Goed te horen en mooi dat er een lid bij is met zo’n mooie break.
Lijkt erg op de mijne:
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Totaal aantal Berichten: 1351
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
En op de mijne!
Plaatjes waar ik heel blij van word!!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route
En inmiddels het hele pakket ontvangen, met 3 Bombe’s die ik lekker op de bank helemaal opgevreten heb, prima leesvoer, goede redactionele kwaliteit, zelfs literair, en goede vormgeving en leuke foto’s.
Ik begin hoe langer hoe meer zin in mijn project te krijgen. Ben bezig met laatste hand na onze verhuizing. Binnen alle schlder en reconstructiewerkzaamheden gereed, alleen nog tegels zetten in de keuken en intussen opruimen en inrichten/ indelen garage. De 504 cabriolet staat daar al te acclimatiseren. Het verwende kreng heeft zelfs een nieuwe CV-ketel gekregen, de oude in de garage was op z’n eind.
Het wordt dus een lekker warm verblijf met nu -nog?- maagdelijke epoxyvloer. Er moet in het voorjaar nog een muur uit en de garagedeur verplaatst worden en de tijdelijk oprtit er naar toe nog plaveien, maar daar zal een DS wel doorheen komen toch? M’n 504 had er geen moeite mee, maar daar hebben ze dan ook diverse keren de East-African mee gewonnen.
Heb 4 automovers voor makkelijk verplaatsen auto’s, werkt dat ook voor de ID?
Hierbij alvast een plaatje, de achterwand achter de 504 gaat er nog uit, daarachter zit nog een ruimte en daaracter nog een ruimte. De middelste trek ik er dus bij (5,5 x 12).
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route

Totaal aantal Berichten: 809
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
IDealist schreef:En inmiddels het hele pakket ontvangen, met 3 Bombe’s die ik lekker op de bank helemaal opgevreten heb, prima leesvoer, goede redactionele kwaliteit, zelfs literair, en goede vormgeving en leuke foto’s.
Kijk, altijd leuk om te horen! Mocht je tzt ook zin krijgen om je project te beschrijven, dan hebben we daar altijd plek voor. Op dit moment staat mede-forummer Han S. erin met zijn project.
IDealist schreef:Hierbij alvast een plaatje, de achterwand achter de 504 gaat er nog uit, daarachter zit nog een ruimte en daaracter nog een ruimte. De middelste trek ik er dus bij (5,5 x 12).
Dus je hebt al 5,5 x 8 (schatting) en daar trek je nog eens 12 meter bij, en dan heb je nog zo’n ruimte? Vinnik wel een beetje behelpen hoor.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
@boeman: Net als bij mijn Peugeot 505 GLD zal ik een verslag op het forum bijhouden, zo goed en kwaad als dat qua tijd lukt.
En nee, de huidge ruimte is 5,5 x 9 met 3m erbij wordt die 12. Daaraan geschakeld zit nog ee ruimte van 5,5 x 6 die als ‘gewone’ schuur voor fietsen e.d. in gebruik is en blijft.
Tja, behelpen is het wel een beetje…

Totaal aantal Berichten: 1234
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Misschien een beetje off topic maar heb jij die epoxyvloer er zelf ingesmeerd?
Ik krijg binnenkort ook wat meer ruimte en daar zit een kale zandcementvloer in.
Het lijkt mij beter om deze eerst te behandelen alvorens incontinente Dames te laten plaatsnemen
Bij jouw ziet het er al mooi uit.
Succes met de restauratie.
Peter.

Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ik heb een epoxy vloer er in gesmeerd van Gamma. Alabastine heeft ook zoiets, maar is iets duurder.
Is nogal bewerkelijk. Ten eerste omdat je de vloer eerst goed schoon (vetvrij) moet boenen, ten tweede omdat het best veel werk is om dat goedje er op te smeren, zeker als de vloer nogal oneffen is zoals bij mij. Dan duurt het wel even voor je ieder kuiltje hebt gehad. En dan wordt het ook niet zo strak als bij IDealist.
Het resultaat mag er wel zijn trouwens: even een doekje erover en het (LHM, benzine, olie etc) is weg.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Het is een epoxyvloer van de Praxis (bijna goed geraden dus…). Het is een 2K epoxycoating. Niet heel goedkoop, maar we heel prettig in een garage enne….je kunt het maar 1 keer goed doen. Althans: als hi er eenmaal in ligt kun je hem tzt altijd weer makkelijk ontvetten en er een nieuwe laag op zetten. Dat gaat niet als er eenmaal vet IN de vloer zit. Daarom maar gelijk aangepakt. Als ik de garage in het voorjaar uitbreid zal ik nog een keer een stuk erbij moet doen. Ik vond het werk erg meevallen, maar wat scheelde: temp was OK (20 gr binnen en buiten), vloer was nooit vet op geknoeid EN: er zat al een hele gladde cementdekvloer op. We hier en daar een putje en heel schattig enkele pootafdrukken van de hond van vorige eigenaar bij de ingang

Totaal aantal Berichten: 1234
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Oke bedankt voor de informatie, ik ga maar eens bij de bekende bouwmarkten langs.
En inderdaad eerst de vloer behandelen voordat er olie intrekt.
Peter.

Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
IDealist schreef:EN: er zat al een hele gladde cementdekvloer op.
Dat scheelt enorm, ik had een kale betonvloer met wat meer dan alleen een pootje.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Beste Idealist,
Ik kan het niet nalaten hier toch ook even op te reageren.
In het verleden heb ik mij opgegeven als lid bij de Peugeot 404 Vereniging. Nou ik heb me naar binnen moeten VECHTEN. Daar heb ik toen ongeveer 4 maanden over gedaan.
Ik heb destijds direct contact gezocht met de voorzitter, wijlen Ruud Siermann. Hij heeft me telkens op de hoogte gehouden van het inschrijfproces. Tsja, dat duurde nog eens even! Naderhand heb ik 5 jaar secretaris van de 404 vereniging mogen zijn en inmiddels heb ik binnen de DS-club ook enkele functies, waardoor ik laatst Gerald over dit probleem hoorde.
Ik heb dit forum 4 jaar niet bezocht, maar heb me, nav de melding van Gerald, toch even in dit ‘probleem’ verdiept. Tsja, eigenlijk is er weinig probleem, en is het ook nog eens op de verkeerde plek gedropt. Dat is de conclusie. Leuk dat je actief bent binnen de PCN! Houden zo!
Ik kan je heel wat vertellen over de ‘automatisering’ binnen de DS-club. Ik hoop dat dit binnenkort allemaal opgepakt gaat worden.
Cees
Elke weg leidt weer naar een andere weg
DS19MA
DS21 Pallas IEH
Peugeot 404
DS4
gehad: DS21M Pallas, Xantia 21TD Break, C5,BX’en, GSA, CX, 204’en, 304’en
Ook nog even over de vloer:
Ik heb mijn garagevloer laten vlinderen. Werkelijk prachtig resultaat en inderdaad 2-componentenlak erop en je kunt er van eten!
Ervaring inmiddels: DS Laat meer sporen achter dan Peugeot.
Cees
Elke weg leidt weer naar een andere weg
DS19MA
DS21 Pallas IEH
Peugeot 404
DS4
gehad: DS21M Pallas, Xantia 21TD Break, C5,BX’en, GSA, CX, 204’en, 304’en
Mijn DS staat gewoon op de vloerbedekking en geen druppel lekkage.

Totaal aantal Berichten: 809
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
zwaar OT: Han, zit er wel olie in dan?
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!