





















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
bogaard77 schreef:Het belangrijkste is dat je weet hoe de exentrieken zitten. Meestal met de puntjes naar beneden zodat je de rem strakker stelt als je de moeren aan de achterkant van de trommel zo draait dat de rechter moer tegen de klok in draait en de linker met de klok mee. Dat is als je tegen de achterkant aan kijkt.
en als je de trommel eraf haalt, dan zie je wat je doet, als je niet zeker bent
Misschien dat het de echte guru’s lukt, maar ik als gewone sterveling moet toch echt de trommel loshalen om de onderste excentrieken, waarvan de moer in de trommel zit, los te maken, dit om desgewenst het zaakje wat bij te stellen of te reinigen/smeren.
Nog even iets dat ik hier meegeef: wij hebben de niet-meedraaiende koplampen vastgezet. Dus op drie vaste schroeven in plaats van twee. Het automatische hoogteverstelmechanisme is dus werkloos. Volgens mijn garagist een garantie op de autokeuring voor juist gerichte lampen, wat ook bleek. Alleen vind ik het jammer van de hele ingenieuze constructie ... ik denk dus dat ik die achteraf toch maar op zijn minst voor het uitzicht zal monteren.
Gebruikt men deze oplossing ook in Nederland of heb ik nu heiligschennis gepleegd ?
Na 7 (!) lange interessante jaren komt er een “dame” bij op de weg ! Het werd zo een beetje tijd.
Ik zal er een fotoverslagje van maken wanneer ik morgen de platen erop schroef en de eerste officiële rit maak.
Wat een ongelooflijk heerlijk gevoel !






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Mooi zo. Geniet er van!
Volg je hart, gebruik je hoofd.












































Totaal aantal Berichten: 25717
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
jef scholliers schreef:Nog even iets dat ik hier meegeef: wij hebben de niet-meedraaiende koplampen vastgezet. Dus op drie vaste schroeven in plaats van twee. Het automatische hoogteverstelmechanisme is dus werkloos. Volgens mijn garagist een garantie op de autokeuring voor juist gerichte lampen, wat ook bleek. Alleen vind ik het jammer van de hele ingenieuze constructie ... ik denk dus dat ik die achteraf toch maar op zijn minst voor het uitzicht zal monteren.
Gebruikt men deze oplossing ook in Nederland of heb ik nu heiligschennis gepleegd ?
Die hoogte regeling is perfect af te stellen en wordt elke keuring goedgekeurd.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ok, ik overweeg de “terugbouw” naar het systeem zoals het was, maar moet ik daarvoor ook niet de kabel onder de auto door opnieuw installeren ?












































Totaal aantal Berichten: 25717
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als die gebroken is wel ja. Leverbaar door chyparse o.a.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ok,en dan wordt er hier ook nog gezegd dat die kabel na één rit door de regen met wat zand enz… vast loopt en zijn werk niet meer doet .
Is dat ook uw ondervinding ?
En ook nog: wat hoort er allemaal bij die onderste kabel ? Bevestigingsklemmen ? Een soort geleider waar de kabel door loopt ? Bij mij zit er gewoon niets meer ...
Alleen het korte kabeltje vanvoor heb ik nog.





























Totaal aantal Berichten: 10599
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Heb je het onderdelenboek digitaal?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
inderdaad! dat is het! (moet de mijne ook nog vervangen)
vind trouwens dat je dat moet doen, je kan zo op de duur alles gewoon vastzetten, nee, het was een hebbedingetje van de DS, en van mij moet ie alleszins weer in orde komen! is trouwens als ‘set’ te koop geloof ik.
proficiat trouwens met je gekeurde DS! en nu… rijden!
Als set, waar dan ? Ik zie een soort geleider… mar kan iemand het volledige traject aan onderdelen opsommen ?
Merci ! Ik vind het ook een mooi ding aan de DS.






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
je hebt inderdaad de kabel nodig, en een geleider (beetje zoals de geleider voor de remmen van je fiets,alsje die hebt, hehe) dan heb je achter een klemmetje nodig met een oogje om te kunnen vasthaken aan je stang achteraan, en vooraan ook, maar dat is eerder een plaat stukje ijzer met een gaatje erin. En inderdaad onder de wagen en in de motorruimte wat klemmetjes om die geleider vast te zetten. heb je de stukken vooraan nog? (waar voor en achter samenkomen, daar moet links de achterkabel, rechts de voorste kabel komen, en in het midden vertrekt dan een stang naar de koplamp)