Ik loop al tijden met het idee om een DS te kopen en te restaureren. Vanaf de bodem opnieuw alles als nieuw maken. Inlassen, verstevingen strak maken. Twijfelen doe ik nog steeds. Zijn er ervaringen die mij kunnen helpen mijn beslissing definitief te maken. Zijn er nog do’s en don’ts, tips? Foto’s zijn natuurlijk hartelijk welkom.












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
DOEN!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
ik zou eerder zeggen, als je twijfelt: niet doen.
anders ben je de volgende die halverwege zijn project strandt.
het is gewoon HEEL VEEL werk.
CX GTi Turbo 2 - All Black













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Inderdaad gewoon doen!
Het is wel leuk als je een beetje de ruimte hebt en een werkplek.
Maar het geeft heel veel voldoening en je bent van de straat
Succes Peter.
Joepie en jammer. Bedankt voor alle reacties. Ik ben iemand van de goede aanpak. Een restauratie is meer dan alleen maar wat roest wegwerken en wat technische dingen nazien. De auto moet er na restauratie als nieuw zijn er als nieuw eruit zien. SPAM, wat een gigaklus maak je ervan. Ik weet niet of je dit lees, maar proficiat. Dit is het echte werk.
Ik kan me op dit ogenblik niet permitteren om 1500 uur (of meer) in dit project te stoppen. Ik verwachtte rond de 800 uur nodig te hebben. Moet ik eerst maar met pensioen gaan. Dat wordt dus nog en jaartje of wat wachten.
Het kriebelt me wel een beetje. Misschien koop ik wel een rijdende DS en ga deze restaureren na een paar jaar gebruik. Voordeel: ik ken de auto al een beetje, en ik kan al genieten van dit prachtstukje nostalgische techniek.
Nogmaals allemaal bedankt voor de snelle reactie.




























Totaal aantal Berichten: 9373
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik zou zeggen gewoon doen,
Maar bedenk wel met wat je zegt alles “nieuw” en goed want dan moet je echt tot het uiterste gaan.
En van het een komt het ander.
Wat ik zelf wel een vereiste vindt is dat de garage aan huis of bij het huis moet staan anders heb je al snel geen zin meer om er naar toe te gaan.
En ruimte op de werkplek zoals eerder gezegd is wel heel fijn.
https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/AutoHenk3?authuser=0&feat=directlink
Hier een leuk voorbeeld van alles uit elkaar 4 tot 5 jaar werk.
Succes en ga ervoor
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9373
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Jij bent wel heel snel van je stuk te brengen,maar in iedergeval wel eerlijk ten opzichte van jezelf.
Maar een DS leent zich prima om in deel restauraties uit te voeren bv eerst het plaatwerk.
En een paar jaar later de rest of andersom.
Ken mensen genoeg die het in delen doen
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.


































Totaal aantal Berichten: 15756
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik heb even beide topics samen gevoegd, dat is net even wat duidelijker voor degenen die het proberen te volgen. Veel succes verder met je keuzes.
F.SvM schreef:Jij bent wel heel snel van je stuk te brengen,maar in iedergeval wel eerlijk ten opzichte van jezelf.
Maar een DS leent zich prima om in deel restauraties uit te voeren bv eerst het plaatwerk.
En een paar jaar later de rest of andersom.
Ken mensen genoeg die het in delen doenVriendelijke groet frank
Dat lijkt maar zo dat ik snel van mijn stuk te brengen ben. Eigenlijk wist ik al stiekem dat het meer dan 800 uur werk zou zij. In twee om meer stukken is misschien wel mogelijk, maar voor mij geen optie. Een garage of schuur bij huis is er ook (nog) niet. Is eigenlijk wel bijna een eerste levensbehoefte. Hier hebben we het vorige week in Parijs ook al over gehad. Project nog niet van de baan, wel tijdelijk uitgesteld.
Groet, René