




















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Heel langzaam maar gestaag vordert de r(o)estauratie van mijn Supertje.
Ben na het laswerk aan het chassis toegekomen aan nieuwe lekzakken monteren.
Wat kan ik het best doen, wat zijn de beste ervaringen?
Deze monteren met een tyrap om de zuigerstang of met een Ligarex-bandje?
Ik wil natuurlijk niet dat de zak wordt lekgeprikt en ik straks alles opnieuw kan gaan doen…
Thanks
‘Spirit of avant-garde’





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Kijk even in de tiplijst…





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Mmm..duidelijk verhaal.
Ligarex heb ik niet, en met een daadje werken zie ik niet zitten -> naar Borculo dus.
Wanneer is de kop van de zuiger-/ duwstang versleten?
‘Spirit of avant-garde’





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Je kunt overwegen de oude set mee te nemen en ter plaatse de lekzak op de stang te laten zetten?
Weet je gelijk of die (te ver) versleten is.












































Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Aan de binnenkant NOOIT tywraps. gaat gegarandeerd snel stuk. Koop een ligarexset!
Het kommetje aan het eind mag wel een eindje inslijten. Hij mag geen randen en ribbels hebben!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Randen of ribbels…ik zie een slijtspoor van de kogel op de kop.
Gewoon vervangen die duwstang of mag/kan ik met een dremeltje/freesje de komkop weer rond maken..?
‘Spirit of avant-garde’












































Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
rond maken. geen probleem!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Origineel horen ze er toch zo uit te zien? Ik dacht eerder ook dat het een slijtspoor was, dus mooi hol gedremeld en sinds die tijd tikt het bij het omhoogkomen vanuit de laagste stand….
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Voordat je besluit het kommetje aan het eind van de stang met frees of dremel te bewerken, controleer deze dan op haarscheurtjes! Als hij breekt tijdens het rijden kan het wel eens heel vervelend aflopen.
En inspecteer natuurlijk ook de kogel en de kogelkom op slijtsporen, en vervang ze indien nodig. Alles kan kapot…
bogaard77 schreef:Aan de binnenkant NOOIT tywraps. gaat gegarandeerd snel stuk. Koop een ligarexset!
Schuurt kapot inderdaad. Been there ; )
C’est une voiture du ministre !