3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Hydrauliek-tuning bij uw DS
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 06 oktober 2011 11:02 PM
  [ # 31 ]

Het doel van genoemde aanpassing heeft niets met debiet of met sturen te maken.Het doel is om het overhellen te verminderen. Normaal gesproken komt er bij een bocht naar rechts extra gewicht op de linke wielen, als gevolg hiervan stroomt er LHM uit de linker veerbol naar de rechter veerbol. Dit versterkt het overhellen. Zo’n hydractiefklep zorgt ervoor dat die stroming van de linker bol naar de rechter bol niet optreedt. Voor een bocht naar links geldt uiteraard het omgekeerde.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
GuyTDi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 20-09-2010

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 06 oktober 2011 11:21 PM
  [ # 32 ]

Een bedenking die ik mezelf maak is welke invloed dit heeft op bochtenveercomfort (wat een woord ...). je zou zeggen geen maar wanneer die olie niet meer kan wegvloeien en dus in essentie vast zit in de bol/leiding , geeft dit een grotere massa die tegen het stikstof duwt , wat je veerbol in zekere zin stugger maakt.

Hoe zit het met mensen op dit forum die de modificatie hebben gemaakt , wat zijn de ondervindingen ?

Reden dat ik persoonlijk een opmerking maakte over debiet is de bemerking dar je een groter volume olie dient te verplaatsten (extra leidingwerk , ventiel , veerbol) en de wetenschap dat het DS stuurhuis veel werk van de pomp vraagt zoals eerder werd opgemerkt. Wat is de druk die een DS-pomp maakt (dus als je tussen de pomp en HDregelaar zou meten) ?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 oktober 2011 11:22 PM
  [ # 33 ]

Het rijdt geweldig. Je wil juist een auto die stugger is in de bocht en soepel in een rechte lijn.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
GuyTDi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 20-09-2010

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 06 oktober 2011 11:25 PM
  [ # 34 ]
waterman schreef:

Het rijdt geweldig. Je wil juist een auto die stugger is in de bocht en soepel in een rechte lijn.

Enkel op de achter- , enkel op de voor- of op beide assen ? Waar hebben jullie de veerbol/ventielcombinatie weggewerkt ?

Zoals ik zei , heel boeiend item vind ik !

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 oktober 2011 11:27 PM
  [ # 35 ]

Voor. Wegwerken kan overal. Achter een dubbele stabi-stang.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 06 oktober 2011 11:39 PM
  [ # 36 ]

Eigenlijk heb je dan alleen zoiets als dit nodig?

Heeft niets met hydractive vering te maken, maar is er wel een onderdeel van.

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 oktober 2011 10:02 AM
  [ # 37 ]

Zo begrijp ik het ook. Je zou toch denken dat je niet eens een extra veerbol nodig hebt. Ik moet toch de teksten over de hydractieve vering eens goed lezen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 oktober 2011 10:05 AM
  [ # 38 ]

klopt! extra bol is NIEt nodig. Door dit systeem wordt je vering in de bocht zachter. Dit komt omdat er minder in de bol grdrukt wordt waardoor je veerweg langer wordt.. Je belaste wiel kan weer alle oneffenheden opvangen en doet dit weer volledig onafhankelijk van het onbelaste wiel.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
hen123drik
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 17-01-2011

Gepost: 13 oktober 2011 12:29 PM
  [ # 39 ]

dat is wel interresant. Je wilt het niet met debiet doen omdat je dan vreemd veergedrag krijgt wanneer je bijvoorbeeld een drempel oid schuin oprijdt, dus niet met beide wielen tegelijkertijd invering hebt. Moet die klep trouwens in het ‘midden’ gecentreerd zitten of maakt dat in de praktijk weinig uit?

ik hoor trouwens wel eens dat mensen hun hydraulisch bediende koplampen van de sm vervangen door mechanische maar zit er verschil in hoe goed het werkt?

ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 oktober 2011 01:09 PM
  [ # 40 ]

Nee die klep mag overal zitten. Het is olie. Dat is niet samendrukbaar.

Het mechanische werkt gelijk als de olie gevulde systemen. Het is overigens een apart systeem en heeft niks met de LHM hydraulica te maken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook