13 van de 14
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 Volgende > 
   
Heb een DS gekocht, topic over mijn belevenissen
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 31 augustus 2011 11:12 PM
  [ # 181 ]

Slang bij de carbu eraf en dan de startmotor laten rondgaan. Je moet dan een behoorlijke straal benzine uit de slang zien komen.

Citroen!

Profiel  
 
Jeroen ID19P
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 18-06-2009

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 31 augustus 2011 11:15 PM
  [ # 182 ]

Wel ff de slang in een fles hangen…..

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 31 augustus 2011 11:20 PM
  [ # 183 ]

Lijkt me duidelijk… Smile

Citroen!

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 31 augustus 2011 11:32 PM
  [ # 184 ]

Hmm, moet er wel wat uitkomen…  Morgenmiddag is-tie aan de beurt.

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 31 augustus 2011 11:35 PM
  [ # 185 ]

Je kunt de auto zelfs op gas laten draaien, maar ik zou in ieder geval de test in de buitenlucht doen…

knuffel

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 01 september 2011 04:54 PM
  [ # 186 ]

Over benzine pompen gesproken Smile Ik heb al best een lange tijd dat mijn DS (ie) niets meer op benzine doet!

Ik heb de pomp gedemonteerd en de aanvoer naar de motor toe los getrokken, mijn vraag hoeveel druk moet hieruit komen? Met een ie leek mij dat er best een harde straal moet uitkomen namelijk maar hij had een klein pruttelend straaltje.

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 01 september 2011 05:15 PM
  [ # 187 ]

De drukregelaar die op de injector-galerij (onder het inlaatspruitstuk) zit, moet worden afgesteld zodat er steeds 2.0 bar aan de injectors wordt geleverd. Dat impliceert dat de pomp toch minstens 2.5 bar zou moeten kunnen leveren. De vraag blijft dan natuurlijk welk debiet (liters/minuut) hierbij hoort.
Gelukkig biedt het WPH (Op D.IE.173.00) uitkomst:
  type: Bosch OF525H
  Opbrengst: 60-80 liter/uur
  bij afgeregelde druk 4 bar.
  Verbruik ca. 40 Watt (is dus ca. 3 ampere @ 13 volt)

Een pruttelend straaltje lijkt mij niet goed, nee.

Is het aanzuigfilter nog een beetje schoon? Het origineel (type: Bosch FJ629K, elke 30.000 km te vervangen) is nogal prijzig. Er zijn acceptabele vervangingsfilters die passen of pas te maken zijn…

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 01 september 2011 05:57 PM
  [ # 188 ]

Vanmiddag heb ik de slang losgemaakt en met de startmotor een straal in een fles laten lopen. Het was een stoterig straaltje, op de maat van het ronddraaien van de startmotor. Moet er echt een flinke straal uitkomen op deze manier?

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 01 september 2011 06:30 PM
  [ # 189 ]
nltecoko schreef:

De drukregelaar die op de injector-galerij (onder het inlaatspruitstuk) zit, moet worden afgesteld zodat er steeds 2.0 bar aan de injectors wordt geleverd. Dat impliceert dat de pomp toch minstens 2.5 bar zou moeten kunnen leveren. De vraag blijft dan natuurlijk welk debiet (liters/minuut) hierbij hoort.
Gelukkig biedt het WPH (Op D.IE.173.00) uitkomst:
  type: Bosch OF525H
  Opbrengst: 60-80 liter/uur
  bij afgeregelde druk 4 bar.
  Verbruik ca. 40 Watt (is dus ca. 3 ampere @ 13 volt)

Een pruttelend straaltje lijkt mij niet goed, nee.

Is het aanzuigfilter nog een beetje schoon? Het origineel (type: Bosch FJ629K, elke 30.000 km te vervangen) is nogal prijzig. Er zijn acceptabele vervangingsfilters die passen of pas te maken zijn…

Dat filter zit aan de perskant, als hij de slang bij de pomp heeft afgekoppeld kan dat de oorzaak dus niet zijn.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 01 september 2011 07:56 PM
  [ # 190 ]
JanO schreef:

Vanmiddag heb ik de slang losgemaakt en met de startmotor een straal in een fles laten lopen. Het was een stoterig straaltje, op de maat van het ronddraaien van de startmotor. Moet er echt een flinke straal uitkomen op deze manier?

Wat is flink? Hij moet sneller benzine aan kunnen voeren dan de motor verbruikt.
Je kan de test van Vlietmans doen: Motor op LPG laten lopen en dan -met de benzineslang in een pot/fles- de benzineafsluiter electrisch of mechanisch openen.

Citroen!

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 01 september 2011 10:13 PM
  [ # 191 ]
jantje1948 schreef:
nltecoko schreef:

Is het aanzuigfilter nog een beetje schoon? Het origineel (type: Bosch FJ629K, elke 30.000 km te vervangen) is nogal prijzig. Er zijn acceptabele vervangingsfilters die passen of pas te maken zijn…

Dat filter zit aan de perskant, als hij de slang bij de pomp heeft afgekoppeld kan dat de oorzaak dus niet zijn.

Nee Jantje, bij een Injection zit het filter aan de aanzuigkant.
En als je de constructie van de benzinepomp kent en de prijs ervoor ooit hebt moeten betalen weet je ook waarom…

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 01 september 2011 11:22 PM
  [ # 192 ]
DriverD schreef:
JanO schreef:

Vanmiddag heb ik de slang losgemaakt en met de startmotor een straal in een fles laten lopen. Het was een stoterig straaltje, op de maat van het ronddraaien van de startmotor. Moet er echt een flinke straal uitkomen op deze manier?

Wat is flink? Hij moet sneller benzine aan kunnen voeren dan de motor verbruikt.
Je kan de test van Vlietmans doen: Motor op LPG laten lopen en dan -met de benzineslang in een pot/fles- de benzineafsluiter electrisch of mechanisch openen.

Opgelost, de benzineafsluiter was de boosdoener! Heb de Vlietmanstest gedaan en moest daardoor de slang na de afsluiter gebruiken. Lopend op gas de slang in de fles en de afluiter opengedraaid: een dun, miezerig zeikstraaltje, ongeacht het toerental. Veel minder dan vanmiddag met de slang voor de afsluiter zodat de conclusie wel voor de hand lag. Andere afsluiter erop gaf een vele malen grotere straal. Alles weer netjes aangesloten, proefritje: perfect rijden op benzine, alleen het lichte inhouden bij de tweede trap door het lpg-mengstuk, maar dat was voor die tijd ook en daar is prima mee te leven.
Wederom bedankt voor de tips!

Groet, Jan

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 02 september 2011 08:27 AM
  [ # 193 ]

Toppie!

Geen dank, heb zelf inmiddels hier ook al veel opgestoken.

knuffel

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 02 september 2011 09:52 AM
  [ # 194 ]

Goed bezig!

Citroen!

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 05 september 2011 09:50 AM
  [ # 195 ]
lupolo schreef:

Over benzine pompen gesproken Smile Ik heb al best een lange tijd dat mijn DS (ie) niets meer op benzine doet!

Ik heb de pomp gedemonteerd en de aanvoer naar de motor toe los getrokken, mijn vraag hoeveel druk moet hieruit komen? Met een ie leek mij dat er best een harde straal moet uitkomen namelijk maar hij had een klein pruttelend straaltje.

Benzine slang los gehaald bij de motor, starten op benzine GEEN benzine uit de slang ..

Na verder gezocht te hebben zat onder de sierlijst een benzine filter, grote balkvormig doosje/filter.

Deze los gehaald en doorgespoten -> starten en lopen Smile Nu even het forum door spitten over ervaring met filters voor ie zodat ik er een nieuwe tussen gooi.

Profiel  
 
 
13 van de 14
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook