Totaal aantal Berichten: 323
- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Goedenavond,
Ik sta met een lekke band in Beveren (bij Antwerpen). Ik heb de Bandencentrale in Beveren al gevonden (Albert Panisstraat 73), en ik hoop dat die me kunnen helpen: band plakken of binnenband er in.
Maar als dat niet lukt, wie heeft tips waar ik in de buurt terecht kan voor een (reserve) band?
Ter info: reserve band ligt er nu op, maar die was zo oud dat het loopvlak er half af gevlogen is. Ik rijd nu op het restant, zo lang het gaat, en niet harder dan 20 km/u.
Wijze les (achteraf): zorg dat je reserve band ook tiptop is, zelf als gewone banden nog picobello zijn.
Hydro
Elle va comme les pompiers!

Totaal aantal Berichten: 3205
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
gewoon in een bandencentrale hoor, kunnen ze heus nog wel een binnenband steken! ik ben hier ook gewoon om de hoek geweest bij plaatselijk bandenboertje voor nieuwe banden en binnenbanden.
reserveband dient inderdaad ook altijd in goede conditie te zijn! of ze zijn plat, of ze zijn versleten.

- ID/DS DS 21 5 bvh
Dat hoop ik ook.
Nu maar eerst een lekker Belgisch biertje
Hydro

- ID/DS DS 21 5 bvh
Zo, in 20 minuutjes een nieuwe binnenband er in en zelfs nog een tweedehands reserveband in de 155 maat. Ik kan weer op weg.
Goede en vlotte service hier in België.
Hydro

Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Kijk maar eens even op de dot-code van je nieuwe reserveband: weet je gelijk hoe oud ie is!

- ID/DS DS 21 5 bvh
Haha, zo duidelijk is productie datum van mijn nieuwe oude reserveband niet.
Uiteraard staat er slechts een 3-cijferige code op: 022, zonder driehoekje. Dat betekent 2de week van 1972 of 1982.
Minimaal 29 jaar oud dus. Ik ga er toch maar iet nieuws om heen laten leggen.
Nog even een plaatje van een XAS 155 zonder loopvlak.
Hydro
155 is erg smal voor een voorband, normaal is 180 of 185.
edit: ik lees net: dit was al de reserveband…
Ik weet niet of er inmiddels nieuwe michelins verkrijgbaar zijn (hoor van die geruchten dat ze er weer een hoop verse zouden gaan maken ?) maar laat je niet verleiden voor de vredesteins. Ik stond met een klapband in Duitsland om 2u in de morgen met een soortgelijke reserveband waar ik nog 700km op moest doen ...
Ik kon in m’n vakantie niet anders dan toe te zeggen op de vredesteins (sprint classic). Droogweer valt mee al is het geen Michelin, maar regenrijden is horror op die vredesteins. Ik ben van Wommelgem , als je wilt kom maar een keertje langs voor een testrit met die ondingen