Kan iemand mij aan een afbeelding helpen van een dwarsdoorsnede van een injectietank. Mijn ds heeft namelijk de eigenschap om alleen op de eerste 10 liter te willen rijden. Hierna slaat deze af, en als ik de tank dan vervolgens weer vul wil de auto weer rijden tot ongeveer de eerste 10 liter op is.
Onmogelijkheden zijn te doen, wonderen duren iets langer.

Totaal aantal Berichten: 760
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Aanzuigleiding niet voldoende ver de tank in gedrukt, of aanzuig- en retourleiding op de pomp verwisseld?
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Totaal aantal Berichten: 1533
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
aanzuigleiding moet de tankbodem raken, dus proberen verder in de tank te duwen. Oude/originele slang kan kan erg stug geworden zijn. Beter is nwe nylon slang te kopen, schuin aan snijden en in voeren in tank tot je de slang de bodem kan horen raken.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Totaal aantal Berichten: 839
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
kan het ook zijn dat het geleidebochtje voor de slang is weggerot in de tank?
Nylon slangen die jaren op hun plek zitten verschuiven niet 123 (dat merk je wel als je een nieuwe wil plaatsen)
Plaatje\foto idd wel even prettig maar die heb ik even niet.
Handig is het iig om bij het plaatsen van een nieuwe slang (per meter bij chyparse) de tank af te tappen en daarna onder de auto de dop los te maken.
Kan je direct zien of de nieuwe slang ook daadwerkelijk aankomt ipv tegen de wand aan te tikken.
grtz
Aanzuigleiding verder in tank duwen????? De aanzuigleiding richting pomp zit op een metalen/koperen uiteinde aan de tank gemonteerd met een slangklem.
Ik snap dus niet hoe het aangesloten is en daarom snap ik ook niet hoe ik de aanzuigleiding verder in de tank moet duwen. Kan iemand mij dit misschien uitleggen?
Bedankt alvast.

Totaal aantal Berichten: 7618
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Wat je aan de buitenkant ziet zitten is een mof die moet voorkomen dat de benzine(damp) kan ontsnappen. Daaronder verstopt zit een dunne kunstof leiding die door de koperen pijp je tank in steekt en als het goed is schuin is afgesneden en de bodem net raakt. Of eigenlijk raakt’ie de grote bout die je vanaf de onderkant kunt zien. Bijn de carburateurversies haal je via die bout het benzinefilter er uit - als dat ding nog los wil tenminste. De injection heeft dat filter niet. Wordt het niet tijd om een werkplaatshandboek aan te schaffen / te lenen?
Ik gebruik 4 van die rooie mappen met informatie, weet niet of dit een werkplaatshandboek is. In ieder geval kan ik hierin niet veel van een tank vinden.

Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ja dat is een WPHB en in dit geval heb je waarschijnlijk meer aan een onderdelenboek. Hier te vinden.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Naar alle waarschijnlijkheid te vinden in de hoofdstukken:
6-174 Fuel piping
6-174/1 Fuel piping (IE)
6-175 Fuel tank
Succes.
En anders op mijn site
http://www.SPAM/@ds/fr_10sep2010.html
http://www.SPAM/@ds/fr_11sep2010.html