3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
schokkende remmen
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 11 augustus 2011 10:12 PM
  [ # 31 ]

gewoon via de voorkant even voelen dan vind je hem wel

Profiel  
 
hansvdw
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 15-09-2008

- ID/DS Dspecial
Gepost: 15 augustus 2011 10:56 PM
  [ # 32 ]

ik heb afgelopen weekeinde de remmen willen ontluchten. De rechterkant (als je in de auto zit) ging nog wel. De ontluchtingsschroef zat echter behoorlijk vast. Ik moest met een hamer tegen de sleutel slaan om deze los te krijgen. Al vrijwel direct kwam er LHM uit de slang. Daarna deze schroef weer dichtgedraaid, maar hij bleef lekken. Daarna de auto in de hoogste stand gezet. Een sleutel op de ontluchtingsschroef en daarna via het luchtgat in het voorscherm, met een pijp en hamer tegen de sleutel moeten slaan om de ontluchtingsschroef dicht te krijgen. Aangezien de linkerrem veel moeilijker berijkbaar was, heb ik deze kant niet gedaan.
Ik heb nog wel LHM bijgevuld, omdat bleek dat, als de auto in de hoogste stand staat, het LHM niveau beneden het minimum zat. Ik ga er dus vanuit dat er daardoor mogelijk lucht in het hydraulisch systeem is kunnen komen.
Door te dansen met de auto, hoop ik eventuele lucht uit het systeem te krijgen.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 15 augustus 2011 11:23 PM
  [ # 33 ]

De ontluchtingnippels zitten vaker vast (staal in aluminium, dat wil wel corroderen). Toch lijkt het me niet verstandig om daarom de linkse nippel niet te doen. Door “gymen” krijg je de lucht niet uit de dode einden van de remleidingen. Daar helpt alleen ontluchten.
En als de nippel afbreekt? Jammer, dan boor je hem uit en zet er een nieuwe in, desnoods met helicoil.

Citroen!

Profiel  
 
benjamin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 06-05-2005

Gepost: 16 augustus 2011 01:52 AM
  [ # 34 ]

Als je series gaat ontluchten dan alle remmen, in de volgende volgorde, rechts achter, links achter, rechts voor links voor, altijd bij de langste leiding van de hoofd remcilinder beginnen Wink

Nippels losdraaien met een goede ringsleutel, en geen Peppie en Kokkie gereedschap, niet erop slaan met een hamer want dan schiet je er makkelijk vanaf en heb je kans dat je de “kop”  verziekt en je de nippel helemaal niet meer loskrijgt, spuit desnoods eerst even wat Imal kruipolie op de nippel, geen WD 40 want dat is om te smeren Wink

When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 augustus 2011 12:57 PM
  [ # 35 ]

Als hij vast zit zet je er eerst een 6kant dop op van een behoorlijk merk! dan verder met de ringsleutel. Als ze niet makkelijk afsluit zit er vuil of roest in of is de nippel onderaan verrot. Haal een nieuwe en draai die erin!

Ik heb ook net ontlucht en kan met een klein ringsleuteltje met 1 hand de nippel los en vast draaien….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 16 augustus 2011 05:02 PM
  [ # 36 ]

Goede tips!
Met één hand los? Zo hoort het.

Citroen!

Profiel  
 
hen123drik
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 17-01-2011

Gepost: 03 oktober 2011 04:48 PM
  [ # 37 ]

zitten die remmen niet doorgelust? dus dat de voorremmen als het ware in serie zitten ipv parralel? bij mijn ID loopt er namelijk een leidinkje naar de linkerrem vanaf de rechterrem en de rechterrem krijgt z’n druk vanaf het rempedaal

ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 oktober 2011 04:50 PM
  [ # 38 ]

Nee dat is alleen tot 65 zo.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
hen123drik
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 17-01-2011

Gepost: 03 oktober 2011 04:55 PM
  [ # 39 ]

aha, het maakt het ontluchten wel een stukje simpeler!

ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!

Profiel  
 
hen123drik
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 17-01-2011

Gepost: 05 oktober 2011 05:08 PM
  [ # 40 ]

maar nu de vraag: is het probleem opgelost met het ontluchten?

ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook