


Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
Als er toch veel meer gewicht rust op de voorkant?
Rien

















Totaal aantal Berichten: 1615
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: Waarom zakt de achterkant van de bx als eerste in??
Omdat de voorveerpoten blijven ‘hangen’. Die zijn in de loop der jaren ietwat krom geworden.
Re: Waarom zakt de achterkant van de bx als eerste in??
Vaak te wijten aan de remservo. Dit geeft 1 potentiele extra retourlekkage. Stramme veerpoten (voor) is idd ook een mogelijkheid. Maar ook bij niet stramme veerpoten zie je dat de achterkant vaak sneller inzakt.
Re: Waarom zakt de achterkant van de bx als eerste in??
ik d8 altijd, omdat de druk daar gewoon het langs blijft zitten.
En volgens mij heeft Evelien nog gelijk ook! Want bij nieuwe BX’en zakte ook eigenlijk alleen de achterkant in.
Er zijn naar de achterkant toe misschien ook wel meer onderdelen waarin druk verloren gaat. Hoe sneller het drukverlies, hoe eerder ‘ie inzakt. Mijn witte BX zakt juist aan de voorkant eerst in (en aan de achterkant met een kloeink als je de deur open doet, wat zou dat nou toch zijn?? )
voge schreef:Er zijn naar de achterkant toe misschien ook wel meer onderdelen waarin druk verloren gaat. Hoe sneller het drukverlies, hoe eerder ‘ie inzakt. Mijn witte BX zakt juist aan de voorkant eerst in (en aan de achterkant met een kloeink als je de deur open doet, wat zou dat nou toch zijn??
)
die van mij zakt ook direct aan de achterkant, de voorkant zakt pas als die 2 dagen heeft stil gestaan ofzo
EvelienBX schreef:direct
Duurt toch wel een paar uur hoop ik?? Mijne zakt al erg snel, na 5 uurtjes staat ‘ie met z’n kont op de grond.. (en na 24u ook met z’n neus, koud hoor)
voge schreef:EvelienBX schreef:direct
![]()
Duurt toch wel een paar uur hoop ik?? Mijne zakt al erg snel, na 5 uurtjes staat ‘ie met z’n kont op de grond.. (en na 24u ook met z’n neus, koud hoor)
nee die van mij zakt binnen een half uur ofzo.
en de voorkant zakt pas na een paar dagen:S
Die van mij ligt binnen een half uur op z’n gat… voorkant duurt een paar uur langer. Ik dacht altijd dat ‘t door de langere leidingen kwam














































Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gewoon een gaar remcommando.
Ik denk dat er in die 10 jaar wel tientallen heb vernieuwd…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Die van mij zakt ook eerst aan de achterkant in. Toen de leidingen onder de auto vervangen waren (alle hydraulische leidingen) zakte de wagen bijna niet meer in. Het duurde dan drie dagen voor hij op de grond zat. Dat is inmiddels alweer een halfjaar of langer geleden. Ze zakt nu al weer behoorlijk wat sneller.
BX 19TGI Routiére - 180.000
BX 16TGI Break - 192.000KM (verkocht)
BX 14TE Berline - 210.000KM (Gesloopt)
Re: Waarom zakt de achterkant van de bx als eerste in??
EvelienBX schreef:ik d8 altijd, omdat de druk daar gewoon het langs blijft zitten.
Ja klopt
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
WYD schreef:En volgens mij heeft Evelien nog gelijk ook! Want bij nieuwe BX’en zakte ook eigenlijk alleen de achterkant in.
Waar kan ik een nieuwe bx kopen
Dan ga ik er gelijk 1 halen
Mijn bx ligt na ongeveer een uur of 4-5 met zijn kont op de grond, voorkant kan soms wel anderhalve dag tot 2 dagen duren voor ie helemaal plat ligt.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
De lagers van de achterophanging gewoon zover laten slijten totdat de wielen in de wielkasten blijven hangen.
Dan zakt hij achteraan nietmeer door.
Nee even serieus mijn BX heeft net 64000 km gereden en die zakt voor en achter binnen enkele uurtjes door.

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Bestaan er nog BX-en met maar 64000 km op de klok…?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)