Ja dat klopt. hmm oke. Nog een ander idee dan? Ik zag dat de bouten verder goed zaten. kan ik die anders nog aandraaien?





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Weet niet precies welke bouten je bedoelt, is het schotje helemaal achter de LPG-leiding vandaan?
Kun je wellicht foto-tje plaatsen?
Misschien heeft iemand plaatje op de pc van de hals van het draagarmstel?
Die de cilinder op zijn plaats houdt.
Ik kan morgen wel een foto maken denk ik. Schot is nog niet helemaal weg omdat ik de auto niet durf op te krikken….





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Zie de site van SPAM, 17 januari 2010.
Ja lastig te zien wat nu bij mij het probleem is… maar die twee moeren die de cilinder op zijn plaats houden zijn niet afgebroken.












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Er zitten twee bouten die de cylinder op zn plaats houden met daarbij borgmoeren. Die zijn alleen om de cylinder niet te laten vallen als de druk eraf is. Hebben tijdens het rijden geen nut! Je kan de moeren lossen en de boutes voorzichtig vast zetten. Dan de moeren weer vast en.. klaar!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Aanvulling: als het schotje weg is kun je gelijk efkes doorsmeren!
ik ga zondag weer even aan de slag. Ik zal de veercilinder er dan uithalen en kijken wat er mis mee is. Ben alleen nog een beetje ongerust over het opkrikken. De cilinder is alleen te bewegen richting de motor en van de motor af. Naar voren (van de auto) en naar achteren zit hij wel stevig vast.












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat hoort! Als de druk eraf is!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
ja maar niet zoveel als die van mij. Vlietmansje zag ook al dat het te veel was. Als je het vergelijkt met de andere kant is het ook veel meer.












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ok. schildje eraf en die boutjes ietsje strakker.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Ik hoop dat dat volstaat, misschien is de hals van het draagarmstel wel beschadigd…
het is lastig te zien wat er mis is. De boutjes zitten toch wel strak genoeg volgens mij. Ik ga de auto morgen even starten en kijken hoe ze omhoog komt. Dat zal ik nu de buurt niet meer aan doen door de herrie
Ik zag dat er een plasje hydraulische olie op de versnellingsbak lag, recht onder de propeller. Ik zag dat er een leiding van het stuurhuis niet geweldig eruit ziet. Ik zal morgen even een foto maken daarvan en uploaden.
Nou het klusje is nu aardig af, tenminste wat ik kan doen hier thuis. Het valt allemaal toch niet mee. Ze is de garage weer uit, ze staat weer buiten. Rijden ging aardig. Aan de kant van de veerbol die zo vast zat zie je dat de auto wat hoger staat en dat de vering wat stugger is. Ik denk dat ik de auto deze week naar Sanders breng.
- Veercilinder controleren
- Krikpunt maken
- Flexibele pijp aansluiten op vlampijp
Ook moet er nog gekeken worden naar dat lek op het stuurhuis. In de garage is niet zo veel olie gevonden op de vloer dus vraag me af waar die olie bij het stuurhuis vandaan komt….





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Stuurhuis lekt waarschijnlijk op het gedeelte tussen de twee harmonicarubbers. Kun je op zich mee doorrijden, tenzij de boel serieus gaat stromen. Meestal loopt het ‘bakje’ over als je de bocht omgaat.
Waarschijnlijk is het membraam van je rechtse veerbol niet bestand geweest tegen het geweld.
Je kunt de bollen links en rechts wisselen, als je het sleutelen nog niet zat bent. Dan kun je eea misschien uitsluiten?
Anders heb ik nog wel een oudje voor je liggen.