3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Wat vraagjes over mijn Ds de avonturen
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 11 september 2011 11:03 PM
  [ # 31 ]

Dat wil ik best laten doen als iemand daar tijd voor heeft, maar waar zit de termostaat bij een ds?
dit is niet zo moeilijk te controleren als die er uit te krijgen is.

Profiel  
 
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 11 september 2011 11:13 PM
  [ # 32 ]

Of de waterpomp wordt aangedreven door de v-snaren toch? zal ik die ook eens gaan controleren aangezien ik rubber rook toen ik met 120 over de snelweg reed.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 11 september 2011 11:20 PM
  [ # 33 ]

Tja,

op afstand wordt dat lastig maar volgens mij heeft de DS club van die regionale sleutel clubs of middag/avonden en daar kun je een hoop leren, moet je natuurlijk wel lid zijn van de club.

De DS mensen zullen je hier wel verder mee kunnen helpen.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 12 september 2011 01:01 AM
  [ # 34 ]

Dit alles lezende wordt het inderdaad tijd voor deskundig advies.
Dat je nog “gewoon kan rijden” hoeft niet te betekenen dat de koppakking nog heel is. Ik hoop het voor je, maar die waarschuwingslampjes zitten er niet voor de sier natuurlijk….

Citroen!

Profiel  
 
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 12 september 2011 12:19 PM
  [ # 35 ]

Dat snap ik ook maar ik heb even geprobeert de tempratuur omlaag te krijgen door de verwarming aan te zetten en een stukje langs de file te rijden, heb namelijk ooit gehoord dat stil gaan staan en de motor afzetten ook niet helemaal goed is voor de motor omdat het koelwater dan ook stilgezet wordt en dat klonk voor mij aannemelijk.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 12 september 2011 12:41 PM
  [ # 36 ]

Dan heb je goed gehandeld. Hopelijk is de koppakking nog heel.

Citroen!

Profiel  
 
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 12 september 2011 12:49 PM
  [ # 37 ]

En hoe kan ik dat controleren moet er bij een ds dan ook olie bij de kvs komen? of mayo in de olie zitten?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 12 september 2011 12:59 PM
  [ # 38 ]

Als je koelwater moet gaan bijvullen, terwijl er geen koelwater lekt, je mayo onder de vuldop krijgt en er eerst koelvloeistof komt bij olie aftappen, weet je genoeg.
Er zijn ook testers voor in de handel. Volgens mij meten die CO in de koelvloeistof.

Citroen!

Profiel  
 
Tukker
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 31-07-2011

- ID/DS DSpécial Confort - ID19B
Gepost: 12 september 2011 01:03 PM
  [ # 39 ]

Sommige dingen om te controleren of uw motor is oververhit

a) hoe is het koelvloeistofpeil - gemakkelijk natuurlijk!

b) is de waterpomp te werken / thermostaat opening - als beide werken het hele koelsysteem wordt warm na een tijdje. Sinds wanneer je op de verwarming in de auto en je krijgt warme lucht kunt u ervan uitgaan dat prima is, maar u kunt de motor ook wel werken met de radiator dop af en kijk voor flow.

c) slib in de olievuldop? Pakking is probabaly geblazen.

d) olie in uw koelvloeistof? Film op de top van de vloeistof in de radiator - pakking weaping.

e) Genoeg olie? U moet controleren het niveau wanneer de auto bij rijden nadat de motor is uitgeschakeld gedurende 10 minuten. Als u het te controleren met de auto helemaal in dan het niveau leest hoger is dan de werkelijke. Lage olie kan ertoe leiden dat uw motor draaien heet, als je hard remt dan moet je olie gaat branden voor een seconde of twee.

f) radiator vol met shit? Open de kraan, het verzamelen van de koelvloeistof en kijk in de radiator met een zaklamp. U kunt kijken om te zien van de voorkant van de radiator is weggerot of full van bladeren en insecten ook.

d) Riemen slippen? Als ze ze meestal Squeek als je versnellen, kunt u controleren of de spanning van de riemen (met de motor ook gestopt). Een beetje beweging is normaal, maar meer dan een cm is te veel.

1968 ID 19B -> 1970 DSpecial -> ?

Profiel  
 
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 12 september 2011 11:25 PM
  [ # 40 ]

Vandaag even snel nog gekeken de KVS is nog prima op pijl, geen oliespoor oid, ook in de olie geen mayo.
Ik heb nog niet aan de radiateur ofzo gevoelt of deze ook wel opwarmt dit zal ik morgen wel eens gaan doen, ook de slang vanaf de thermostaat zal ik een gaan voelen. Als deze warm wordt kan de thermostaat niet kapot zijn toch?

De riemen van de fan en waterpomp liggen vrij los, en zijn ook niet de nieuwste, kwartslag draaien is hier ook een goede regel voor? of binnenkort eens kijken voor nieuwe.

Profiel  
 
Tukker
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 31-07-2011

- ID/DS DSpécial Confort - ID19B
Gepost: 12 september 2011 11:54 PM
  [ # 41 ]

Geluk kun je dan waarschijnlijk vergeten een kapotte koppakking!  Razz
(Tenzij je een wolk achterlaat wanneer je rijdt)

Als u uw handen branden morgen op de radiator of leidingen dan kan je vergeten de thermostaat en (probabaly) de pomp ook.  devil

1968 ID 19B -> 1970 DSpecial -> ?

Profiel  
 
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 13 september 2011 11:27 PM
  [ # 42 ]

K heb even alles gevoeld, de radiateur wordt behoorlijk warm kan wel even m’n hand erop houden ma niet heel lang, ook de slang die boven uit de radiateur komt is warm bus thermostaat en waterpomp moeten werken?
Als ik de radiateurdop eraf haal zie ik de koelvloeistof heel zachtjes van links naar rechts stromen dus er zit beweging in.

Ik had van iemand de tip gekregen om te kijken of de radiateur niet verstopt is door overal water op te spuiten en te kijken waar het minder snel verdampt maar ook dit lijkt overal gelijk te zijn.

Iemand nog andere ideeën wat het kan zijn, of opmerkingen waar ik nog naar kan kijken?

Profiel  
 
Tukker
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 31-07-2011

- ID/DS DSpécial Confort - ID19B
Gepost: 13 september 2011 11:47 PM
  [ # 43 ]

Het lijkt erop dat uw koelsysteem werkt goed! dus dit is niet de reden voor uw oververhitting.
U zegt dat er geen olie in je KVS en er geen water in de olie dus dit zou moeten betekenen dat je koppakking goed is - geen dure reparaties!

Ik zou zeker het oliepeil goed. Ik heb het zelf dat de lage olie gemaakt van de motor oververhit raakt - na toevoeging van 1 / 2 liter de temperatuur was weer normaal, zelfs op de snelweg met hoge snelheid.

Een laatste (onwaarschijnlijke) mogelijkheid is het tunen van je motor plotseling is gegaan slecht - een verstopte jet of een beschadigde veerdamper het maken van uw motor mager uit te voeren. Of slechte timing ook, maar je zou merken deze problemen tijdens het rijden vrij gemakkelijk. Slechte power of trillingen etc.

Succes

1968 ID 19B -> 1970 DSpecial -> ?

Profiel  
 
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 14 september 2011 12:16 PM
  [ # 44 ]

De olie zit op het maximum had ik voor de rit nog gecontoleerd, maar er zit 20w-50 olie in is dit de goede olie? niett erg dik?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 september 2011 12:37 PM
  [ # 45 ]

nee is prima!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook