1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Waarom zakt de achterkant van de bx als eerste in??
KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 05 december 2005 06:14 PM

Als er toch veel meer gewicht rust op de voorkant?

Rien

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1615
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 05 december 2005 06:17 PM
  [ # 1 ]

Re: Waarom zakt de achterkant van de bx als eerste in??

Omdat de voorveerpoten blijven ‘hangen’. Die zijn in de loop der jaren ietwat krom geworden.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 05 december 2005 06:22 PM
  [ # 2 ]

Re: Waarom zakt de achterkant van de bx als eerste in??

Vaak te wijten aan de remservo. Dit geeft 1 potentiele extra retourlekkage. Stramme veerpoten (voor) is idd ook een mogelijkheid. Maar ook bij niet stramme veerpoten zie je dat de achterkant vaak sneller inzakt.

Profiel  
 
EvelienBX
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 759
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 05 december 2005 06:23 PM
  [ # 3 ]

Re: Waarom zakt de achterkant van de bx als eerste in??

ik d8 altijd, omdat de druk daar gewoon het langs blijft zitten. Rolling Eyes

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 05 december 2005 07:51 PM
  [ # 4 ]

En volgens mij heeft Evelien nog gelijk ook! Want bij nieuwe BX’en zakte ook eigenlijk alleen de achterkant in.

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 05 december 2005 08:00 PM
  [ # 5 ]

Er zijn naar de achterkant toe misschien ook wel meer onderdelen waarin druk verloren gaat. Hoe sneller het drukverlies, hoe eerder ‘ie inzakt. Mijn witte BX zakt juist aan de voorkant eerst in (en aan de achterkant met een kloeink als je de deur open doet, wat zou dat nou toch zijn??  Wink )

Profiel  
 
EvelienBX
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 759
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 05 december 2005 08:16 PM
  [ # 6 ]
voge schreef:

Er zijn naar de achterkant toe misschien ook wel meer onderdelen waarin druk verloren gaat. Hoe sneller het drukverlies, hoe eerder ‘ie inzakt. Mijn witte BX zakt juist aan de voorkant eerst in (en aan de achterkant met een kloeink als je de deur open doet, wat zou dat nou toch zijn??  Wink )

die van mij zakt ook direct aan de achterkant, de voorkant zakt pas als die 2 dagen heeft stil gestaan ofzo Razz

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 05 december 2005 08:23 PM
  [ # 7 ]
EvelienBX schreef:

direct

Shocked

Duurt toch wel een paar uur hoop ik?? Mijne zakt al erg snel, na 5 uurtjes staat ‘ie met z’n kont op de grond.. (en na 24u ook met z’n neus, koud hoor)

Profiel  
 
EvelienBX
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 759
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 05 december 2005 08:55 PM
  [ # 8 ]
voge schreef:
EvelienBX schreef:

direct

Shocked

Duurt toch wel een paar uur hoop ik?? Mijne zakt al erg snel, na 5 uurtjes staat ‘ie met z’n kont op de grond.. (en na 24u ook met z’n neus, koud hoor)

nee die van mij zakt binnen een half uur ofzo.
en de voorkant zakt pas na een paar dagen:S

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 05 december 2005 09:30 PM
  [ # 9 ]

Die van mij ligt binnen een half uur op z’n gat… voorkant duurt een paar uur langer. Ik dacht altijd dat ‘t door de langere leidingen kwam

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 december 2005 09:32 PM
  [ # 10 ]

Gewoon een gaar remcommando.
Ik denk dat er in die 10 jaar wel tientallen heb vernieuwd…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Duncan Ruseler
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 05-04-2005

Gepost: 05 december 2005 09:45 PM
  [ # 11 ]

Die van mij zakt ook eerst aan de achterkant in. Toen de leidingen onder de auto vervangen waren (alle hydraulische leidingen) zakte de wagen bijna niet meer in. Het duurde dan drie dagen voor hij op de grond zat. Dat is inmiddels alweer een halfjaar of langer geleden. Ze zakt nu al weer behoorlijk wat sneller.

BX 19TGI Routiére - 180.000
BX 16TGI Break - 192.000KM (verkocht)
BX 14TE Berline - 210.000KM (Gesloopt)

Profiel  
 
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 15-01-2005

- XM V6 Exclusive
Gepost: 06 december 2005 02:45 AM
  [ # 12 ]

Re: Waarom zakt de achterkant van de bx als eerste in??

EvelienBX schreef:

ik d8 altijd, omdat de druk daar gewoon het langs blijft zitten. Rolling Eyes

Ja klopt Exclamation

XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 06 december 2005 11:34 AM
  [ # 13 ]
WYD schreef:

En volgens mij heeft Evelien nog gelijk ook! Want bij nieuwe BX’en zakte ook eigenlijk alleen de achterkant in.

Waar kan ik een nieuwe bx kopen Shocked
Dan ga ik er gelijk 1 halen Cool

Mijn bx ligt na ongeveer een uur of 4-5 met zijn kont op de grond, voorkant kan soms wel anderhalve dag tot 2 dagen duren voor ie helemaal plat ligt.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
BX-GTI-16V
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 25-05-2005

Gepost: 06 december 2005 11:51 AM
  [ # 14 ]

De lagers van de achterophanging gewoon zover laten slijten totdat de wielen in de wielkasten blijven hangen. Confused
Dan zakt hij achteraan nietmeer door.
Twisted Evil

Nee even serieus mijn BX heeft net 64000 km gereden en die zakt voor en achter binnen enkele uurtjes door.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 06 december 2005 02:52 PM
  [ # 15 ]

Bestaan er nog BX-en met maar 64000 km op de klok…?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook