Hallo allemaal!
Net wilde ik m’n CX naar de garage brengen voor een APK keuring toen na twee meter de hydraulica het begaf.
En ja, dan rijdt ie niet meer. Daarbij wil ik jullie hulp of tips wat ik kan doen voor de hydraulica toch te maken.
Hij kwam mooi hoog tot na die 2 meter. Geen stuur bekrachtiging meer. Nou de olie was op. De dag erna olie gevuld,
en niets helemaal niets , de auto kwam niet meer omhoog. Een lek zie ik vooreerst nog niet. Nu dacht ik,
hij moet ontlucht worden. Ha en ik weet niet waar alles zit om hem te ontluchten.
De HD pomp draait wel. Ik heb trouwens een CX 2.0 uit 1983 van de serie 1.
Waar zit de HD-bron = dat de olie tank?
Waar zit de aanzuigbuis?
Waar zit de ontlasschroef van de hogedruk regelaar?
Waarschijnlijk kom ik er wel uit als ik deze onderdelen weet te vinden.
Anders zou ik een ambulance moeten huren en dat kost weer extra geld.
Hopelijk dat iemand van jullie me kan helpen.
Bij voorbaar Hartelijk Dank.
John
Als de CX het niet doet neem ik m’n BX




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goede avond,
Als de CX daarvoor altijd goed was kan de olie niet zomaar weg zijn.
Of lek of wat anders.
Als,je bij vuld moet je effe wat in de slang gooien die naar de pomp toe gaat (is niet zelf zuigend.)
Als ie eenmaal vol olie zit wel.
Succes
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ik ben niet gehinderd door ervaring of echte kennis op dit niveau, maar als ie in 1 keer geen hydraulica heeft, kan dat dan in de pomp zitten (stuk) ? kan je dat controleren ? door een uitgaande hoge druk leiding er af te draaien ??
of kan dat in een retour zitten die open blijft staat….. ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als er te weinig olie in zit stopt ie ermee kan niet meer aanzuigen en je druk valt weg.
Heeft waarschijnlijk net genoeg gehad om omhoog te komen en daarna was de olie op .
Er zat nog net genoeg druk op de accu bol om het eerste stukje te sturen daarna druk overal weg.
Dus effe bij vullen bij het vaatje ( als je voor de auto staat recht boven in de hoek tegen de voorruit aan )
Eerst bijvullen en niet vergeten de slang naar de pomp toe te vullen,droog lopen hebben ze een hekel aan.
Als de hydroliek eenmaal weer reageerd dan de auto in de hoogste stand en bijvullen tot tussen de twee streepjes.
Succes.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Nog effe een keer het eerste verhaaltje gelezen.
Maar hoe weet je dat de olie op is?
Je vraagd of de HD bron je tankje is
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Tja,
waarschijnlijk heeft je pomp idd lucht aangezogen en dan doet ie het niet zo geweldig, tikt de pomp nog ?
iig het voorradvat vullen met LHM, de ontlastschroef ff een slag losdraaien (de rood omcirkelde), de slang van de voorraadvat naar de pomp losnemen en ook ff vullen met een trechter tot ie echt vol is (dit is de slang die van het geel omcirkelde naar het vat loopt) Slang er weer oppielen.
Dan motor starten ontluchtschroef dicht draaien en de pomp moet weer gaan tikken als ie druk opbouwd.
Succes.
Mark
CX 2000 pallas ‘78






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
al wat verder ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje