Totaal aantal Berichten: 19
- C4 (2004-heden) Ligne Business 1.4
Of een dealer graag wil leveren weet ik niet, het is een leaseatuo.. Verdienen ze daar wel wat aan? Of schuiven ze die juist naar achter omdat daar niets meer aan te verdienen is?!

Totaal aantal Berichten: 19
- C4 (2004-heden) Ligne Business 1.4
Jaaa! En ik heb er vanaf zaterdagmiddag in gereden!
Het is niet alleen een prachtige auto maar hij rijd ook ongelofelijk goed. Heerlijk geveerd !
Helaas wel het ‘rode’ display wat simpelweg gewoon wat minder mooi is, maar je went eraan en als je er eenmaal in rijdt is dat nog maar een heel klein smetje

Totaal aantal Berichten: 583
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Proficiat!
Veel rijplezier gewenst.
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Totaal aantal Berichten: 60
- C4 (2004-heden) 1.6 e-HDI Airdream 110 BMP 6 Exclusive robotbak
Vandaag terug naar dealer geweest voor een software update, dit na een telefoon van hem (ik had normaal een aangetekend schrijven moeten ontvangen hebben van citroen, deze niet ontvangen).
Resultaat… wagen staat in garage met alle mogelijke foutmeldingen en het ding is nietmeer aan de praat te krijgen.
Tijdens de update liep het update programma vast op 99 procent, stekker uitgetrokken en de miserie begon.
Wordt vervolgd.
C4 1.6 e-HDI Airdream 110 BMP 6 Exclusive, sinds 15/1/2011 - robotbak - eMyWay - Perla Nera Zwart.
EX: Diane - GS - Visa - BX Sport - XM - Audi A4 - Bmw 320d.

Totaal aantal Berichten: 196
- C4 (2004-heden) 110 eHDI EGS Ligne Business
- C2 1.4 Attraction
Gisteren moest mijn C4 voor zijn eerste 20.000 km beurt naar de dealer. Ik heb gevraagd of er al een update voor de navi/radio was omdat ik nog steeds een slechte radio ontvangst heb. Ook hoopte ik dat er een update voor de EGS zou zijn, omdat de bak vanuit stilstand nog steeds (maar minder vaak) lomp schakelt van 1 naar 2.
Er waren geen updates beschikbaar. Gisteren was ik daar niet zo blij mee, maar als ik jou verhaal hoor ben denk ik daar nu anders over.
Hopelijk komt het bij jou snel weer goed.
Even voor mijn beeld: welke update zou je krijgen? Ik rij nog met versie RNEG2.05.C.11.
Frank

Totaal aantal Berichten: 583
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Bij mij zit er vanaf de aflevering (mei 2011) al versie RNEG2.07.A in. Deze versie zou ook gewoon beschikbaar moeten zijn.
Zie ook deze post een paar pagina’s terug.
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Totaal aantal Berichten: 60
- C4 (2004-heden) 1.6 e-HDI Airdream 110 BMP 6 Exclusive robotbak
Nieuwe unit (computer) is besteld, vrijdag zou alles terug in orde moeten zijn!!
C4 1.6 e-HDI Airdream 110 BMP 6 Exclusive, sinds 15/1/2011 - robotbak - eMyWay - Perla Nera Zwart.
EX: Diane - GS - Visa - BX Sport - XM - Audi A4 - Bmw 320d.

Totaal aantal Berichten: 508
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Mijn navigatie hield er enkele weken geleden zomaar mee op. Geen satelliet meer te vinden. Naar de garage geweest maar die konden het niet vinden. De dag erna werkte het ineens weer goed maar er komt toch een nieuwe unit in want deze is niet te vertrouwen.

Totaal aantal Berichten: 47
- C4 (2004-heden) e-HDi 110 Airdream EGS Ligne Business
Vandaag gebeld en eind september zou hij in Nederland moeten staan. Dat klopt aardig met wat me een maand geleden door de garage is verteld. Wat ik dan wel vreemd vind is dat het dan nog 2 tot 3 weken duurt voordat ik ‘m krijg. Een jaar of 15, 20 geleden was de hele automobielindustrie weg van het just-in-time principe bij de onderdelen wat vanuit Japan kwam overwaaien. Dan moet je denken aan niet meer dan enkele dagen voorraad, vaak nog minder. Onderdelen kosten immers ruimte en geld. En vervolgens is zo’n auto binnen een dag helemaal klaar (dus naast alle onderdelen ook nog eens heel veel arbeidsuren) en dan duurt het 15 tot 20 dagen om het van de importeur naar de klant te krijgen. En dan dus pas het geld te krijgen waarmee de hele keten betaald moet worden.
Zal wel een reden voor zijn, maar ik kan ‘m niet zo gauw bedenken.
Afijn, nog een week of 7, 8 dus. En veel later moet het trouwens ook niet worden want dan wil de leasemij hem niet meer hebben totdat het nieuwe jaar begint.
Het is echt niet zo dat heel de keten pas betaald wordt als de klant betaalt.
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Totaal aantal Berichten: 47
- C4 (2004-heden) e-HDi 110 Airdream EGS Ligne Business
Dat weet ik ook wel, betalingstermijnen en voorschotten zijn voor ons niet in te schatten, maar het komt er wel op neer dat zo op het oog bij de productie heel veel moeite gedaan wordt om de onderdelen zo kort mogelijk op voorraad te houden ivm de kosten. Om vervolgens het gehele product een paar weken onderweg te laten zijn van importeur tot de klant. Het ging er mij vooral om dat die verhouding van een afstandje zo scheef lijkt.
En hoe je het ook wendt of keert, de -tigduizend euro die die auto op moet brengen wordt pas betaald als de dealer hem aflevert.

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Zoals te lezen; de e-hdi nu ook met handbak leverbaar.
http://www.autoweek.nl/autonieuws/17466/citroen-c4-e-hdi-ook-met-handbak
Hmm, daar baal ik wel een beetje van
Ik heb een 90pk HDI besteld omdat ik de EGS bak helemaal niks vond. Als ik hem nu zou bestellen zou ik een 110pk met handbak nemen….....
C4 HDI90 Ligne Business /Bourasque

Totaal aantal Berichten: 17420
- CX 2400 Super
Die 80 pk extra zijn toch niet om van te balen? Daar ga je van genieten!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
80pk extra??
C4 HDI90 Ligne Business /Bourasque