Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
graddus schreef:er valt eens een gat in je spatbord,
Dat noemen we airco en dat is doorgaans een waardevermeerdering!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Totaal aantal Berichten: 2532
- C35 Hilton XLS
hogervp schreef:Erg zonde dat het zo afgelopen is. Je moet natuurlijk ook maar net de middelen hebben om een auto weer goed op te kunnen knappen.
Patrick
als je je voordoet als zo’n liefhebber met een auto met een zeer interessante historie dan lijkt mij schorsen en ergens wegzetten voordeliger en reëler dan uit nood laten slopen.
Citroen c32 Hilton XLS

Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Ik denk dat mensen wel vaker besluiten nemen en daar later spijt van hebben. Het is erg zonde dat het zo gelopen is, maar ondertussen is het helaas wel gebeurd.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
als je je voordoet als zo’n liefhebber met een auto met een zeer interessante historie dan lijkt mij schorsen en ergens wegzetten voordeliger en reëler dan uit nood laten slopen.
Nou, uit nood, uit nood… Meneer blijkt ondertussen wel gewoon de middelen te hebben voor de aanschaf van een andere CX. En die koop is echt niet gesloten vanwege de geweldige inruilprijs die hij nog voor z’n oude auto kreeg . ‘T is meer een kwestie van geen zin, denk ik.

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Nou, dat vind ik wel heel kort door de bocht.
Kijk, Alban heeft Colette ingeruild op een andere CX. Dat kan, hoewel het geen echt verstandige actie was, voor wat betreft het lot van Colette. Maar dat was het met spuitbussen matzwart spuiten destijds in een garagebox om te beginnen al niet.
Maar het zijn ‘Dirk en Daan’ die haar vervolgens tot sloper hebben gebombardeerd.
Treurig waartoe een krasje op een motorkap uiteindelijk kan leiden.
Overigens kan ik me ook voorstellen dat het weer toonbaar en behoorlijk (met enige winst) verkoopbaar maken van Colette economisch niet haalbaar was voor de Firma Dirk & Daan. Maar goed, ik heb de technische staat van Colette nooit van dichtbij kunnen beoordelen, dus geen idee….
Maar zonde blijft het absoluut!!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

Totaal aantal Berichten: 3000
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Het moet wel de meest besproken CX allertijden zijn, dat staat als een paal boven water…...

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
La Léo schreef:
Treurig waartoe een krasje op een motorkap uiteindelijk kan leiden.
Er was een flinke kras op de motorkap, dat is waar, maar er was meer aan de hand. Door een aanvaring met een obstakel in een parkeergarage waren de deuren en het achterpaneel aan de rechterkant behoorlijk verkreukeld. Het waren de reparatiekosten daarvan die Alban tot zijn ongelukkige dhz-actie hebben gedreven…

Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Nelis Infra schreef:Wendela, ik heb even exact hetzelfde gedaan, en Alban z’n topic nog eens doorgelezen. Dit zijn mijn conclusies: Alban, je bent ontzettend wispelturig en rigoureus in je beslissingen. Impulsiviteit is jouw kenmerk. Ik heb de volgende posts even naar boven gehaald, ik zou zeggen, lees die nog eens een keer door:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1250920/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1255370/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1256078/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1256082/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1344857/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1346283/Deze auto is het NIET waard om te slopen. En degene die dit ding ophaalt als een sloper, lacht in zijn vuist. Eeuwig zonde, en je moet het naar mijn bescheiden mening niet doen. Denk er nog eens over na, en grijp het aanbod van waterman met beide handen aan. Dat zou ik doen. Maar ja…
I rest my case. Ik vind het ook geen schoonheidsprijs-waardige actie.
Way out in the water, see it swimming.

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Ach,
je moet het maar zo zien voor 200,- euro kun je hem afhalen, gooi je er 5000,- tegenaan voor een mooie spuitbeurt en nog 1000,- euro voor de zaak weer compleet te maken en heb je voor 6200,- een goede CX en je hebt wat te doen van de winter.
Mark
CX 2000 pallas ‘78

Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.

Totaal aantal Berichten: 11826
- Xantia TD SX
Ik zou eigenlijk wel willen weten of dat blok ook (weer) loopt. Die auto was immers aan de kant gezet met een gare ontsteking…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
hogervp schreef:Ik denk dat mensen wel vaker besluiten nemen en daar later spijt van hebben. Het is erg zonde dat het zo gelopen is, maar ondertussen is het helaas wel gebeurd.
Precies, wat er met Collette gebeurd is valt niet meer terug te draaien. Ik vind het dan ook jammer dat er zo oneindig veel discussies over gevoerd worden. Er worden tenslotte wel meer CX’en gesloopt, maar daarover worden dan weer geen tientallen pagina’s volgeschreven… Hoe dan ook, Alban heeft nu een andere CX, en ik wens hem daar veel plezier en succes mee
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Er worden tenslotte wel meer CX’en gesloopt, maar daarover worden dan weer geen tientallen pagina’s volgeschreven.
Dit is wel een heel apart natuurlijk.
Jeroen

Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Het is dat hij er met veel passie aan deze CX begonnen was, en ook er zelf zo gepassioneerd over schreef hier op het forum. Maar door tegenslag rare beslissingen heeft genomen wat de wagen niet ten goede is gekomen. Zo zie ik het een beetje….. Jammer.
Over zijn nieuwe heeft maar niets gemeld hier geloof ik

Totaal aantal Berichten: 15731
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat is dan wel weer jammer, hij kan de gemoederen immers prima bezig houden