Jantje,
deze DS is een mecanique en heeft een normaal rempedaal. Ook heeft hij geen remaccu.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Een DS heeft altijd een remknop. Rempedaal? Dan is het een ID.
Happend remmen? Vaak het gevolg van lucht in het systeem.
Citroen!





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
hansvdw schreef:Jantje,
deze DS is een mecanique en heeft een normaal rempedaal. Ook heeft hij geen remaccu.
Had ik even niet door, maar het verandert niets aan mijn antwoord. Uit ervaring weet ik dat je gewoon harder op dat pedaal gaat duwen als de vertraging niet genoeg is naar je zin. Op het moment dat de voorremmen het dan gaan doen, dat kan wel eens ruim een seconde duren, rem je dus plotseling erg hard.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
hansvdw schreef:
nog even een reactie op deze opmerking: als de schijf vet is, dan zou ik een slechte remwerking verwachten omdat de remblokken niet goed aangrijpen op de schijven. Maar de auto remde erg sterk af. Als ze nat zouden zijn, dan zou ik verwachten dat de remmen piepten. Dit gebeurde echter niet.
DS remmen piepen eigelijk nooit. Wel is het zo als Jantje schrijft. Je gat harder drukken op je pedaal en dan ineens is er grip…Als je probleem erger wordt gaat ie opeens achter heel hard remmen..
Zoals ik al eerder schreef: BTDT! (Been There Done That)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Bogaard; ik heb de remschijven nagekeken, maar deze waren droog.
Jantje; ik had niet het idee dat ik te hard remde. Ik remde op dat moment ruim voor een stoplicht licht af, toen de rem ineens aangreep.
DriverD; ik kan mijn remmen wel ontluchten, maar heb dat nog nooit gedaan. Kun jij vertellen hoe ik dit moet doen.
Je kunt dat in je eentje doen, je zet een passend stukje hout tussen een vast punt onder je stoel en het rempedaal zodat het pedaal wordt ingedrukt. Je loopt naar de motorruimte en draait de ontluchtschroef op de remklauw los tot er LHM uit komt. Weer dichtdraaien en naar de andere kant.
waar zit de ontluchtschroef op de remklauw?
kan ik dit ook bij de linkerrem doen. Je kunt daar namelijk niet of bijna niet bij.
Het wijst zichzelf, het is een soort schroef met een gaatje in het midden en vaak zit er een nylon slangetje overheen.
Kijk even op mijn site op pagina http://www.SPAM/@ds/fr_18feb2011.html.
Ergens onderaan staat een afbeelding van de rechter klauw, links bovenaan is de ontluchtingsnippel
Succes….





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Han S schreef:Je kunt dat in je eentje doen, je zet een passend stukje hout tussen een vast punt onder je stoel en het rempedaal zodat het pedaal wordt ingedrukt. Je loopt naar de motorruimte en draait de ontluchtschroef op de remklauw los tot er LHM uit komt. Weer dichtdraaien en naar de andere kant.
Wel met draaiende motor…
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Han S schreef:Je kunt dat in je eentje doen, je zet een passend stukje hout tussen een vast punt onder je stoel en het rempedaal zodat het pedaal wordt ingedrukt. Je loopt naar de motorruimte en draait de ontluchtschroef op de remklauw los tot er LHM uit komt. Weer dichtdraaien en naar de andere kant.
Doe er wel ff een slangetje op en lijdt dat in het vat. Zo ka je kijken of er een mooie straal groene LHM uitkomt ipv schuim.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik vang het op in een potje want vaak is het niet bepaald schoon meer en dat wil je niet in het voorraadvat hebben.
@ Jan: als je voorraadbol goed is heb je nog wel remdruk voor die ene keer dacht ik. En anders moet ie ff lopen.
bedankt allemaal,
ik ga aanstaande zaterdag het een en ander ontluchten.
Nog wel een vraag die overblijft. Kan ik van onderen ook makkelijk bij de linkerklauw?












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
nee. makkelijk niet…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Als je meer ruimte nodig hebt kun je de koeltunnel er af halen, kun je er heel goed bij.