brandstofslang Dsuper5 van 1974
D5super
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 24-07-2010

Gepost: 20 augustus 2011 10:41 AM

Stationair draait onze ds mooi, maar bij optrekken houdt deze in en
valt dan meestal ook uit. De carb hebben we al schoongemaakt, bleek het niet te zijn.
Met een jerrycan benzine voorin waar dan de brandstofpomp direct uit zuigt is het probleem
opgelost. ook lijken er wat luchtbellen mee te komen, dus we denken dat er een lek in de aanzuigslang zit vanaf de benzine tank, en wel daar waar dat witte leidinkje in de tank gaat, aangezien we nergens lekkage hebben.
Nu is eigenlijk de vraag hoe kun je de hele slang vervangen en waar is deze slang te verkrijgen?
Moet dan bijv ook de hele kokerbalk uit elkaar?

De tank is er vorig jaar uit geweest om schoon te maken, en tja dat slangetje ging al heel moeilijk terug Sad

Groeten Erik

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2988
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 20 augustus 2011 10:48 AM
  [ # 1 ]

Je kan de slang bij Chyparse kopen per meter, dus eerste de lengte meten.
Klinkt inderdaad als een gaatje ergens in de slang zodat hij valse lucht zuigt.
Je moet de onderbeplating van de Re kokerbalk demonteren, het Re spadbord en de beschermkap die daar onder zit.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 augustus 2011 01:56 PM
  [ # 2 ]

Werkt de ontluchting van de tank nog wel? Anders trekt hij vacuum.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 20 augustus 2011 07:00 PM
  [ # 3 ]

zit de slang nergens dubbel geknikt?

gr Mark

Profiel  
 
D5super
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 24-07-2010

Gepost: 20 augustus 2011 11:17 PM
  [ # 4 ]

Bedankt voor de snelle reacties, vanmorgen ben ik
al begonnen om de knik te lokaliseren. De tank weer
zichtbaar gemaakt en de zwarte slang van de tank afgehaald.
De witte dunne brak gelijk af, gelijk aan het vaste pijpje aan de tank, dus
daar zat het euvel…..
Tank leeg gemaakt en de witte er van onder af uit getrokken.

Nu willen we eigenlijk niet de gehele slang vernieuwen, want die
kokerbalk open lijkt mij geen pretje….
Willen alleen het slangetje in de tank vernieuwen en dan koppelen aan de oude met
zo’n verbindingspijpje, zodat de dikke zwarte er nog wel over heen kan. We
hebben er 5 cm ruimte voor tussen tank en kokerbalk dus ben benieuwd of dit
gaat. Iemand ervaring mee?
Eerst maandag maar is achter een metertje slang aan….

De tankontluchting heb ik al eens dicht gesmeerd met verf, loopt
die ook maar even inderdaad Smile

Groeten erik

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 20 augustus 2011 11:53 PM
  [ # 5 ]

Die slang is van kunststof en loopt van de benzinepomp tot helemaal onder in de tank, dus tot in het filter dat daar zit. Als dat je te veel werk is zou ik de beplating van de kokerbalk rechts loshalen, de beugel die daar over de slang zit verwijderen en een nieuw stuk slang tot onder in de tank duwen. De onderkant van de slang is schuin afgesneden. In de kokerbalk kun je dan een verbinding maken, maar maak dat wel echt goed stevig zodat het niet uit elkaar kan gaan.

Je kunt beter de hele slang meteen vervangen van onder in de tank tot onder de benzinepomp als je toch bezig bent. Waar hij de tank ingaat zit er een benzinebestendige rubberen slang overheen tot in de kokerbalk. Het is een geknoei, maar het houdt je van de straat.

Profiel  
 
D5super
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 24-07-2010

Gepost: 24 augustus 2011 11:52 PM
  [ # 6 ]

Nou ben wellicht toch wat eigenwijs, maar heb een stukje benzine slang over de nieuwe en oude
witte leiding geplaatst en vast gezet met 2 slangeklemmetjes.En 2 cm dikke slang weer over de opening aan de tank ook met 2 klemmen. Voorlopig rijdt die weer, geen lekkage, het is te proberen zo, scheelt
wellicht een hoop ellende wat je tegen kan komen in de kokerbalk.
De slang bij Chyparse besteld(telefonisch), en de volgende dag al in huis, chapeau!!

Bedankt voor de reply en als ik op dit topic niets meer post in de toekomst dan blijft de provesorische reparatie in stand.

Groeten Erik

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 24 augustus 2011 11:55 PM
  [ # 7 ]

Waarom zou de provisorische reparatie het niet blijven houden?

Citroen!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook