2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
losse achterruitverwarming
rvdb20
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 422
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 13 oktober 2011 10:55 AM
  [ # 16 ]

Even een draadje uit het archief trekken Wink

Na het vochtige weer van gisteren en vanmorgen mis ik toch wel een beetje het zicht door de achterruit. Natuurlijk zijn de spiegels een goede backup maar ik vind het toch wel fijn om op de snelweg een beetje meer zicht naar achteren te hebben.

Dus ik denk erover om een keramische kachel aan te schaffen. Alleen word ik getriggert door de opmerking hier dan men deze onder de hoedenplank bevestigd. Dat is natuurlijk veel fraaier dan zo’n ding er bovenop leggen…

Zijn er hier mensen die zo’n oplossing hebben? Zijn daar foto’s van? En welk model/type kacheltje zit er dan gemonteerd??

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 oktober 2011 10:58 AM
  [ # 17 ]

Waarom zou je niet voor een nieuwe achterruit kiezen? Die straalkachels werken wel hoor, maar als je dat netjes onder de hoedenplank wil klussen ben je wel ff bezig en het blijft een “niet originele” “oplossing”. Nieuwe ruiten met werkende verwarming zijn gewoon te koop bij de bekende adressen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
rvdb20
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 422
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 13 oktober 2011 11:02 AM
  [ # 18 ]

OK… Dus ofwel de goedkope en simpele oplossing is zo’n kachel op de hoedenplank. En als ik het netjes wil doen kijken voor een nieuwe achterruit Smile Helder… (toepasselijke beeldspraak Wink)

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
hen123drik
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 17-01-2011

Gepost: 13 oktober 2011 12:06 PM
  [ # 19 ]

daar zijn hele mooie foto’s van op nuancierds.fr-> technical file -> les disposiif de chauffage -> les options….20 -> chauffage -15… of kopier deze link: http://nuancierds.fr/DT chauffage.htm

ook kun je daar zien hoe het is weggewerkt. je hebt een luchtverdeelstuk en een standaard citroen blower nodig (ik heb er ooit een uit een HY gehaald, die leek daar precies op).

succes!

edit: link werkt niet dus gewoon aanwijzingen volgen, chauffage betekend verwarming dus zodra je dat ziet zit je goed.

ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 oktober 2011 12:32 PM
  [ # 20 ]

url geroggeld

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 13 oktober 2011 01:23 PM
  [ # 21 ]

Linker ( of rechter achterruit ) een klein stukje open en je ziet de ruit opdrogen als je buiten de bebouwde kom rijdt. Is binnen een paar minuten gebeurd. Linker achterruit is het makkelijkst, die kun je weer dichtdraaien als de mist is opgetrokken.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 oktober 2011 01:52 PM
  [ # 22 ]
hen123drik schreef:

daar zijn hele mooie foto’s van op nuancierds.fr-> technical file -> les disposiif de chauffage -> les options….20 -> chauffage -15… of kopier deze link: http://nuancierds.fr/DT chauffage.htm

ook kun je daar zien hoe het is weggewerkt. je hebt een luchtverdeelstuk en een standaard citroen blower nodig (ik heb er ooit een uit een HY gehaald, die leek daar precies op).

succes!

edit: link werkt niet dus gewoon aanwijzingen volgen, chauffage betekend verwarming dus zodra je dat ziet zit je goed.

De min 15 gradenkachel kan je alleen kwijt als je je LPG tank een stuk naar achteren zet trouwens.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 13 oktober 2011 03:00 PM
  [ # 23 ]

Tot ik een nwe achterruit met verwarming kocht gebruikte ik deze:
keramische heater (100W) met ventilator, past net voor lpg tank (80ltr)

met zelfbouwkapje erop tbv lucht door hoedenplank:

hoedenplankbekleding weggesneden voor de bestaande opening in hoedenplank:

Dit setje is overigens te koop voor de liefhebber, PM me maar bij interesse.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
hen123drik
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 17-01-2011

Gepost: 14 oktober 2011 12:11 PM
  [ # 24 ]

die fabrieks-af achterruitverwarming met die draadjes die in/over het glas lopen werkt vaak toch niet? ik hoorde dat sommigen al niet meer werkten toen ze uit de fabriek kwamen. Dit zou dan liggen aan de bedrading naar de achterruitverwarming en niet aan de achterruitverwarming zelf.

ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 oktober 2011 12:13 PM
  [ # 25 ]

af-fabriek werkte het prima en een nieuwe ruit met verwarming werkt ook toppie.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 14 oktober 2011 12:29 PM
  [ # 26 ]

Het zijn de draadjes in de ruit die door ouderdom overlijden. De bedrading overleeft het meestal wel.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 14 oktober 2011 06:02 PM
  [ # 27 ]

Het overlijden komt door de oxidatie van het koper. Hierdoor neemt de geleidbaarheid af.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 14 oktober 2011 07:27 PM
  [ # 28 ]

Is dit iets? http://ds-demist.com/kit.html
Bogaard heeft, evenals ik, een aangepaste versie voor de sm. Alleen ligt hij bij mij nog op de plank.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 oktober 2011 09:53 PM
  [ # 29 ]

werkt perfect. A PITA to install though..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 oktober 2011 09:54 PM
  [ # 30 ]

... En niet heel mooi om naar te kijken….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook