Erict schreef:Bij een Pallas hemel hoort een dikke rand die de daklijst verbergt. De antennedraad is weggewerkt achter die rand.
Dank, voor je reactie. Voor wat betreft de antennedraad had ik inderdaad al bedacht dit weg te kunnen werken achter de pallas rand. Waar het mij om gaat is het punt waar de antennebevestiging door het dak heen in de kabine uitkomt. Zit dit onder de hemelbekleding wegggewerkt of zit de hemelbekleding onder dit bevestigingspunt verwerkt?
DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012

Totaal aantal Berichten: 1533
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Bij mij zit het bevestigingspunt ook achter de ‘pallas rand’, bij jou blijkbaar niet, dus zal ie niet onzichtbaar weg te werken zijn.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
camemBert schreef:Bij mij zit het bevestigingspunt ook achter de ‘pallas rand’, bij jou blijkbaar niet, dus zal ie niet onzichtbaar weg te werken zijn.
AHAAA, dit wist ik niet en mooi dat dat origineel zo het geval is. Bij mij zit daar nu niets en wil dit weer in oude/ originele glorie herstellen. Vanddar de vraag.
DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012
d_special schreef:Hallo,
gefeliciteerd met je Coenen schuifdak. Het is een lekkere optie. Ik heb het ook en toen ik het kocht zag er het ook zo uit. Zonder bekleding.
Jij hebt pallas zijkanten zag ik op de foto. Vinyl wordt niet makkelijk want dat wordt opgespannen met een zgn. balijn. Dat is een stuk draadstaal wat de contour van het dak volgt halfverwege. Overdwars wel te verstaan.Dit om het mooi strak te spannen en de bak van de schuifdak te verbergen.
Wat ik heb gedaan ( niet origineel) is de pallas stof bestellen bij de handelaren. Dit is stof met een dun stukje schuim erachter wat je eigelijk verlijmt.
Om het toch mooi strak te krijgen heb ik een paar stukken traagschuim gehaald bij een bekleder. Deze op het dak geplakt om het uit te vlakken met dezelfde dicht als de bak. Ook voorin bij de bedieningshandel en stangetjes is dat te doen. Daarna plak je de nieuwe bekleding mooi op het schuim en je hebt een strak plafond met een zeer goede geluidsisolatie.
Succes.
Rens
hallo Rens,
ik heb ook een kunstof dakschaal met schuifdak kunnen bemachtigen en zit met exact hetzelfde probleem als Adri ( ik hoop dat je het niet erg vind dat ik je topic ff ‘leen’ )
je tip over traagschuim is efficient. ik heb de diepte van mijn binnenbak gemeten en kom zo uit op +/- 5cm.
Hoe zit het met de pallasranden ? Is het traagschuim zo in te drukken dat je de pallasranden ertegen kunt zetten ?
een fotootje is meer dan welkom
thanks
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
zelf heb ik geen pallas randen maar de rubberen van de id’s.
dat gaat goed en je kunt de ook iets bijknippen op de plaats waar de daksteuen komen te zitten op je dakrand.
Vindt het niet storend zo om te zien.
succes.
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.