1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
foam/rubber/kit koplampglas
Sivan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 12-10-2011

Gepost: 04 december 2011 09:56 AM

Gents,
Om oa roestvorming op deze gevoelige plek zoveel mogelijk te voorkomen heb ik de volgende vraag:

Tussen het koplampglas en het voorscherm hoort foam oid te zetten. Wat kan ik het beste gebruiken? Is het ook verstandig het voorscherm aan de binnenzijde te behandelen?

Bij een van mijn schermen zit dit glas er niet goed in dus ik ga binnenkort het scherm eraf halen om het glas er juist in te zetten. Wel balen want de hele koplampunit moet er dus ook uit en ik heb geen koplampafstel apparaaat…

Wie o wie heeft er tips?
Gr,
Sivan

Gr,
Sivan

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 04 december 2011 11:13 AM
  [ # 1 ]

Zoek even op het forum, er staan zat alternatieven met kit, etc.

Succes in je zoektocht Smile

Profiel  
 
rvdb20
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 422
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 04 december 2011 11:30 AM
  [ # 2 ]

Heb laatst gehoord dat de originele rubbers ook weer te koop zijn.

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 04 december 2011 12:22 PM
  [ # 3 ]

De originele rubbers zijn de hoofdoorzaak van het feit dat zoveel DSsen onder de koplamp zijn doorgerot. Goede kit en het gaat niet meer roesten.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 december 2011 12:25 PM
  [ # 4 ]

Precies. Ik gebruik dat rubber ook nooit. Ik gebruik ook kit, een goede polyurethaan kit zoals sika-flex of bison polymax. Het rubber zuigt zich vol met water wat te gevolg heeft dat alles gaat rotten…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 04 december 2011 01:29 PM
  [ # 5 ]

Kijk eens naar 3M ruitenkit

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 04 december 2011 01:50 PM
  [ # 6 ]

3M 08509 om precies te zijn.

Profiel  
 
Sivan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 12-10-2011

Gepost: 04 december 2011 02:35 PM
  [ # 7 ]

Thanks, het gaat 3M ruitenkit worden (08509). Waterman, de Bison Polymax is prachtig spul maar mocht je je glas moeten vervangen dan ga je echt een drama tegemoet. Dat spul is nl zo vreselijk taai dat je resten met geweld weg moet halen.

Gr,
Sivan

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 december 2011 02:42 PM
  [ # 8 ]

Ik vind dat goed meevallen hoor. Gewoon een scherp mes en klaar. Groot voordeel van polymax enzo is dat het goed lijmt en dat je dus een dichte en sterke afdichting krijgt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Sivan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 12-10-2011

Gepost: 04 december 2011 02:49 PM
  [ # 9 ]

daar heb je ook weer gelijk in. Is het trouwens mogelijk om de koplampunit uit het scherm te halen zonder de instellingen vd koplampen te veranderen?

Gr,
Sivan

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 december 2011 02:49 PM
  [ # 10 ]

Ja dat kan. Heb je nou al een werkplaatshandboek kunnen regelen?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Sivan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 12-10-2011

Gepost: 04 december 2011 02:54 PM
  [ # 11 ]

Fijn dat dat kan dat scheelt een hoop. WP boek heb ik inmiddels wel mis ik deel IV… jij toevallig digitaal?

Gr,
Sivan

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 december 2011 05:12 PM
  [ # 12 ]

Als je de kunststof bakken losmaakt en niet aan de draaiknoppen van de koplampen zit blijft de afstelling zoals hij is.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 04 december 2011 06:22 PM
  [ # 13 ]
Sivan schreef:

Fijn dat dat kan dat scheelt een hoop. WP boek heb ik inmiddels wel mis ik deel IV… jij toevallig digitaal?

Deel IV staat bijna niks in. Vnl. airco. Ik heb hem wel in het Engels voor je (maar daar heet die Volume II section III)

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Sivan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 12-10-2011

Gepost: 04 december 2011 10:47 PM
  [ # 14 ]

altijd welkom, ook de Engelse versie. Iemand enig idee in welk deel de stroomschema’s zitten?

Gr,
Sivan

Profiel  
 
ubogaart
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 01-07-2005

Gepost: 05 december 2011 01:35 PM
  [ # 15 ]

Hier kun je het Engelstalige WPH downloaden:

http://www.agua.nu/ds-files/tony-jackson/green-cd/814 Manual/

De elektrische schema’s staan in 814-1

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook