4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
   
Voorstellen + Uitlaatspruitstuk/Veerbollen vraag
Jeroen ID19P
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 18-06-2009

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 03 oktober 2011 03:42 PM
  [ # 46 ]
hen123drik schreef:

Enfin, da’s natuurlijk mosterd na de maaltijd maar ik zou adviseren om de bollen ‘handvast’ te draaien. Dus zo vast als mogelijk is met de hand en zonder gereedschap. In principe zitten ze dan namelijk vast zat.

Staat gewoon in het WPHB dat het handvast moet zonder gereedschap.

Profiel  
 
Roofgah
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 23-09-2011

- ID/DS DS20
Gepost: 03 oktober 2011 09:40 PM
  [ # 47 ]

Ja de bollen eruit, spruitstuk+vlampijp in elkaar zetten en erin stoppen, startmotor erin. Nu zit het spruitstuk + vlampijp weer goed maar nog niet aangesloten op de flexibele pijp. Ik heb haar eventjes gestart om te kijken of alles het een beetje deed. Zij maakt natuurlijk nu erg veel geluid.

Een probleem wat ik heb is dat het krikpunt gebroken is. Nu kan ik de auto dus niet meer omhoog krikken. Mag ik de auto starten met alleen een spruitstuk en vlampijp aangesloten? Want dan kan ik de auto zichzelf laten oppompen en dan een krik eronder te plaatsen (uitlaat laten afkoelen) en dan deze aansluiting goed maken.
Dus mag ik de auto starten met een “halve” uitlaat? Op benzine of lpg of maakt het niet uit (backfire??) ?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 oktober 2011 09:45 PM
  [ # 48 ]
Roofgah schreef:

Mag ik de auto starten met alleen een spruitstuk en vlampijp aangesloten?

Ja, geen probleem hoor. Behalve veel herrie Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Roofgah
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 23-09-2011

- ID/DS DS20
Gepost: 03 oktober 2011 09:56 PM
  [ # 49 ]

Haha ja. Alsof er een zo’n oude v8 gestart wordt :p

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 oktober 2011 10:01 PM
  [ # 50 ]

Welk krikpunt is gebroken?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Roofgah
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 23-09-2011

- ID/DS DS20
Gepost: 03 oktober 2011 10:03 PM
  [ # 51 ]

bijrijderskant vooraan. Is roestig en brak pas af op de krik.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 03 oktober 2011 10:16 PM
  [ # 52 ]
Roofgah schreef:

bijrijderskant vooraan. Is roestig en brak pas af op de krik.

Verstandiger om oprijbokken te gebruiken!

Of met hoop herrie naar 4-kolomsbrug te karren.

Ben voorzichtig, ok?

 

Nb Geen lekkage aan veerbol/cylinder, leiding?
Nb2 Hoe zat dat nou met die losse cylinder achter het schermpje?

knuffel

Profiel  
 
Roofgah
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 23-09-2011

- ID/DS DS20
Gepost: 03 oktober 2011 10:25 PM
  [ # 53 ]

Ik zal nog eens naar die blokken kijken. Zal morgen eens opzoeken wat het precies is.
In de buurt (800 meter) zit een hele aardige citroën garage eigenaar en die wil wel helpen. Haha ja ik ben altijd voorzichtig in het verkeer.

Nee geen lekkage. Daar nog niet naar gekeken. Na een paar uur gestopt want mijn rug was kapot. Wink
@vlietmansje: is het ook te rijden met een losse veercilinder want dan controleee ik die ook op de brug.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 03 oktober 2011 10:37 PM
  [ # 54 ]

Ik zou niet durven rijden als ik niet zou weten wat er achter dat schotje aan de hand is!

Wat je kan doen in jouw situatie:

auto op handrem en houten blokken achter en voor het linkse achterwiel
5 wielmoeren aan rechtse kant even ‘lossen’
garagekrik onder de rechtse draagarm en klein stukje opkrikken
wielmoeren eraf en wiel ook
dik blok hout onder de fusée plaatsen, eventueel het losse wiel onder de auto schuiven (veiligheid)
auto ietsje laten zakken zodat het houten blok vaststaat
krik laten staan
schermpje eraf, kan naar beneden achter de LPG-leiding langs (laten zitten op de aansluitingen)
inspectie van draagarmstel en borging van de veercylinder (foto helpt op dit forum)

succes.

knuffel

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 oktober 2011 12:36 AM
  [ # 55 ]

Als het systeem drukloos is kan de veercylinder altijd iets bewegen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 04 oktober 2011 08:32 AM
  [ # 56 ]
jantje1948 schreef:

Als het systeem drukloos is kan de veercylinder altijd iets bewegen.

De linkse kan als voorbeeld dienen. De rechtse heeft véél te veel beweging, waarschijnlijk (hopelijk) is een van de borgboutjes gebroken, als hij pech heeft is de hals van het draagarmstel gebroken…

Er is serieus getimmerd op de veerbol, hoor!

knuffel

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 oktober 2011 01:06 PM
  [ # 57 ]

Je hebt toch wel getimmerd toen er druk op de veerbol stond neem ik aan?

Citroen!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 05 oktober 2011 10:45 AM
  [ # 58 ]
DriverD schreef:

Je hebt toch wel getimmerd toen er druk op de veerbol stond neem ik aan?

Had TS al gedaan in eerder stadium, dus voor mijn aanwezigheid.

Heb zelfgemaakte oliefiltergreep gebruikt, geen geweld maar met forse kracht beheerst losgedraaid, de veercylinder had al veel te veel beweging in de schacht.
Omdat het afdekscherm nog op de auto zat (met het voorwiel) konden we zo gauw geen visuele inspectie uitvoeren van de onderkant.
Wordt vast vervolgd!

knuffel

Profiel  
 
Roofgah
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 23-09-2011

- ID/DS DS20
Gepost: 05 oktober 2011 07:21 PM
  [ # 59 ]

Ja dat wordt zeker vervolgd. Vandaag heb ik het scherm losgemaakt. Kon zo nog niet zien wat het is. Wiel zit er namelijk nog op. Is het mogelijk de auto te starten, zich op te laten pompen en dan de kriksteun eronder te plaatsen?
Kan er iets fout gaan als de veercilinder zoveel speling heeft als je de auto omhoog laat komen?

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 05 oktober 2011 08:11 PM
  [ # 60 ]

Let op: als je voorste kriksteun afgerot is kun je de steun aan de langsbalk ook beter niet vertrouwen!

Zie postje #54 eerder.

knuffel

Profiel  
 
 
4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook