2 van de 2
 < Vorige 1 2

Laatste stuiptrekking deurpanelen série 1, tips om vast te zetten
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 26 oktober 2011 05:10 PM
  [ # 16 ]
cx25gtit2 schreef:

maar de ophanging is nog een ding…..

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2532

- C35 Hilton XLS
Gepost: 26 oktober 2011 06:16 PM
  [ # 17 ]
cxj schreef:

Ik denk dat jou aanvankelijke idee helemaal zo slecht niet is.
In het verleden heb ik reeds enkele malen geprobeerd de panelen recht te maken. Zonder resultaat helaas. Ik legde ze dan een aantal dagen in een zwembadje om ze helemaal te laten weken. Daarna monteerde ik ze aan de deur en zette de boel vast met spanbanden. Na enkele dagen de boel weer losgehaald en gehoopt op een goed resultaat. Eerst leek het mee te vallen, maar na enkele dagen/weken waren ze weer zo krom als een hoepel.
Ik ken de verhalen ook wel dat je er goeie resultaten mee behalen kunt, maar ik heb daar mijn twijfels over.

ik heb als toevoeging de (kartonnen panelen) in gestreken met polyester hars en raad eens ze blijven recht

voor heb kunstofpanelen uit ik meen een break gemaakt die blijven mooi recht iig

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  

cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1250

Gepost: 26 oktober 2011 09:15 PM
  [ # 18 ]

Bij de kunststof panelen speelt het probleem inderdaad veel minder. Hadden we die allemaal maar. De oplossing van Robin vind ik overigens zeer acceptabel. Maar als ik het me goed herinner hebben die ook een kunststof achterkant.

Tegenwoordig zet ik ze vast met enkele lipjes die de boel tegen de deur aandrukken. Een beetje zoals Robin’s oplossing, maar dan voor de kartonnen deurpanelen.

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 26 oktober 2011 09:34 PM
  [ # 19 ]

Dus…. het devies is misschien wel:

- zeer nat maken
- spannen op een palletje(?)
- op laten drogen
- insmeren met epoxy hars
- gaten voor plugjes repareren met, iets van hout dinges (staat iets verder terug geloof ik)
- monteren

Hmm, ga me er van het weekend eens over buigen, eerst zorgen dat ik een paneel thuis heb.

Tnx voor het meedenken (blijf gerust denken Smile )

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 859

- CX 2400 GTI
Gepost: 27 oktober 2011 04:29 PM
  [ # 20 ]

Het resultaat is bij mij ook nog lang niet optimaal. Wat wel redelijk hielp was toen de panelen nat waren het karton een beetje kraken door je knie er tegen aan te zetten - met beleid natuurlijk, je wil niet dat het finaal doorbreekt!

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3909

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 27 oktober 2011 06:07 PM
  [ # 21 ]

mmmmmm…... klinkt niet optimaal.

is een ander product zoals een olie-achtige substantie iets…. dan blijft het papieren paneel misschien iets meer soepel, droogt niet (of minder snel) uit ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1250

Gepost: 27 oktober 2011 06:18 PM
  [ # 22 ]

Ik denk dat het probleem komt doordat de buitenste laag na verloop van tijd begint te krimpen. Hij trekt dan het karton krom. Dat is niet te voorkomen. Voor de korte termijn is natmaken wel een optie, maar voor de lange termijn niet, in mijn ogen jammer van de moeite. Ik zet ze gewoon vast met klemmetjes.

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook