4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
plaatsing stuurhuis
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10300
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 28 augustus 2011 12:50 AM
  [ # 46 ]

Edit moderator: Ongepaste opmerkingen verwijderd.

Citroen!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2991
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 28 augustus 2011 11:53 AM
  [ # 47 ]

Ik heb zelf duidelijk ervaring met de revisie van stuurhuizen en daar ook in div regio’s een lezing over gehouden. Ik heb de revisies uitgevoerd zoals het beschreven staat in het WPH en dat is de manier hoe Chyparse het ook doet. Na een paar jaar gebruikers ervaring met die volgens het WPH gereviseerde stuurhuizen blijkt mij dat dit niet afdoende is en heb ik een Citrotech stuurhuis gekocht. Citrotech heeft een heel eigen methode ontwikkeld en eigenlijk kan je bij hun niet van revisieren spreken, maar van een volledige modificatie van het stuurhuis met moderne hydraulique onderdelen naar de huidige standaarden. Perfect stuurhuis wat het lang uit zal houden. Helaas niet meer helemaal het stuur gevoel wat een origineel stuurhuis heeft.
Ik ben persoonlijk erg blij dat er bedrijven bestaan zoals Chyparse en CTA. Inderdaad de kwaliteit van hun spullen is wisselend, maar ze hebben wel heel erg veel. Het magazijn van de IDDS club heeft vaak originele spullen en die zijn dan van goede kwaliteit, maar ik ga daar meestal weg met een maar deels afgevinkte boodschappenlijst en moet dan toch de rest halen bij Chyparse of CTA.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10746
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 augustus 2011 01:57 PM
  [ # 48 ]

Is er een post zomaar verdwenen?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10300
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 28 augustus 2011 02:03 PM
  [ # 49 ]
DriverD schreef:

Edit moderator: Ongepaste opmerkingen verwijderd.

Niet zomaar. Verdere vragen/opmerkingen hierover kan je per PB stellen.

Citroen!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10746
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 augustus 2011 02:04 PM
  [ # 50 ]

Oke

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 28 augustus 2011 03:48 PM
  [ # 51 ]
DriverD schreef:

Prijs/kwaliteit?

Laughing

en waarmee lacht de heer moderator? toch niet met mij, want ik herriner me dat ik eens een lol maakte met een smiley van u, en die was zeer snel ‘weg’ ... ieder zijn mening me dunkt

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43616
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Gepost: 28 augustus 2011 07:54 PM
  [ # 52 ]
demuywo schreef:
DriverD schreef:

Prijs/kwaliteit?

Laughing

en waarmee lacht de heer moderator? toch niet met mij, want ik herriner me dat ik eens een lol maakte met een smiley van u, en die was zeer snel ‘weg’ ... ieder zijn mening me dunkt

Rustig maar Wink Meneer de moderator bedoeld dat hij vind dat er betere prijs/kwaliteit te koop is dan de genoemde stuurhuizen. Dat is zijn mening, en dat u er anders over denkt is prima. Ieder zijn mening dus.Ok? Mooi, gaan we weer lekker verder Smile

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 28 augustus 2011 08:06 PM
  [ # 53 ]

exact, daarmee heb ik geen probleem, maar wel met het feit als iemand andere kritiek heeft op ‘een moderator’ dat zulke berichten dan verdwijnen. Ik vind dit een zalig forum, maar ieder zijn mening, maardat kan wel op een min of meer beleefde manier.

Nuja, verder met dit topic… vandaag op een paar dingen gelet tijdens een ritje, mijn HD pomp slaat ongeveer elke 15 seconden aan, als ik hier wat zoek ophet forum is het ideale een 30 tal seconden. Ze zakt volledig in een dik uur tijd, dat lijkt mij (...) normaal? dus dan nu mijn vraagje, zou het dan kunnen dat mijn stuurhuis inwendig lekt en dat daar het drukverlies zit?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43616
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Gepost: 28 augustus 2011 08:12 PM
  [ # 54 ]

Dat kan heel goed ja. Het stuurhuis is een zeer grote verbruiker van hydraulische druk en als er inwendig te veel lekkage in het stuurhuis zit gaat de pomp veel vaker aanslaan.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10746
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 augustus 2011 08:13 PM
  [ # 55 ]

Dat zou kunnen, maar remservo, hoogteregelaars, veercylinders kunnen het ook zijn. Zolang het 15 s is zou ik me niet te druk maken (dat is natuurlijk maar mijn mening!)

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 28 augustus 2011 08:19 PM
  [ # 56 ]

ok, daar kan ik weer wat mee!

hoogteregelaars heb ik nog NOS liggen, remservo = voorraadbol? was ik van plan te vervangen, dus we zien dan wel of dat al zijn impact zal hebben. veercilinders… hm, daar ga ik eerst een beetje van opzoeken hier, heb daar geen ervaring mee (lekkage aan veercilinders is waarschijnlijk niet te zien, maar loopt gewoon via de retourleiding weer naar LHM vat veronderstel ik?)

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10746
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 augustus 2011 08:30 PM
  [ # 57 ]

Voorraadbol zal het niet zijn. Dan haalt hij geen 15 s. Hoelang levert de pomp bij stationnair? Als dat 1 a 2 s is zal de bol nog wel goed zijn. Heb je een paddestoel of een pedaal? Remservo kan inwendige lekkage hebben; dat heeft niets met de voorraadbol te maken. Voor de veercylinders kun je, dacht ik, revisiesets kopen. Over revisie van veercylinders is iets te vinden in het sm topic van bogaard of waterman.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 28 augustus 2011 09:01 PM
  [ # 58 ]
jantje1948 schreef:

Voorraadbol zal het niet zijn. Dan haalt hij geen 15 s. Hoelang levert de pomp bij stationnair? Als dat 1 a 2 s is zal de bol nog wel goed zijn. Heb je een paddestoel of een pedaal? Remservo kan inwendige lekkage hebben; dat heeft niets met de voorraadbol te maken. Voor de veercylinders kun je, dacht ik, revisiesets kopen.

ik heb een gewoon pedaal, de pomp slaat inderdaad een 2 tal seconden aan bij stationair toerental.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10746
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 augustus 2011 10:00 PM
  [ # 59 ]

Dan zal de bol nog wel goed zijn.
Hier start waterman’s verhaal over de revisie van een veercylinder.
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/180845/P1815/

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25829
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 augustus 2011 10:18 PM
  [ # 60 ]

Je kan je stuurhuis eens afkoppelen! Dan weet je meer.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook