




























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat weet waterman beter dan ik… De smering zal nog best wel een tijdje doorgaan.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jef scholliers schreef:jantje1948 schreef:Voor een tijdje wel….
Tijdje ?
Ja, die pomp kan wel effe drooglopen voor ie écht leeg is. Ga nou maar gauw die auto maken. Thuis op de sofa zitten is ook geen oplossing hé
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
U weet precies wat ik zit te denken Waterman !
Dankuwel. Drie minuten laten draaien, systeem ok !
Tijdens de vorige week met installeren van de nieuwe startkabels en dergelijke, heb ik wel een enorme knal gehad. Maar dan echt enorm !
Ik had ze dus in de verkeerde volgorde aangesloten met een oerknalals gevolg, de buren kwamen toegelopen.
Ik denk dat er een pakking kapot geslagen in aan het uitlaatspruitstuk. Dat “rookt” nu wanneer de motor draait.
Lieve mensen, zeg me asltublieft: kan er iets veel ergers gebeurd zijn binnenin de motor ?
Het lijkt alsof ik plots veel olie verbrand ...














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Startkabels??? Bougiekabels bedoel je toch zeker???
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Jaja! Zo erg was het nu ook weer niet !!
Maar wat kan er zo nogal gebeurd zijn ? De knal zal wel versterkt zijn door het feit dat er geen uitlaat onder hing, maar toch ...
Jef, het is niet zo moeilijk… Door de verkeerde afstelling (verkeerde kabels op de juiste volgorde) zuigen de cilinders zich vol met een brandbaar mengsel. Het kan dus voorkomen dat je een bepaalde klepstand verkrijgt (open dicht) waarbij de vonk het spulletje ontsteekt als er net weer een slag is waarbij er weer nieuw brandstofmengsel wordt aangezogen…. Dan verkrijg je van dit soort heftige klappen. tja en daar kan je af en toe behoorlijk van schrikken.
Er is dus geen zuigers gesneuveld of zoiets ?





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Nee, gewoon alles goed aansluiten en starten.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Er is geen van de zuigers gesneuveld, en de kleppen zijn gesteld. De DX2 draait als nooit tevoren !
Ik zit nog met een klein denkprobleempje echter; wat te doen met het dak ?
De auto was vroeger Bleu Delta, wat omgetoverd is tot Ivoire Borely. Het dak is nog niet aan de beurt geweest en die combinatie werkt al helemaal niet.
Nu twijfel ik tussen drie kleuren: zwart, wit , of ook ivoire Borely.
Heeft er misschien iemand een wagen met één van die eerste twee combinaties ? Wat is jullie mening hierover ?
Ik vind het moeilijk om te beslissen.
Eigenlijk is de hoofdvraag die hierbij hoort, of er nog wel auto’s geleverd werden in twee kleuren in 73, 74 , 75 ...
Volgens Nuancierds kan een wit dak ook nog in die jaren . Weet er iemand hoe dat zit ? Verschil België / Frankrijk ?





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Nee, er werden geen DS-en meer in 2 kleuren geleverd in die jaren.
Citroen!






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Volgens nuancierds alleen nog DSpécial’s in Beige Vanneau waarbij nog een wit dak te leverbaar was. Voor DS’en en DSuper’s was het allemaal éénkleurig.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Mmm, dat beperkt de opties dan wel heel erg. Dan maar ivoire borely all the way !
Ik heb trouwens gaandeweg ook besloten dat er strips zullen opkomen, met dit als welbekend gevolg
(wat volgens mij toch ook geen schande is)(en zonder dat ding op de motorkap):





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
DSpécials hadden dan een wit dak, omdat dit niet gespoten was.
Citroen!