hoe monteer ik het inlaatspruitstuk? kop eraf of…?





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Welk type?
Staat het niet in het werkplaatshandboek?
Citroen!
ds 20 halfautomaat 1974, ik wph niet bij de hand….














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
waarom moet dat ding er af?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
[edit mod] quote gewist] quoten op het laatste bericht is niet toegestaan [/edit mod]
met zo’n antwoord krijg ik ‘m er niet op….














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Na zo’n reactie ga ik de moeite niet meer nemen. Succes.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
misschien was een direct antwoord op vraag ts wel duidelijker voor hem, word zo wel nodeloos gecompliceerd die tegenvragen.
Onzin!
Wellicht was er ook iets anders mogelijk.














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
f.rockefeller schreef:misschien was een direct antwoord op vraag ts wel duidelijker voor hem, word zo wel nodeloos gecompliceerd die tegenvragen.
Misschien kan je ook verder denken en vragen waarom zo’n vraag gesteld wordt? Het is nog altijd zo dat dit een forum is waar hoor en wederhoor kan worden toegepast. Het is niet zo dat een TS kan zeggen: hoe zit dat en ik wil verder geen vragen. Zo werkt het niet dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste











Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Zo nu weer terug naar het topic;
Misschien heb je hier iets aan:
pascalvm schreef:Zo nu weer terug naar het topic;
Misschien heb je hier iets aan:
helaas, wph bespreekt t niet. dus kop eraf ben ik bang.
Ik begrijp niets van de vraag.
Want het antwoord op die vraag is: in de omgekeerde volgorde als demonteren.
Zie ik iets over het hoofd? Waarom zou je de kop er af halen? Inlaatspruitstuk zit gewoon met 8 tapeinende en moeren gemonteerd.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper


























Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
‘t Lijkt erop dat je een probleem hebt, dat wij hier met zo weinig informatie niet herkennen. Heinrich, kun je een fotootje sturen waarop te zien is waarom het spruitstuk niet gewoon terug te plaatsen is? Ik ben intussen wel benieuwd.












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Inmiddels weet ik van herr W dat bij een halfautomaat het spruitstuk er niet op kan als de tapeinden er al op zitten, of je moet het blok hydraulique weghalen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
heinrich schreef:waterman schreef:waarom moet dat ding er af?
met zo’n antwoord krijg ik ‘m er niet op….
Heinrich, Waterman zal wel bedoelen: Waarom moet de kop er af? zoals je zelf in je topic vraagt…
Maar je vraag blijft onduidelijk, dus zonder foto’s kunnen we niet veel.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Draai gewoon de tapeinden eruit, dat maakt het hele verhaal een stuk eenvoudiger, en het block hydraulique losmaken is ook minder risico dan het demonteren van de kop als die niet eerder los is geweest
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!