2 van de 2
 < Vorige 1 2

Zoektocht voorbij of net begonnen
lrtheo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 01 oktober 2011 10:07 AM
  [ # 16 ]

Hallo ,
Bedankt voor de reacties , maar ik zit met een een aantal vraagjes op de andworden die jullie gaven.

Waterman,
Zou je kunnen zeggen waarom de eerste velgen niet passen op een vijfbak, ik vermoed dat de kardans niet passen op de bak maar wat is dan juist het probleem, zou het kunnen opgelost worden met een adaptorschijf.

DriverD,
Vermits ik met twee chassis zit en bijde niet te ver heen zijn om terug in orde te zetten wil ik gerust het risico nemen. Ik heb er het volste vertouwen in dat het wel zal lukken. ik heb in het verleden al heel veel zaken ( ook plaatwerk) laten verzinken bij verschillende landrovers. Zolang er geen grote onverstevigde vlakken in zitten voorzie ik geen problemen.

Ik heb het topic dat er over gevoerd is gevolgd, maar het belangrijkste dat gezegd moest worden is toen nooit gezegd: Elk metaal heeft van zich zelf galvanische waarde, wanneer twee metalen met een verschillende waarde met elkaar in contact komen met elkaar (+ elektroliet: bv.water) gaat het metaal met de laagste waarde het eerst aan getast worden en “offert het zich op voor het edelere). Vermits zink lager staat dan het element ijzer zal het zich opofferen. praktisch wil dat zeggen , zolang er zink aan mijn gegalvaniseerd chassis hangt kan het niet roesten, dat er na lange tijd kan er wat oppervlakkige roest gevormt wordt op grote vlakken waar er geen zink meer is klopt , maar doorroesten kan niet.
Ik heb dat bewuste chassis nooit gezien, ik dus ook niet zeggen wat jij hebt gezien , maar dat de naden aan het roesten waren kan eigenlijk niet, iets wat ik zelf wel heb meegemaakt is dat er uit de naden, door de hoge temperatuur troep (bv. tectyl) oplost die een goede hechting van de zink aan het staal verhinderd. Tectylis een soort van bitumen dat niet oplost door zuren en basen, dus ook niet in de voorbehandeling voor het eigenlijke dompelen in de vloeibare zink. vandaar de mogelijke verkleuringen die jij mogelijk hebt waar genomen.
De prijzen die echter vernoemt werden zijn echt wel bij extreem te noemen .
De meest dure galvanisatie per gewicht, waarbij men het eind produkt gaat wegen, laat ons er van uit gaan dat een lege kast met zink er aan max 5ookg weegt dan kan dit met de huidige prijzen van +/- 1.5 € /kg max 750 € kosten

DS Am(b)rulance,
Maar wat is er nu net leuker dan een verrotte kas terug in orde zetten, Je al me gek verklaren maar ik vind dat net het meest voldoening gevend. Iets wat iedereen al lang afgeschreven heeft terug nieuw leven inblazen . Het kost me nagenoeg niets ( alleen wat staal platen ) en ik kan me er uren mee bezig houden. Ik doe dit per slot van rekening als hobby

Algemeen vraagje
Is het bij jullie weten al ooit gedaan om op een ie motor lpi te zetten , zodanig dat benzine overbodig word, dus een volledige moderne lpg tinjectie op een ie motor te bouwen zonder iets over te houden van het oude ie systeem.

Groetjes Theo

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10299

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 01 oktober 2011 10:05 PM
  [ # 17 ]

Even googlen op internet en je vindt zeker voorbeelden van dit soort projecten….

Citroen!

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook