Dank voor jullie bemoedigende reacties!
De DS ziet er door het vreselijke plaatwerk afschuwelijk uit, maar zoals hierboven beschreven is hij opvallend goed, juist op al die kritische punten. Dus tja, is hij beter dan gewenst? Ik denk dat ik er genoeg uitdagingen in tegenkom. Kan t.z.t. altijd nog een berline ombouwen tot een replica Chapron…
En oja, er zitten 4 goede Michelin XAS onder en een vrijwel nieuwe uitlaat…
Het cafe moet ik nog in en ik ga mij komende week maar eens abonneren op de ID/DS Club, lijkt me nuttig, leuk en dan krijg ik la Bombe.
Is er hier ook een rubriek waar je jezelf en je auto’s kunt introduceren of moet ik dan gewoon in het Café zijn?
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De knoop doorgehakt begrijp ik? Mooi.
Voor wat betreft de rubriek: Je kan gewoon hier verder gaan (dan kan je de topictitel aanpassen) of een nieuw topic aanmaken in het DS-deel.
Citroen!
Ben benieuwd naar de foto’s. De basis klinkt veelbelovend. En ach, dat plaatwerk “moet je doorheen kijken ).
Veel succes! Let wel, het valt zelden mee (dat “gaatje"van 5x5 cm wordt vast een nieuwe longeron, de zijkanten zijn bij een Break simpel door Citroen gedubbeld, met alle gevolgen van dien), maar als ik je drive zo lees gaat het helemaal goedkomen.
Bon chance,
Ton
vlietmansje schreef:Heb je het draadje van SPAM al eens gelezen?
Vergt moed, geduld, doorzettingsvermogen, bundeltje euro’s, stallingsruimte, ondersteuning….
Maaaarrr, de ervaring is onuitwisbaar!
Heb gisteren de hele reportage van SPAM gelezen en bekeken, prachtig. Hij gaat compromisloos te werk…
Nu ben ik ook ene perfectionist, maar ik vraag me af of ik het zo bont ga maken. Heb straks wel een vergelijkbare ruimte, dat is wel heel relaxed. Een ding staat vast: ik heb geen haast.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route
Hierbij de foto’s, met 2 laatste plaatjes van hoe ze zou kunnen worden…ooit.
De auto staat nog bij een garage, en stond al weer ingeparkeerd, dus kon niet ideaal fotograferen. Toen hij op de brug stond was ik druk met looplamp in de weer en had ik geen fototoestel bij me. Dit is dus een eerste globale indruk, waarbij vooral het vreselijke plaatwerk dat er nog aan hangt in het oog springt. Maar daar kijk ik ‘doorheen’. Heb niet alle bijgeleverde plaatwerk op de foto staan. De achterschermen zitten dun in de lak (gelukkig…) en hebben alleen vliegroest. De losse klapstoeltjes zitten er ook los bij.
Als hierboven geschetst: auto met werk, maar wel een leuke basis, zeker voor zijn geld. Haal hem binnenkort na mijn verhuizing op.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route
Mooi project IDealist. Als die gaat worden ooit zoals die onderaan, dan kun je jezelf (weer) een flinke schouderklop geven. En zoals altijd: niet het doel is de zin van een reis, maar de weg er naar toe. Of zo iets.
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl


























Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Doe je best!
DS-Frank schreef:Mooi project IDealist. Als die gaat worden ooit zoals die onderaan, dan kun je jezelf (weer) een flinke schouderklop geven. En zoals altijd: niet het doel is de zin van een reis, maar de weg er naar toe. Of zo iets.
Helemaal waar. Als je er niet ontzettend veel plezier aan beleeft en energie van krijgt om dagelijks, al is het maar een paar uurtjes ‘s avonds, aan zo’n project te werken en alleen maar voor het einddoel gaat, dan is er geen volhouden aan. Juist het plezier eraan bezig te zijn, en langzaam iets te zien groeien maakt dat dan toch zomaar die dag aanbreekt dat je je er mee in het openbaar durft te vertonen.
Ik vergelijk het wel eens met de fietsreizen die ik heb gemaakt. als je s;avonds voor je tent in 1x de hele reist overziet kun je daar moedeloos van worden, maar als je je concentreert op de uitdaging van de volgend e dag, die 1 of 2 collen, dan ben je voor je het weet 1000 km verder. Het plezier moet je uit de losse beklimmingen halen, dan volgt de rest van de overtocht vanzelf. Zo ging het bij de restauratie van mijn 505 trouwens ook.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route
Moedig project hoor. Je zal er ongetwijfeld een hoop plezier mee bleven, zeker ook een hoop ergernis, maar that’s all in the game. Gelukkig kun en wil je alles(?) zelf doen, anders zou het financieel een onverantwoord avontuur worden. Kosten overschrijden dan vele malen de eindwaarde.
Zeker is zo’n avondje sleutelen, muziekje en goed glas wijn erbij, vele malen onspannender dan een avondje TV.
Enjoy!
DS Am(b)rulance schreef:Moedig project hoor. Je zal er ongetwijfeld een hoop plezier mee bleven, zeker ook een hoop ergernis, maar that’s all in the game. Gelukkig kun en wil je alles(?) zelf doen, anders zou het financieel een onverantwoord avontuur worden. Kosten overschrijden dan vele malen de eindwaarde.
Zeker is zo’n avondje sleutelen, muziekje en goed glas wijn erbij, vele malen onspannender dan een avondje TV.
Enjoy!
Dank! Zeker, ook dat glas wijn als dagelijkse beloning aan het eind van een productieve dag houdt mij op de been!
Ja, ook ergernis, herkenbaar. Nu zat die ergernis bij mijn project ‘505’ met name in het gegeven dat de meest ordinaire onderdelen zolangzamerhand onvindbaar zijn geworden. en je dus je kostbare vrije tijd aan het vergallen bent met de zoektocht naar onderdelen.
Of je soms tegen je zin in een oud bagger onderdeel staat op te kalifateren bij gebrek aan nieuw. Alsof je een Quadrilette van meer dan 100 jaar oud staat te restaureren! De goede beschikbaarheid van onderdelen was voor mij een kritisch keuzemoment om al of niet voor een ID/DS te kiezen.
Weet iemand hoe het zit met de beschikbaarheid van bekleding? Of anders: bekledingspatronen? Kan ik intussen m’n moeder aan het werk zetten…
Leuke camping trouwens, heb de website gezien en heb me voorgenomen onze vakantieroute daar eens overheen te leggen!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route











Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gebruikte bekleding is ook oud en versleten, vervangend spul is er zat.
In Borculo kun je eea ‘live’ bewonderen…











Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Dank voor jullie tips!
Ik ben afgelopen week lid geworden van de club, ben benieuwd naar het clubblad en verheugd met het grote aantal evenementen, m.n. veel gericht op kennisdeling inzake techniek. Nu is deze club natuurlijk ook 6x groter dan de Peugeotclub Nederland…
Ik ben behoorlijk autodidact en leer snel, maar in gesprek zijn met andere liefhebbers is natuurlijk ook gewoon leuk.
Verder wat verdiept in onderdelen, beschikbaarheid en prijzen en eerlijk gezegd ben ik blij verrast, het valt me allemaal mee. Natuurlijk: als je alles bij elkaar optelt wordt het altijd een kostbaar verhaal, maar tel eens op wat een moderne auto aan afschrijving maandelijks wegjast…
Vandaag nog even in mijn nieuwe sleuteldomein rondgelopen (en uiteraard al weer allemaal plannen gemaakt), volgende week krijgen we de sleutel. Een van de eerste exercities in de werkplaats wordt een vloeistofdichte epoxyvloer, die heb ik al klaarstaan. Ik kan niet wachten.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Van die vloeistofdichte vloer, was ook het eerste wat ik heb gedaan. Is ideaal. Wat gelekt? Doekje erover en weer helemaal schoon.
Volg je hart, gebruik je hoofd.