Gents,
Om oa roestvorming op deze gevoelige plek zoveel mogelijk te voorkomen heb ik de volgende vraag:
Tussen het koplampglas en het voorscherm hoort foam oid te zetten. Wat kan ik het beste gebruiken? Is het ook verstandig het voorscherm aan de binnenzijde te behandelen?
Bij een van mijn schermen zit dit glas er niet goed in dus ik ga binnenkort het scherm eraf halen om het glas er juist in te zetten. Wel balen want de hele koplampunit moet er dus ook uit en ik heb geen koplampafstel apparaaat…
Wie o wie heeft er tips?
Gr,
Sivan
Gr,
Sivan
Zoek even op het forum, er staan zat alternatieven met kit, etc.
Succes in je zoektocht
Heb laatst gehoord dat de originele rubbers ook weer te koop zijn.
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
De originele rubbers zijn de hoofdoorzaak van het feit dat zoveel DSsen onder de koplamp zijn doorgerot. Goede kit en het gaat niet meer roesten.














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Precies. Ik gebruik dat rubber ook nooit. Ik gebruik ook kit, een goede polyurethaan kit zoals sika-flex of bison polymax. Het rubber zuigt zich vol met water wat te gevolg heeft dat alles gaat rotten…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Kijk eens naar 3M ruitenkit
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
3M 08509 om precies te zijn.
Thanks, het gaat 3M ruitenkit worden (08509). Waterman, de Bison Polymax is prachtig spul maar mocht je je glas moeten vervangen dan ga je echt een drama tegemoet. Dat spul is nl zo vreselijk taai dat je resten met geweld weg moet halen.
Gr,
Sivan














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik vind dat goed meevallen hoor. Gewoon een scherp mes en klaar. Groot voordeel van polymax enzo is dat het goed lijmt en dat je dus een dichte en sterke afdichting krijgt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
daar heb je ook weer gelijk in. Is het trouwens mogelijk om de koplampunit uit het scherm te halen zonder de instellingen vd koplampen te veranderen?
Gr,
Sivan














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja dat kan. Heb je nou al een werkplaatshandboek kunnen regelen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Fijn dat dat kan dat scheelt een hoop. WP boek heb ik inmiddels wel mis ik deel IV… jij toevallig digitaal?
Gr,
Sivan





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als je de kunststof bakken losmaakt en niet aan de draaiknoppen van de koplampen zit blijft de afstelling zoals hij is.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Sivan schreef:Fijn dat dat kan dat scheelt een hoop. WP boek heb ik inmiddels wel mis ik deel IV… jij toevallig digitaal?
Deel IV staat bijna niks in. Vnl. airco. Ik heb hem wel in het Engels voor je (maar daar heet die Volume II section III)
Volg je hart, gebruik je hoofd.
altijd welkom, ook de Engelse versie. Iemand enig idee in welk deel de stroomschema’s zitten?
Gr,
Sivan
Hier kun je het Engelstalige WPH downloaden:
http://www.agua.nu/ds-files/tony-jackson/green-cd/814 Manual/
De elektrische schema’s staan in 814-1