laagste stand ID20F break
Sivan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 12-10-2011

Gepost: 04 december 2011 10:00 AM

Hallo allemaal,
Als ik mijn break in de laagste stand zet blijft de achterkant in de rijhoogte staan. Voorkant zakt keurig naar de laagste stand maar achter doet dat niet. Zet ik de dame in de hogere standen dan de laagste stand dan doet de achterkant het prima. Bollen zijn net allemaal opnieuw gevuld, veert goed. Ook bij een koude start ondanks dat de hendel dan in de laagste stand staat komt de achterkant omhoog…

Waar kan dit aan liggen?

(systeem gereinigd, nieuw ‘groen bloed’, bollen ok, geen lekkages, voldoende LHM in voorraadvat)

gr,
Sivan

Gr,
Sivan

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 04 december 2011 11:15 AM
  [ # 1 ]

Mogelijk hoogteregelaar (aan de achterzijde) niet (meer) correct werkend….

Profiel  
 
Sivan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 12-10-2011

Gepost: 04 december 2011 03:01 PM
  [ # 2 ]

Dat lijkt mij ook. Zou het dan ook een instelling van de bedieningsstang kunnen zijn?

Gr,
Sivan

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 04 december 2011 03:45 PM
  [ # 3 ]

Je kan natuurlijk (achter) bij de hoogteregelaar een en ander heen en weer bewegen en kijken of deze goed staat afgesteld, als deze niet of slecht reageert is mogelijk je regelaar niet meer goed.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 december 2011 05:09 PM
  [ # 4 ]

Ik denk dat de regelaar niet goed door het mechaniek bediend wordt. De regelaar zelf lijkt me stug.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 04 december 2011 05:36 PM
  [ # 5 ]

Hou je toevallig je voet op de rem? dan zakt hij achter ook niet… Je wiel moet namelijk een beetje roteren ten opzichte van de swingarm.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 04 december 2011 06:09 PM
  [ # 6 ]

Maar dat verklaart niet het feit dat de auto achter omhoog komt bij het starten ... Die van mij wilde op enig moment ook niet meer goed zakken. Pas als ik ‘m aan de trekhaak iets optilde ging de auto naar beneden. Nooit iets aangedaan ... red face Maar als de boel achter stijgt bij het starten moet je inderdaad de bediening en de (stand van) de hoogteregelaat achter nalopen. Wellicht is het alleen wat vuil.

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 04 december 2011 06:15 PM
  [ # 7 ]
break23m schreef:

Maar dat verklaart niet het feit dat de auto achter omhoog komt bij het starten ... Die van mij wilde op enig moment ook niet meer goed zakken. Pas als ik ‘m aan de trekhaak iets optilde ging de auto naar beneden. Nooit iets aangedaan ... red face Maar als de boel achter stijgt bij het starten moet je inderdaad de bediening en de (stand van) de hoogteregelaat achter nalopen. Wellicht is het alleen wat vuil.

Volgens mij beschrijf je nu precies een niet correcte afstelling van de hoogteregelaar…...

Check je afstelling in combinatie met je torsieas..

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 december 2011 06:43 PM
  [ # 8 ]

Als hij het tijdens het rijden goed doet is de afstelling met de torsie-as ok. Dan is er misschien een van de moertjes weg die zo mooi op de foto te zien zijn.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Sivan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 12-10-2011

Gepost: 04 december 2011 10:45 PM
  [ # 9 ]

aan de trekhaak trekken en duwen helpt niet. Voet op rempaddo is het ook niet (die truc ken ik al…) Vering is verder perfect. Ik moet even het wiel en de dekplaat eraf schroeven. Pas dan kan ik zien of er iets niet lekker zit of vervuild is. Zelf heb ik het gevoel dat de verstel stang niet lekker soepel loopt. Of dat de moertjes die erop zitten voor de instelling ervoor zorgen dat de stang de hevel van de hoogteregelaar niet ver genoeg verzet om ook de achterkant in de laagste stand te zetten…

Gr,
Sivan

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 december 2011 11:21 PM
  [ # 10 ]

Ik denk dat je gelijk hebt…

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook