Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Even wat ONbetrouwbare statistieken dan.
In 2009 reden er in Frankrijk iets meer dan 6000 DS/ID-en rond met een normaal kenteken. De auto’s die dus als dagelijks vervoermiddel gebruikt worden en die je dus zou kunnen spotten. Deze gegevens komen van een website omtrent de Controle Technique. In dat jaar was het voor klassiekers niet meer nodig om een keuring te ondergaan, dus hoeveel van die auto’s er rondrijden/reden met een klassiekerkenteken is giswerk.
In Nederland, volgens de wagenparkstatistieken waren dat er toen net iets meer dan 2000.
Met een oppervlakte van meer dan 13 keer Nederland is de kans dat je zo’n dagelijkse DS ziet vrij klein.
Denk ik.
Verder kom ik de DS niet meer tegen op beide websites. Teveel nieuwe meuk?

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
2000 DS-en in Nederland? Alleen de club heeft zo’n 3000 leden, en die hebben alle minstens 1 DS. Daarnaast zijn er ook mensen met een DS die geen lid zijn van de club. Onzin dus, die 2000.
Citroen!

- BX 1.9 TURD, de Euro
Vandaar ook ONbetrouwbaar. Ik heb die cijfers ook maar van een website geplukt, destijds.
Wat ik wil zeggen, Frankrijk is veel groter dan NL en naar verhouding rijden er per vierkante kilometer waarschijnlijk veel minder DS-en in F dan in NL.
Wat ik een paar jaar geleden ergens las was dat er nog zo’n 6000 ds-typen in Nederland zijn waarvan er zo’n 4000 nog rondrijden. Kan het helaas nergens meer terug vinden dus ik moet op mijn geheugen vertrouwen. Zit er misschien een duizendje naast.
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
DriverD schreef:2000 DS-en in Nederland? Alleen de club heeft zo’n 3000 leden, en die hebben alle minstens 1 DS. Daarnaast zijn er ook mensen met een DS die geen lid zijn van de club. Onzin dus, die 2000.
Volgens de bovag gegevens 2900 id of dssen, in 2010, maar men weet maar nooit of dat nou weer betrouwbaar is, trouwens zouden er ook mensen lid van de club kunnen zijn die geen ds/id hebben?
Ik denk dat er nog een een ander verklaring is : Fransen zijn DIESEL rijders..
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

- BX 1.9 TURD, de Euro
Dat blijkt ook maar iets meer dan de helft van het wagenpark.
Had ik ook niet verwacht. En misschien alweer uit erg onbetrouwbare bron.
Op pagina 12 van dit document kan je die cijfers terugvinden over 2009.

Totaal aantal Berichten: 15756
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Edit mod: Even wat tijd besteed aan het verwijderen en aanpassen van totaal niet terzake doende posts. Gelieve on topic te blijven en zich te onthouden van onnodig generaliseren en discusseren.
Ik al de zaak weer on topic brengen . Gisteren een mooie Renault 6 voorbij zien schuiven….
Foto volgt.

Totaal aantal Berichten: 3004
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
f.rockefeller schreef:DriverD schreef:2000 DS-en in Nederland? Alleen de club heeft zo’n 3000 leden, en die hebben alle minstens 1 DS. Daarnaast zijn er ook mensen met een DS die geen lid zijn van de club. Onzin dus, die 2000.
Volgens de bovag gegevens 2900 id of dssen, in 2010, maar men weet maar nooit of dat nou weer betrouwbaar is, trouwens zouden er ook mensen lid van de club kunnen zijn die geen ds/id hebben?
2300 x DS en 600 x ID per 1-1-2010 volgens de Bovag:

- BX 1.9 TURD, de Euro
Dat zijn de auto’s met verzekering? Hoeveel staan er nog gestald?
En dat geldt dus ook voor Frankrijk.

Totaal aantal Berichten: 3004
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Zullen dat niet de auto’s op kenteken zijn ?