige wat een belangrijk gegeven blijft bij een DS zijn de roestkevers, maar ook die zijn behoorlijk te voorkomen door voorzorgsmaatregelen, en door de LHM regelmatig te verversen kun je ook daar problemen zoveel mogelijk beperken
Kortom, zoals Big Brother Ruud in een grijs verleden meer dan eens riep : “laat je niet gek maken”
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
Jammer dat je zo ver weg zit Chris, anders gingen we samen een flink stuk rijden. Misschien is er iemand bij je in de buurt die je wil laten kennismaken met de rijeigenschappen van de DS, wellicht ga je er dan anders over denken. Benjamin heeft wel gelijk, laat je niet meteen ontmoedigen, er zijn nog wel goede te vinden voor een redelijke prijs.






















Totaal aantal Berichten: 3844
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Mee eens, ga kijken bij een paar rijdende exemplaren, kijk goed, voel hoe het rijdt en heb je serieuze interesse dan laat je hem bij een specialist even bekijken of ie de centen waard is en wat de verwachte aankomende to do dingen zijn..