














Totaal aantal Berichten: 1423
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Nou… de knoop doorgehakt. Deze zwarte 69-er pallas gaat in de verkoop.. Eigenlijk is het de best rijdende DS van de 2, maar ik vind de oude neus leuker en die is nog niet af. Ik kan daardoor nog plezier beleven aan het project..





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Goede keuze lijkt me, de oude neus in combinatie met halfautomaat is toch net wat aparter nog.














































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Maar een 69’er is veel zeldzamer…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste















Totaal aantal Berichten: 1423
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Dat is helemaal waar, maar beide DS-en hebben zo hun voors en tegens…
De 67-er heeft een gereviseerde motor en dat merk je, ik vind de oude neus leuker en heb erg veel zin om het project af te maken. En de half automaat vind ik erg fijn rijden.
De 69-er is bijzonder omdat ik deze van de eerste eigenaar heb en alles in erg mooie originele staat is omdat de DS weinig km’s heeft gelopen. Verder rijdt deze DS zoals een DS moet rijden, maar dat ga ik bij de 67-er ook wel voor elkaar krijgen.














































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Had ik nu geen sm, dan had ik die 69’er blind van je gekocht martin!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3844
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Inderdaad! schitterende wagen! Maar allez, ik ben dan ook een 3e neus fan. Hoewel de 1e neus me ook erg kan bekoren.
Succes met de verkoop. Lijkt me dat er animo genoeg zal zijn.
Ik hoop snel een prijs te winnen, is ie voor mij.















Totaal aantal Berichten: 1423
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Potverdorie door bovenstaande opmerkingen twijfel ik toch weer of ik een niet te bijzondere DS weg ga doen…









Totaal aantal Berichten: 833
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Hoef je niet over te twijfelen, dat is gewoon zo















Totaal aantal Berichten: 1423
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Afgelopen weekend ben ik toch van gedachte veranderd.. de zwarte 69-er gaat blijven. Heb net met Renaissance besproken dat de 67-er pallas naar hun terug gaat en zo kan een nog te vinden klant de kleur enzo kiezen en kunnen ze de DS helemaal af maken en verkopen.















Totaal aantal Berichten: 1423
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
De verzekering expert is naar de krassen komen kijken… Het is bijna een hele overspuiter.. De schade is redelijk erg, voor het bedrag van de schade zijn er hier mensen die daar een hele DS voor kochten. Ik kan er gewoon nog steeds niet bij dat er mensen zijn die doelbewust zo’n mooie auto beschadigen. Je hebt er echt helemaal niets aan. Totaal doelloos en ik kan mijn auto’s dus blijkbaar niet eens op eigen grond buiten laten staan. Als ik er ooit eens achter kom wie dat gedaan heeft…
Ze zijn zo stoer dat ze zoiets alleen durven als er niemand in de buurt is. Waarom? Het zal afgunst en frustratie zijn. Als ik het zie breek ik zijn beide poten.















Totaal aantal Berichten: 1423
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Nu de zomer voorbij is wil ik de door vandalen beschadigde 69-er weer helemaal netjes gaan maken.
Het gaat alleen wel een iets uitgebreider verhaal worden dan alleen de beschadigde delen overspuiten.
(Ik heb deze DS de afgelopen jaren dagelijks gebruikt voor lange ritten, alleen niet in de pekel. Door verandering van werkgever moest er een lease auto komen (wat is dat dan geworden Martin? Nou een Peug 508SW.. wilde wel een C5 maar die was fors duurder maandelijks in de lease), van de 2 DS-en die ik dat moment had is de 67-er verkocht en de 69-er wordt mijn hobby/privé auto.)
Wat gaat er allemaal gebeuren:
Toen 3 jaar geleden deze DS door Renaissance is gerestaureerd zijn de deuren gelast. Het is netjes gedaan maar toch zie ik het, de deuren staan niet mooi bol zoals dat bij originele deuren het geval is.
Nu heb ik (via Renaissance) 4 originele nieuwe portieren te pakken gekregen en die komen op mijn DS. Ook de kofferklep die nu op mijn DS zit loopt niet mooi met de achterschermen mee en heb een harde klep te pakken die wel perfect op mijn DS past (Die klep komt toevallig ook van een 69-er af, misschien past deze daarom zo mooi tussen de achterschermen op mijn DS)
Het plan is de nieuwe portieren + al het plaatwerk behalve de motorkap te laten behandelen door autobeitserij.nl in Groningen. Kort gezegd alles in bad om af te bijten, spoelen en in bad voor een KTL behandeling. (Dat is wat moderne nieuwe auto’s ook ondergaan)
Vervolgens wordt de hele DS gespoten (in waarschijnlijk een andere kleur). Ondertussen laat ik de kentekenplaathouders voor en achter stralen en poedercoaten (weet iemand of dat origineel glans, halfglans of mat was?) en er liggen nog originele komplampbakken klaar die helemaal gepoetst zijn en er inmiddels als nieuw uitzien.
Daarna wordt de hele auto weer in elkaar gezet en krijgt ze nog een waxoil behandeling en er moet een gordel achterin komen (....) hopelijk in het voorjaar weer rijden!
Mooie plannen weer Martin. Ben vooral erg benieuwd naar het werk van de autobeitserij.
Heb je al een kleur in gedachten?















Totaal aantal Berichten: 1423
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Hier maar es wat stof afblazen…
De 69-er is nog steeds niet gespoten.. gebrek aan tijd. Ik moet er toch maar eens aan beginnen en zag gisteren in het “gespot” hoekje een erg mooie kleur op een cabriolet wat mij wat lijkt voor op mijn pallas.
Er werd mij verteld dat dit Gris impérial, AC 112 is. Zou op Beige Tholonet lijken.
Nuancierds zegt dat ook. Gebruikt op DS cabriolet tussen 1961 en 1971.
Het lijkt mij meer een tint richting gris palladium maar dan “bruiner”
Is het een Chapron kleur? De spuiters die ik heb gesproken hebben AC112 niet in hun systemen staan.
En weet iemand of deze cabriolet (of een andere auto in Gris impérial, AC 112) voor mij in het echt te bezichtigen is? En welk autolak merk die kleur wel in hun bestand heeft zitten.