
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 08-05-2006
- XM 2.0i 8v comfort break
- XM V6 12V Ambiance.
- CX CX 25 prestige aut
Met de 1.6 blokken welke ik gehad heb reed ik gemiddeld ong 1:16.
Met de sport liep dat al snel richting de 1:10.
Ik denk dat je met een 1.9 ongeveer wel op de 1:13 zal uitkomen.
En ik heb niet helemaal een rustige rijstijl.
Groetjes Jeroen







Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
En wat doet zo’n 1.9TRS automaat gemiddeld? Zuipt dat wél veel? Of ook rond 1 op 13/14 ??
http://www.speurders.nl/overzicht/citroen-bx-1-9-trs-bouwjaar-1987-87077437.html?q=bx
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 08-05-2006
- XM 2.0i 8v comfort break
- XM V6 12V Ambiance.
- CX CX 25 prestige aut
Die verbruiken naar mijn weten iets meer dan de varianten met injectie.
Jeroen
Dat zuipt wel wat meer. 1 op 9/10 dacht ik ongeveer.



























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
zo rond de 1 op 10 idd, onze ouwe TRi deed het wat zuiniger met 1 op 11/12
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

























Totaal aantal Berichten: 6203
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Maar dat verbruik van 1 op 10 doet die automaat alleen met een in perfecte conditie zijnde en superbe afgestelde carburateur.
In de dagelijkse praktijk zal het verbruik van een 19 TRS automaat al gauw richting de 1 op 8 gaan.
Vermond schreef:Als ik er een beetje op let rijd ik 1 op 13 met mijn 16v, dus met zo’n 8 klepper moet dat zeker mogelijk zijn.
Hèèè? Hoe let je dan op? Dat je goed duwt? Niet al te grof op de snelweg betekent bij mij 1 op 10 en als ik heel erg m’n best doe 11, maar met het merendeel stadsritten kom ik al gauw op 1 op 8, of nog erger.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé


Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009
- BX Cannes
- BX Deauville
Dat wil ik ook wel weten, 1 op 13, dat haal ik met mn cannes niet eens. Wel veel korte stukkies





















Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Door rustig te rijden en snel op te schakelen. 1 op 13 is wel een uitschieter geweest, maar 1 op 12 is eerder regel dan uitzondering. Afgelopen winter zijn we op wintersport geweest met 4 man en skikoffer (en het is een break) en op de snelweg voornamelijk tussen de 150 en 160 gereden en het verbruik was over die 2000 km 1 op 10.
Natuurlijk geniet ik ook af en toe van de 16v door een tank als een malle op te rijden. Maar ook vaak niet.
De 19 TRS automaat stond altijd bekend als de meest slurpende BX allertijden. Zelfs dorstiger dan een BX Sport.
Desalniettemin is een 19 TRS automaat een bijzonder fijne BX om in te rijden.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX







Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Nog even doorgaan met verbruiksdiscussie.
Een 1.6tzi automaat? Rijdt dat qua verbruik net als destijds mijn 16TGI (1 op 12)? of kan dat ook 1 op 14/15 rijden?
http://www.speurders.nl/overzicht/citron-bx-16-tzi-aut-hatchback-5-drs-93118742.html?q=bx
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Als je TGI ook een automaat was zal het wel in dezelfde richting zitten. Een (oude) automaat verbruikt echter altijd wat meer dan een handbak.







Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Bart1989 schreef:Als je TGI ook een automaat was zal het wel in dezelfde richting zitten. Een (oude) automaat verbruikt echter altijd wat meer dan een handbak.
Nee, dit was een handbak.
Ah, dus automaat verbruikt meer? Oke, weet ik dat
Moet ik dan maar voor lief nemen. Wil heel graag een BX automaat!
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
MiJn eerste BX was een 1.6 RS automaat, dus met carburateur en 4-bak en die lustte ook een stevige slok. Toen ik eens iets daarvan zei tegen een monteur die de BX goed kent, kreeg ik het antwoord: “Wees blij dat je de 4-bak hebt en niet de oude 3, want die heb ik met veel stadswerk wel op 1 op 6 zien uitkomen.”
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé