3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
lhm lekkage
van-eend-naar-snoek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 18-02-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 03 september 2011 11:22 AM
  [ # 31 ]

Discussie over de treiterslangen is al vaak gevoerd, sommige zweren bij de originele en andere maken er zelf 1 met oliebestendige slang ...

Met een BVM in ieder geval je dynamo, accu en koeltunnel, dan kan je er redelijk bij als je lenig bent; Dat ding zit lekker onderin weggestopt en aansluiting op de retour zit onder de accubak/voorraadvat. Ben je niet lenig, dan misschien ook accubak eruit ....

Profiel  
 
traction7c
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 21-05-2011

Gepost: 03 september 2011 04:08 PM
  [ # 32 ]

Ik bedenkt opeens dat ik een vracht gebruikte en nieuwe onderdelen bij mijn DS ‘gekregen’ heb: Er zit een originele verpakte Citroën slang in met rare en haakse bochten waarvan ik vermoedde dat dat wel eens een treiterslang kan zijn.
Hij heeft de volgende nummers
DX 235 141 A en er zit ook een citroën stickertje op
met de nummers 5 451 490 en in het klein 86

Maar dat klopt dus niet. Iemand enig idee waarvoor dat ding dan is? Ik heb wel een onderdelenboek, maar kan het niet vinden.

Citroën Traction Avant 7C 1939 klik
Challenger Genesis 31 op Ford Transit 2.2 TDCI 96 KW 2008   klik
Mercedes-Benz SLK R171 200 Kompressor 2004  klik

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 03 september 2011 04:21 PM
  [ # 33 ]

DX 235 141 A = Slang onder inlaatspruitstuk, vanaf 11/‘70, Alle types behalve DV, voor optie Airco.
Vervangt DJ 235.35 (tot 11/70)

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
traction7c
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 21-05-2011

Gepost: 03 september 2011 04:23 PM
  [ # 34 ]

bedankt Dus voor een airco. die heb ik niet. Iemand interesse in een gloednieuwe oldstock?

Citroën Traction Avant 7C 1939 klik
Challenger Genesis 31 op Ford Transit 2.2 TDCI 96 KW 2008   klik
Mercedes-Benz SLK R171 200 Kompressor 2004  klik

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 03 september 2011 11:20 PM
  [ # 35 ]

Spullen te koop? Kan je plaatsen in het “Aangeboden”-gedeelte.
Bij de meeste DS-en hoeft de koeltunnel er niet af voor het vervangen van de treiterslang.

Citroen!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 10 september 2011 08:51 PM
  [ # 36 ]

De (gebruikte) slang zit op zijn plaats, de dynamo ed zit weer terug, teststart: geen lekkage.
Drie liter olie erbij…

Remmen hebben lucht opgelopen, dus het volgende is ontluchten.

knuffel

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 10 september 2011 09:56 PM
  [ # 37 ]

Goed bezig!

Citroen!

Profiel  
 
hen123drik
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 17-01-2011

Gepost: 14 september 2011 04:47 PM
  [ # 38 ]

Interessant onderwerp blijft dat toch. Ik zat laatst te denken over het volgende: zou je op de een of andere manier (met bijvoorbeeld een splitter die dan gefabriceerd moet worden) een dubbele voorraadbol-opstelling kunnen maken? het duurt dan wat langer om je systeem op druk te brengen maar het zou bv de stuurbekrachtiging en pompintervaltijden ten goede kunnen komen.
Ik weet het, als alles in orde is heb je het niet nodig, maar gewoon voor de gein. Dan zou je DS zomaar een halve week op hoogte kunnen blijven en heb je dubbel zoveel drukreserve. Iemand die dit ooit heeft geprobeerd? Ja! Citroën zelf bij bijvoorbeeld xiantia’s ed (de ‘anti-zink’ bol die als taak heeft de auto op hoogte te houden) maar zijn er ook DHZers die hun hydrauliek hebben getuned?

sorry trouwens als ik je draadje jat, ik kan er ook een nieuwe voor opstarten?

ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 september 2011 05:04 PM
  [ # 39 ]

Start maar even een nieuw draadje.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
hen123drik
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 17-01-2011

Gepost: 14 september 2011 05:11 PM
  [ # 40 ]

okido

ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook