Bij het bekijken van de spullen die bij mijn DS zaten, kwam ik iets tegen waar ik misschien iemand blij mee kan maken: De carte grise (het originele Franse kentekenbewijs) van een ID 20 F Break met het Nederlandse kenteken DH-94-74.
De eerste Nederlandse eigenaar uit Vlaardingen van mijn DS had er twee: een DS23 Pallas en een Break. Hij heeft ze beide aan de tweede Nederlandse eigenaar verkocht, die beide auto’s apart heeft verkocht. Op 23 mei 2009 de Break en later in 2011 mijn DS aan mij.
Uit de carte grise blijkt dat de break in Frankrijk slechts 2 eigenaren had: de eerste eigenaar enkele maanden, de tweede 24 jaar. Zo was het ook bij mijn DS. Dat is niet vreemd: ze zijn namelijk beide door dezelfde persoon ingevoerd die in de vroege jaren 90 tientallen DSsen heeft ingevoerd en altijd hetzelfde soort zocht: weinig kilometers en eigenaren en in perfecte staat.
Als je bovenstaande Break bezit, meld je. Lijkt me leuk om de geschiedenis van je auto aan te kunnen tonen. Ik kan je nog van alles over de Nederlandse en Franse geschiedenis van je break vertellen.
De auto komt uit La Norville, een kleine gemeente in het Franse departement Essonne (Île-de-France).
Eigenaar gevonden! Zie prive berichten!