1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
antiroest binnenzijde bodem
Sivan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 12-10-2011

Gepost: 07 december 2011 05:04 PM

allemaal lange verhalen met heel erg veel verschillende ervaringen over anti roest behandelingen. De holle ruimtes ga ik zelf doen. Echter, ik ben niet echt een helder verhaal tegen gekomen welk middel er perfect is voor het behandelen van de binnenzijde van de bodem.

Bij mij zit er geen verf of wat anders op. De bodem is nog kaal en voor ik er de vloerbedekking op aanbreng wil ik deze supergoed behandelen.

wie o wie?

Gr,
Sivan

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 december 2011 05:48 PM
  [ # 1 ]

Ik heb er zwarte carrosserielak opgezet. is roestwerend.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2988
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 07 december 2011 08:15 PM
  [ # 2 ]

Carpotech Rx5 en dan Rx10

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2128
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 08 december 2011 12:27 AM
  [ # 3 ]
Egbert schreef:

Carpotech Rx5 en dan Rx10

Het is CaPRotech, RX5 (soort lijnolie) voor de behandeling tegen roest, RX10 is de coating (onderzijde, wielkasten e.d. en RX7 voor de holle ruimtes. Perfect spul, zeer goede ervaringen mee.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 december 2011 11:52 AM
  [ # 4 ]

ja maar dan moet het ijzer toch licht aangeroest zijn? Het gaat om de vloer binnen!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 08 december 2011 01:48 PM
  [ # 5 ]

Vloer binnen kan toch gewoon met Dinitrol Metallic, of is dat alleen voor de buitenzijde. Of Dinitrol ML en zwarte lak, hecht daar ook op.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2128
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 08 december 2011 03:33 PM
  [ # 6 ]
bogaard77 schreef:

ja maar dan moet het ijzer toch licht aangeroest zijn? Het gaat om de vloer binnen!

Ja, dat is beter, maar ieder stuk metaal dat je ontdaan hebt van zijn oorsprinkelijke laklaag roest aan binnen 24 uur. Er hoeven geen rostkorsten op te zitten hoor, zeker niet! Dus: schoondraaien/ stralen, en na een dag in de RX5 en daarna met RX10 afwerken. 

Stel dat je een goede basuslaag hebt die je wilt versterken met RX10 (vanwege zijn blijvend elastisch karakter) dan kun je ook een dunnen laag RX5 gebruiken (eerst uitproberen) en na droging met RX10 afwerken. Ik heb daar goede ervaring mee op bestaande bitaklagen die ik eerst heel grondig had geinspecteerd op scheuren en op hechting (dus geen scheurtjes/ roest eronder). Voordeel van de toplaag met RX10 over de oude bitak is dat je een perfect dempende anti-steenslag laag hebt (bitak) die niet meer verder uitdroogt door de elastische afsluitende RX10. Maar goed, dat laatste is geexperimetneer, voor een ieder persoonlijk te proberen en te beoordelen. Op licht aangeroest en vetvrij staal werkt RX5/10 het best.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 december 2011 03:42 PM
  [ # 7 ]

ik moet het toch maar eens gaan kopen!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Sivan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 12-10-2011

Gepost: 10 december 2011 11:50 PM
  [ # 8 ]

ik ga ZEKER de RX5 en RX10 kopen voor de binnenvloer. Binnenzijde deuren ga ik met Waxoil doen. Randen binnenzijde schermen ben ik nog niet over uit. Is net allemaal vers in de lak gezet maar ik wil geen risico’s lopen dus wil ik er wel iets overheen aanbrengen. Suggesties daarvoor?

Gr,
Sivan

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 december 2011 11:53 PM
  [ # 9 ]

Voor de binnenzijde van de deuren/schermen en felsnanden zou ik geen waxoil maar Dinitrol gebruiken Wink en vergeet niet dat de kale bodemplaten aan de binnenkant nog een bitumenplaat hebben tegen het dreunen. Die plaatjes kan je bij Brezan kopen. Beetje warm maken met de haardroger en op de bodemplaat plakken ( als er geen anti-dreunplaatjes meer aanwezig zijn hé)

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wim
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 31-05-2004

Gepost: 10 december 2011 11:59 PM
  [ # 10 ]

Voor alle binnenzijden van deuren en schermen inclusief de felsnaden - en randen zou ik Mike Sanders gebruiken. Daar kunne Dinitrol en Waxoyl niet tegen op. Met Waxoyl heb ik ervaring. Deze beweert weliswaar weer soepel te worden bij verwarming, maar dat staat in geen verhouding met de veel betere werking van Mike Sanders. Het enige vervelende van Sanders is, de slechte verwerkbaarheid. Maar waar je bij kunt komen, gewoon kwasten en dan met een fohn de boel verwarmen (niet verhitten!) en je hebt een perfecte bescherming voor jaren.

teveel citroenen

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 11 december 2011 05:18 PM
  [ # 11 ]

Ieder heef zijn ideen over antiroest behandelingen. Persoonlijk gebruik ik Dinitrol. Prachtige én totaal oplossingen wat betreft conserveren van uw voiture. Dinitrol heeft producten met zeer goede kruipvermogen. Nadien sealen en klaar.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 11 december 2011 05:22 PM
  [ # 12 ]

Mike Sanders vet is inderdaad niet zo gebruiksvriendelijk aan te brengen.
Wat je ook gebruikt, probeer dit in het voorjaar te doen, dan kun je je wagen laten ‘bakken’ in de zon.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Sivan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 12-10-2011

Gepost: 11 december 2011 06:11 PM
  [ # 13 ]

Gisteren alles denkbaar gelezen over de eigenschappen en gebruiksgemak van diverse producten. Mike Sander is echt een vette boel waarbij je auto zelfs in de zomer nog kan nadruppelen als je een half jaar eerder je auto onder handen hebt genomen. Waxoyl heeft niet het doordringende vermogen als DInitrol. HEt wordt Dinitrol ML in de deuren, RX5 en RX10 binnenzijde bodem en de binnenzijde schermen met Dinitrol Metallic. Heb geen andere keuze om het in het voorjaar te doen. De break is al 22 jaar geschorst en moet eerst gekeurd worden voor ik er mee kan rijden. De garage waar de auto nu staat heeft geen electra voor een compressor dus moet het buiten gebeuren met spuitbussen. Dus wachten op mooi weer om de auto eerst gekeurd te krijgen. Of is er iemand die een complete garage heeft waar we dit samen kunnen doen….?

Gr,
Sivan

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 11 december 2011 09:25 PM
  [ # 14 ]

Als je voor de eerste keer Dinitrol aanbrengt, zou ik Dinitrol ML of penetrant gebruiken, iets met groot kruipvermogen zodat ie overal komt. Dit spuit je werkelijk overal ( er bestaat een service bulletin hoe je dit moet verwezenlijken ) Afhankelijk van plaatsen zoals binnenkant deuren enzo..waar het gemakkelijk er terug uit komt, gebruik je nadien een sealer zoals bvb Dinitrol 1000 of sealant. Het is de bedoeling dat er een film over de antiroest wordt gelegd, zodat het product niet verdampt met de tijd. De behandeling een paar keer herhalen bvb met telkens langere tussenpauzes bvb 1ejaar - 3ejaar - 6ejaar - 9ejaar. Dit laatste is maar idee en hangt af hoezeer je je voiture gebruikt en aan welke omstandigheden je deze blootstelt. Mijn idee is dat een perfect behandelde voiture, alles moet kunnen weerstaan - dag en nacht buiten, winter en zomer in weer en wind, zonder dat ze het echt voelt.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Sivan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 12-10-2011

Gepost: 11 december 2011 09:48 PM
  [ # 15 ]

thanks voor de tip!

Gr,
Sivan

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook