2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
lhm lekkage
van-eend-naar-snoek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 18-02-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 01 september 2011 08:34 PM
  [ # 16 ]

beschermrubbertjes voor de slangklemmen?????

Kan je hier niet een fiestband voor op maat knippen?

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 01 september 2011 09:43 PM
  [ # 17 ]

De originele beschermrubbers zijn behoorlijk dikker dan de binnenband van een fiets.
Ze lijken beetje op doorvoerrubbers uit de electronicawereld.

knuffel

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 01 september 2011 09:45 PM
  [ # 18 ]

Misschien bedoelt ie een buitenband?

Citroen!

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 01 september 2011 09:48 PM
  [ # 19 ]

Lijkt me niet met profiel e.d. Is biba van een auto dan geen betere optie dan van een fiets? Volgens mij is dat rubber wel wat dikker.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 01 september 2011 09:51 PM
  [ # 20 ]

Die constructie (met buitenband dus) heb ik wel toegepast op de doorvoer van de aanzuigleiding bij de accubak, maar lijkt me te stug voor de treiterslang.

knuffel

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 01 september 2011 09:59 PM
  [ # 21 ]

binnenband fiets lijkt mij ook geen slecht idee, desnoods in 2 lagen errond wikkelen, of mlisschen een soort flxibele waterslang met de juiste diameter?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 september 2011 10:10 PM
  [ # 22 ]

Goede slangeklemmen kunnen prima zonder beschermrubber

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
van-eend-naar-snoek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 18-02-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 01 september 2011 10:23 PM
  [ # 23 ]

nee, ik bedoel echt binnenband om het insnijden van de slangklem in de slang ‘n beetje tegen te gaan. Ok, misschien beetje overdreven van me, maar na zo ‘n beetje alle slangen van m’n Dsuper te hebben vervangen dit jaar, viel me op dat de afdruk van n slangklem vaak schade aan de slang gaf, zodat de slang afscheurde op dat punt. Zeker de slang op de aansluiting achterop de pomp brak bij de klem spontaan af.

Ik had er n lange treiterslang op zitten met aangehechte verdikking op de uiteindenvoor de klemmen en de slang had n soort er omheen als bescherming, maar die slang is vrij lang zodat tegen de schakelstang aan kwam met ‘n giga slijtage als gevolg. nu zit er n andere treiterslang op lijkend op n ‘L’ alleen hier zitten geen aangehechte delen op te einden. daar heb ik dus ‘n bescherming om heen gedaan van binnenband.

Volgens n die ik heb onderdelen boek zijn de treiterslangen voor BVH en BVM ook verschillend.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 september 2011 10:28 PM
  [ # 24 ]

Ja. lang en kort.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
van-eend-naar-snoek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 18-02-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 01 september 2011 10:43 PM
  [ # 25 ]

Behalve lang en kort ook duur en nog duurder ....  Laughing

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 02 september 2011 03:38 PM
  [ # 26 ]
bogaard77 schreef:

Ja. lang en kort.

voor de volledigheid:

nr 16 van 3-394/6, boek 648:

DV-DP-DT:  725 mm (met bocht)

nr 16 van 3-394/7, boek 648:

BVH;  860 mm
BVM;  285 mm
BW:  365 mm
DX(IE)466 mm

De DX(IE) staat voor IE+BVH en IE+BW, waarbij de drukregelaar/voorraadbol niet tegen het motorblok zit maar op het voorframe of versn.bak zit, vanwege de extra oliekoeler op die plek tegen het blok.
Geldt volgens mij voor zowel 21IE als 23IE.

Ik heb overigens een 23IE BVM met een ruilblok uit een BVH omdat deze een oliekoeler heeft. Dit maakt weer meer variaties mogelijk dan in bovenstaand lijstje.

Bij mijn DS loopt de treiterslang daarom over de linker remkoeltunnel:

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2988
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 02 september 2011 09:27 PM
  [ # 27 ]

Ik wikkel altijd wat leukoplast om de slang als bescherming. Als ik dat niet kan vinden scheur ik een reepje spijkerstof af en wikkel dat er om.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 03 september 2011 09:15 AM
  [ # 28 ]
van-eend-naar-snoek schreef:

.....een lange treiterslang op zitten met aangehechte verdikking op de uiteindenvoor de klemmen en de slang had n soort er omheen als bescherming, maar die slang is vrij lang zodat tegen de schakelstang aan kwam met ‘n giga slijtage als gevolg. Nu zit er een andere treiterslang op lijkend op n ‘L’ alleen hier zitten geen aangehechte delen op te einden. daar heb ik dus ‘n bescherming om heen gedaan van binnenband….

De slang die ik van de auto haalde was gescheurd op de aansluiting op de HD-regelaar, precies onder het bobbeltje. Volgens mij komt dat doordat na verloop van jaren het beschermende rubbertje tussen slang en slangklem slechter wordt (dit kan niet zo goed tegen olie inwerking als de slang).
Maar indroging na 28 jaar (!) is ook wel een goede verklaring.
De slang had ook slijtagepleken van de schakelstang!

De donor/vervanger had origineel een beschermmof (waarschijnlijk om die reden).
Na montage en controle op lekkage wil ik die ‘inpakken’ in stukje buitenband. Het wordt daar best wel warm, denk ik. Vastzetten met tie-wraps…

knuffel

Profiel  
 
van-eend-naar-snoek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 18-02-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 03 september 2011 11:00 AM
  [ # 29 ]

Als die slang 28 jaar oud is, dan is t niet zo gek dat die de geest geeft. Deze zit tussen de trillende motor en t starre chassis wat enige trilling kan veroorzaken en dus slijtage. Maar net als ik dus had, de slijtage waar die tegen de schakelstang aan komt, geeft aan dat er niet de juiste slang in zat.
Qua warmte hoef je je niet veel zorgen te maken, dit zit zo laag in de motorruimte en er onder is t open ...

Profiel  
 
traction7c
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 21-05-2011

Gepost: 03 september 2011 11:04 AM
  [ # 30 ]
vlietmansje schreef:

........na verloop van jaren het beschermende rubbertje tussen slang en slangklem slechter wordt (dit kan niet zo goed tegen olie inwerking als de slang).
Maar indroging na 28 jaar (!) is ook wel een goede verklaring.
........

Ik snap het toch nog niet zo goed: op mijn lange leestocht door dit superforum kom ik overal de treiterslang als boosdoener tegen voor lekkage. De mijne lekt ook een beetje uit die buurt, dus ik ben waarschijnlijk ook aan de beurt. Misschien is het ook de HD regelaar zelf.

Ik heb van Citrotoon uit Burculo gewoon goede benzineslang gekregen met verschillende slangklemmen.
Die is wat langer waardoor de bocht niet zo’n sterke risicovolle knik zal hebben.

Maar hoe kan het als er zo veel ellende met die slang is, dat hij toch gewoon 28 jaren meegaat? Ik dacht dat hij door zijn bijzondere constructie met die knik elke paar jaar kapot gaat.

Hoe lang moet ik voor die vervanging incalculeren? Moeten er nog andere delen los? Die auto van mij zit zo volgebouwd dat er heel weinig ruimte is….

Citroën Traction Avant 7C 1939 klik
Challenger Genesis 31 op Ford Transit 2.2 TDCI 96 KW 2008   klik
Mercedes-Benz SLK R171 200 Kompressor 2004  klik

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook