Totaal aantal Berichten: 194
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR Coupe
Hoi allemaal, kan iemand aangeven hoe jezelf de mistlampen (voor) op een C4 coupe 2005 makkelijk zelf kunt vervangen? Helaas staat in het boekje ‘raadpleeg dealer’. :s
Wellicht een foto erbij?
Dank weer.

Heb iets gevonden op de C4 Owners Club UK: C4_foglights
Moet je waarschijnlijk even registreren op de site voordat je de knowledge base mag bekijken, maar het is gratis en best nuttig

Totaal aantal Berichten: 694
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
bedoel je het lampje veravgen of de volledige lampunit?
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Lampje vervangen Knight-rider…
en verder wat te doen om lampje te veranderen van mistlamp Kan iemand de juiste werkwijze.plaaten aub
Ik zat dus met hetzelfde probleem. Ik heb de hele lichtunit moeten vervangen omdat het glas kapot was, maar als je alleen het lampje (h 11) wilt vervangen, helpt dit bericht waarschijnlijk ook. Het moeilijke is de kap rondom de lamp eraf krijgen. Als je niet weet hoe die vast zit, dan trek je de plastic lipjes kapot en ben je verder van huis. Om de gloeilampen te vervangen volstaat het om de kap te verwijderen. Moet de hele lampunit vervangen worden dan moet de beschermplaat aan de onderzijde ook worden verwijderd. Je moet namelijk ruimte hebben om de unit eruit te kunnen pakken.
De foto’s laten zien hoe de kap vastzit. Begin met het losmaken van de kap aan de zijkant van de auto. Als je daar ruimte hebt, denk dan aan de lip precies onder het mistlicht. Als je die vergeet, breekt hij af.
De foto’s zijn verder duidelijk genoeg.
ondertussen reeds laten herstellen in garage.Maar de volgende keer komt dat zeker van pas.Goed uitgelegd heeft iedereen wat aan.

Totaal aantal Berichten: 70
- (Grand) C4 Picasso Business Lounge
‘k heb het zelfde probleem.
Glas van het mistlicht is kapot, maar ik krijg dat dekseltje er niet af.
Als ik het door de Garage wil laten doen kost het me 95€ terwijl een volledig nieuw lampje me 43€ kost… Dan die ik het liever zelf.

Totaal aantal Berichten: 583
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
De lipjes van het kapje voor de mistlichten van de nieuwe C4 zitten aan de bovenzijde. Op de 1e foto van Elco zie je vergelijkbare lipjes aan de zijkant zitten bij het vorige model.
Als je de motorkap opent kun je ze ( met een beetje moeite) van bovenaf zien zitten. Één voor één omlaag drukken terwijl je tegelijkertijd aan de voorzijde een schroevendraaier in de kleine opening aan de bovenzijde steekt om de plastic kap naar voren te trekken.
Terug plaatsen is gewoon erin klikken.
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Totaal aantal Berichten: 70
- (Grand) C4 Picasso Business Lounge
Hey JLFME ik ga het dadelijk eens proberen…