Mooi…. kenteken!
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
boeman schreef:Erict schreef:De man is niet heel erg gecharmeerd van mijn auto. Het enige mooie aan mijn auto vindt hij het leren Pallas interieur. Voor de rest is het niks. Er zit zelfs geen echte Pallas motorkap op mijn Pallas. Geen idee wat een echte Pallas motorkap is, maar wie weet kan één van jullie me dat vertellen.
Aha, weet je dat dan niehiet? Hij bedoelt natuurlijk zo’n lelijk stropdas ornament voorop.
In dat geval ben ik alleen maar blij met m’n niet Pallas motorkap.

Totaal aantal Berichten: 7618
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Die daarmee dus zeer correct Pallas is De stropdas is voor mensen die ook iets met kevertjes hebben. Alhoewel - een vroege ID vol met Robri-glimmers heeft ook wel weer wat. In elk geval weet de verkoper niet zo heel veel van deze auto’s.
Helemaal mee eens. Dat werd me in het gesprek al snel duidelijk.
Als je het verschil tussen een XM en een SM niet weet dan weet je totaal niets van citroens af denk ik zo. En die man en vrouw die hebben zelf ook nog wel eens een meningsverschil had ik het idee. En het grappige is dat toen ik naar die auto ging kijken dat hij zei dat hij een doorverbinding had gemaakt waardoor de auto altijd startte.. Nou dat is dus ook niet zo. En van de wagenhoogte kan kloppen, gezien het feit dat hij behoorlijk stond te dansen bij het veranderen van wagenhoogte.
Nou wat betreft XM/SM; mijn vader is een echte DS liefhebber, verzamelt alles van de DS aan folders enzo, maar weet die twee ook niet uit elkaar te houden, evenals de GS en de CX… het zit ‘m dan niet in die modellen maar in de namen, dyslexie heet dat… ‘t is altijd wel lachen, maar goed…
Toch, als ik alle verhalen zo lees, zou ik deze zwarte ID lekker laten staan en er zeker niet veel geld aan uitgeven. Kennis over de Citroen modellen is misschien niet vereist voor een echte liefhebber, netjes omgaan met je auto en ‘m onderhouden wel.
Ik heb eens eerder een DS in “prima staat” bekeken… wat zeg ik? een? wel twaalf! Allemaal marktplaats auto’s die er op de foto leuk uitzagen, allemaal in de prijsklasse 4500-5500, en het waren gewoon barrels. Van longerons van dakleer (Roest ja nooit meaaaa…., aldus de knutselaar) tot auto’s die je beter nog even niet kon aanraken want hij had ‘m net even “bijgespoten”.... Met een roller, de ochtend voor we kwamen kijken. Heel creatief vond ik ook de houten kofferbakbodem in een DS in Amsterdam, hoofdbollen als veerbollen (dat ‘t uberhaupt werkte vond ik bijzonder…) en wat te denken van een electronische stuurbekr. op een versleten stuurhuis!
Gelukkig heb ik uiteindelijk binnen mijn prijsklasse een keurige DS gevonden, met een beetje geluk, dat dan weer wel… voor de gevraagde 5000,- moet je zeker wel een nette DS kunnen vinden, geen concoursstaat en ook geen spectaculaire uitvoering, maar een “vrolijke” ID19B, Special of Super moet zeker lukken…
Het belangrijkste vind ik als je een auto koopt is dat je er gelukkig van wordt. En dat is denk ik bij deze auto niet zo, tenzij je een totale restauratie project zoekt en geld genoeg hebt.
Het verschil tussen een CX en een GS zag ik in het begin ook niet, maar die lijken ook wel heel erg op elkaar. En dyslexie kan je niemand aanrekenen natuurlijk maar dat zijn meestal wel de uitzonderingen. Ik denk als je een oldtimer zoekt dat je de tijd moet nemen en alles op z`n beloop laten gaan en rustig kijken. Voordat ik mijn GS kocht heb ik 3 mercedessen bekeken en daar ben ik toen vanaf gestapt en ben ik gaan kijken naar een Citroen omdat mijn schoonvader 2 DS-en heeft en de garage heel dichtbij zit. En toen heb ik 3!! weken moeten wachten om mijn huidige GS te mogen bekijken. Maar dat was hem toch wel, kost wat moeite maar dan heb je ook wat ook!
Wat mensen trouwens allemaal voor elkaar krijgen he?? Soms is dat verbazingwekkend!

Totaal aantal Berichten: 10631
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik kreeg sterk de indruk dat de man een kat in de zak gekocht heeft zonder iets van katten af te weten. Over dat bod: tegen ons vertelde hij dat het een bod was van een kennis in de buurt. Een kat in het nauw, ben ik bang.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Helemaal mee eens.
Hij vond zijn eigen auto veel geweldiger dan de mijne. Ik geef dat het plaatwerk van mijn DS betere tijden gekend heeft. Er zijn hier en daar wat kleinere en grotere bloemkooltjes zichtbaar en het r voor spatbord is er wat ernstiger aan toe.
Zijn plaatswerk had hier weinig tot geen last van, maar was hier en daar wel recent ‘bijgetipt’. En zoals we allemaal weten zit echte schoonheid bij onze dames van binnen.
Ik heb altijd geleerd over een DS dat hij verrot kan zijn voor het oog maar van binnen perfekt kan zijn en dat hij voor het oog een plaatje kan zijn en totaal verrot van binnen kan zijn. Geef mij maar een beschadigd paneel ipv een beschadigde balk.
Beide komt anders ook vaak genoeg voor. Maar volgens mij heb je daar niet zo lang geleden al een voorbeeld van gezien.
“De Ds Mag opgehaald worden voor € 4 600,-” Aldus de verkoper.
hij staat niet meer op markt plaats…
reactie van vandaag:
“Wil er gewoon van af en heb iets anders op het oog
adriaan”
Waarschijnlijk heeft hij de advertentie gewoonweg niet verlengd.
sloopkogel schreef:hij staat niet meer op markt plaats…
Hij is er weer, zie deze link http://link.marktplaats.nl/501931603