Dan gooi ik ‘m wel weer wat omlaag, 2-3 cm boven de wieldopbout lijkt me wel prima.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Volgens mij moet onderkant spatbord over het midden van de wieldop/velg lopen in rijstand.
PAS OP: Ga NIET ONDER DE AUTO liggen bij het aanpassen van de rijhoogte. Dat kan je dood worden….
Citroen!
Zeg, ik ben ook DS-liefhebber en kenner (op gebied van modellen en theorie dan…), en niet helemaal vreemd. Maar toch bedankt voor je waarschuwing… Was ‘t ook niet van plan. Enige wanneer ik onder een DS ga is of met degelijke pootjes of op ‘n brug…
Deze zomer trouwens met veel mensen en lading vakantieplannen met de Snoek, maar rijhoogte corrigeert ie toch wel weer, lager zetten maakt dan ook niets uit natuurlijk… is toch dat drie-hoekige gebeuren bij de stabistang achterin wat je moet losmaken? en moet dat naar voor of naar achter?





























Totaal aantal Berichten: 10632
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Je moet die klem iets achterover draaien.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Naar de trekhaak toe dus?





























Totaal aantal Berichten: 10632
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
De bovenkant van de klem naar de trekhaak toe.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Oke, dank u! Ga er zaterdag even mee bezig en dan kijk ik meteen even onder die klep om te zien hoe de bodem daar is…
Zo. Dat is een tijdje geleden dat ik mijn topic hier een update heb gegeven!
Het gaat prima met de DSuper, heel erg veel gereden deze zomer (alweer een 10.000 KM beurt gehad…) en eigenlijk zonder grote problemen. Een verbrande remvoering in de bergen nabij Dijon, een afgelopen ashoes en een klein probleempje met de lichtschakelaar en dat was ‘t wel. Het is een betrouwbare auto gebleken na al het onderhoud van het afgelopen jaar.
Hier wat foto’s van de afgelopen maanden:
Oldtimerdagje:
Rook onder de kap in juli: het bleek de slang van de ruitensproeier te zijn, die de vloeistof op ‘t hitteschildje gooide!
Met de Snoek de Mookerheide op:
Aan het strand in Zandvoort:
Even naar Antwerpen op en neer:
...en toen is de ashoes er dus afgelopen, hoop vet in het voorscherm, dus gauw even naar de garage geweest:
En toen met 4 vrienden op naar het zuiden! Hier ergens in Noord-Frankrijk om 5:30 in de ochtend…
Nabij Beaune in een klein dorp:
Met trotse eigenaar:
Vive la France!
Prachtige streek, de Bourgogne!
Stank, rook… te veel geremd in de bergen nabij Dijon, even afkoelen en dan weer verder… De Mercedes is van een goede vriend van me.
En dan heb je ineens een A op je ruit…(grappenmakers!)
In Savigny-sur-Beane even de bril erbij opzetten…
Samen met de Benz de wijnvelden in.
Fijne combinatie, file en regen…
Nachtelijke pauze langs de autoroute…
Dat was het enige stuk autoroute, we zijn enkel via binnendoorwegen naar Dijon gereden.
En zo’n Snoek is toch wel heerlijk om mee op vakantie te gaan…
broodjes halen bij de bakker in Beaune…
Of hamburgers ontdooien…
Zwaailamp…(hadden ze er voor m’n verjaardag opgemaakt…)
Even door Trier op de terugweg…
Yeah, Cadillac!
Thuis in Nederland natuurlijk lekker weer toeren met m’n meisje…
En dan alweer een 10.000 KM beurt!
“nieuw” uitaatje gekregen van de garage om de hoek…
Even met een mooie BX op de foto.
En dan begint de herfst weer in te zetten…
Tijd voor de winterstalling!
En de klusjes die gepland zijn; lijkt veel maar valt allemaal mee!
- Zonneklep links vervangen
- Raamrubber rechtsvoor (suist!)
- Raamrubber midden (lekt + blaasje)
- Stuurhoesje monteren
- Opvulling bestuurdersstoel
- Verstralers werkend maken
- Uitpoetsen lak
- Lakken nummerplaatbak voor en bijwerken (b stijl, dakrand, rondom achterruit, r.v. onder motorkap).
- Uitlaat en gaatjes schutbord dichtmaken
- Motorsteunen controleren op inzakken
- Remmen laten ontluchten + kleine beurt bij Langelaar
- Ruitenwissers, lakken ruitenw. Armen en rubbers vervangen.
- Plaatje verlichtingsverklikkerlichtje
- Knipperlichtrelais vervangen
- Dinitrol:
o onder koplampen, randen en hoeken voorschermen
o randen en hoeken achterschermen
o deuren; onderrand en felsnaden
o tankklep
o achterklep
- Chroomwerk polijsten





























Totaal aantal Berichten: 10632
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Je nieuwe uitlaatje is er weer af?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.




Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003
- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
het suizen van het rubber zal vooral een kwestie van het afstellen van het raam zijn
Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace
@ pvanessen: Bij die boutjes achter de ovale rubbertjes in de deur toch?
En de uitlaat… tsah, die wil ik eerst polijsten en de bevestiging deugelijker maken, maar die komt er wel op. Een mooi cadeau van de Jaguar-garage om de hoek, toen ze zagen wat voor auto ik heb, hadden ze nog wel wat leuks voor me liggen… geweldig toch!













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Mooie foto serie!
Of komt dat door het onderwerp?
Groet Peter.




Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003
- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
MielcitrofielDS schreef:@ pvanessen: Bij die boutjes achter de ovale rubbertjes in de deur toch?
Yep, kijk wel uit dat je het niet te ver doet in 1 keer, elke keer een stukkie.
Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
De rubbertjes boven aan de deur of halverwege? En dan het boutje rechter een beetje lossen, corrigeren en boutjes weer vast?
Volg je hart, gebruik je hoofd.