2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Hydrauliek-tuning bij uw DS
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 september 2011 01:49 PM
  [ # 16 ]

Ja dat kan.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 30 september 2011 01:53 PM
  [ # 17 ]

Ik vind het rollen bij de DS wel meevallen, maar ja, mijn vorige auto was een eend uit 1955…

Technisch ben ik wel benieuwd hoe je dat kunt doen, want als je met een klep die verbinding dichtzet kan de pomp maar een kant vullen, dus tijdens het rijden hydraulisch corrigeren kan dan niet. Je moet dan elke keer de klep openmaken als de hoogteregelaar vind dat er olie bij moet. Je kunt het misschien doen met een non-return valve, of met een restrictor.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 september 2011 02:15 PM
  [ # 18 ]

Geloof me maar Stef, het werkt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 30 september 2011 03:13 PM
  [ # 19 ]

Een beetje (heel erg) off topic: ik heb een keertje gelezen dat een iets dikkere stabilisator achter ‘t voor een DS ook doet. Was dat niet in een ralley-DS van Jaap van den Broek? Weet ik niet meer zeker.
De CX rolt trouwens ook een stuk minder dan de DS - desondanks heeft Citroen daar de Hydractive ooit nog eens op uitgetest. Wel apart dat je met een paar klepjes deels hetzelfde kunt bereiken. Reageren die dan de middelpuntvliedende kracht of gaan ze dicht als de stroomsnelheid te hoog wordt? (Me duidelijk nooit in hydractief kleppen verdiept)

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 30 september 2011 07:02 PM
  [ # 20 ]

Ze reageren op de middelpuntvliedende kracht en gaan dus weer open als je weer rechtuit gaat.
Normaliter hoeft de hoogte in één enkele bocht niet gecorrigeerd te worden.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 30 september 2011 07:18 PM
  [ # 21 ]

Klinkt goed. Zwerft er al ergens een handleiding rond?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 september 2011 07:21 PM
  [ # 22 ]

Hydractiefklep van een XM regelen, inleveren bij Bogaard77 en je krijgt hem aangepast en wel terug met inbouw voorschrift.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 30 september 2011 08:28 PM
  [ # 23 ]
jantje1948 schreef:

Ze reageren op de middelpuntvliedende kracht en gaan dus weer open als je weer rechtuit gaat.
Normaliter hoeft de hoogte in één enkele bocht niet gecorrigeerd te worden.

Jan , je zal de werking van de hydractief en keer terug moeten lezen vrees ik cheese

Het is het drukverschil tussen de linkse en rechtse veercilinder dat de klep ( even ) de flow tussen links en rechts laat blokeren .

Eens de druk terug gelijk , na de bocht , komt de klep terug in haar middenstand ( open )

Walter

er is ergens op het net een prachtige ( Engelse ) uitleg van heel die werking ,

weet alleen niet meer waar sleepy

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 30 september 2011 08:36 PM
  [ # 24 ]

Ik dacht op het sm deel van yahoo. Ik ben trouwens wel benieuwd van Joris zijn bevindingen te lezen. Of het echt veel scheelt en zo…

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 30 september 2011 11:40 PM
  [ # 25 ]
wbogaerts schreef:

er is ergens op het net een prachtige ( Engelse ) uitleg van heel die werking ,

weet alleen niet meer waar sleepy

Ik heb ze hier neergezet:

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 september 2011 11:42 PM
  [ # 26 ]

Top!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 01 oktober 2011 12:06 AM
  [ # 27 ]

Thanx! Leuk en verhelderend leesvoer.

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 01 oktober 2011 01:35 AM
  [ # 28 ]

Zo ziet Hydractive 1 er uit, deze heeft dus geen ingebouwde electrovalve.

Die ronde schijfjes zij de dempertjes, lijken op de dempers die in normale veerbollen zitten. De wartels links en rechts zijn zo groot omdat een XM dikke leidingen heeft tussen de veerbollen.

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
GuyTDi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 20-09-2010

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 06 oktober 2011 06:32 PM
  [ # 29 ]

Boeiend item dit. Heb het wel gejat van Wiki. maar misschien leuk voor de nieuwsgierigen onder ons :

Is wel (denk ik) diagram uit vroege C5 dus reeds met de elektro-LDS pomp , maar je hebt het idee wel denks

Nota bene , wat levert een DS hogedrukpomp permanent ? Dus zou je meten tussen de pomp en de HDregelaar ? Stel mezelf ff de vraag of een DS pomp voldoende debiet kan leveren ? Lijkt me op zich van wel ?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 oktober 2011 10:33 PM
  [ # 30 ]
jantje1948 schreef:

Wat een aantal mensen in de US, en ik dacht ook Bogaard, bij hun sm gedaan hebben: Hydractiefkleppen gezet in de leidingen die voor en achter de linker- met de rechterkant van de vering verbinden. Alleen de klep. Op die manier wordt in een bocht voorkomen dat de olie van de belaste naar de onbelaste kant stroomt en wordt de body-roll sterk verminderd.

Dat klinkt dat wanneer je het simpel houdt, er helemaal geen extra debiet wordt gevraagd. Maar dan nog: het stuurhuis van de DS vraagt nogal wat. Bij fileparkeren met stationair draaiende motor is dat soms te merken. Op de snelheden dat de hydractief moet werken draait de pomp wat sneller en wordt er als het goed is geen maximale stuuruitslag gevraagd. Toch? In mijn geval dan - ik ben niet zo wilde bochtenzwierder.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook