diabolo-rubber
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 10 december 2011 09:35 AM

Hallo iedereen ,

heeft er iemand ervaring met gebroken diabolo-rubbers ?  Ik bedoel die rubbers die als ophanging dienen voor de remschoenen.  Vergis ik me wanneer ik denk dat de hele versnellingsbak hieraan opgehangen zit ?

Ik heb al twee maanden (na Frankrijk), last van een trilling, schok, in de rechtervoortrein.  Intussen is de tripode vervangen, alle bouten en schroeven zijn nagekeken, inclusief de motorsteunen.
Maar het blijft, bij een bepaalde remkracht, terugkomen.

Kan dit bepaalde rubber daar de oorzaak van zijn ?  Het lijkt wel alsof de hele bak soms wat “opspringt”.

Jef

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 10 december 2011 09:38 AM
  [ # 1 ]

Zou natuurlijk aan je rubbers kunnen liggen, check anders de combinatie van motorophanging, en de rubbers aan je ophanging van de bak.

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 10 december 2011 09:43 AM
  [ # 2 ]

Wat bedoel je precies SPAM, met die combinatie ?  De zon schijnt in België vandaag dus het zal ook vandaag moeten gebeuren !

Ik heb alles uit elkaar gehad, maar toch even moeilijk om te bedenken hoe wat aan wat vastzit.
Bak aan chassis… remmen aan bak ???

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 10 december 2011 09:50 AM
  [ # 3 ]

Kijk even op mijn site… 


Bakgedeelte en motorophanging en overige.

http://www.SPAM/@ds/fr_4feb2011.html

Gewoon even zoeken tongue wink

In de toekomst ga ik de zaak wel eens indexeren.

Succes

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 10 december 2011 09:56 AM
  [ # 4 ]

Intussen was ik al zover, op uw site !  En mijn conclusie is: ja, alles steunt uiteindelijk op die vier diabolo’s.  Of ben ik nog niet goed wakker ?
Ik zal dus aan de uitbouw van de luchttunnel mogen beginnen.  Moeten de remklauwen eruit voor de vervanging van die rubbers ?

Indexeren zou inderdaad handig zijn, al zijn er verschillende data en werkzaamheden die ik nu al van buiten ken hoor !

En dan nog de belangrijke bijvraag: komen die “gebroken diabolorubbers” wel vaker voor ?  Iemand ervaring mee ?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 december 2011 10:43 AM
  [ # 5 ]

Volgens mij zit er óf een remzuiger vast óf is er een remschijf krom.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 10 december 2011 10:57 AM
  [ # 6 ]

Amai !  Da’s erger.  Is een vastzittende zuiger te testen ?  De schijf dat geloof ik niet, omdat die nieuw is.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 december 2011 10:59 AM
  [ # 7 ]

Heb je de schijven met een meetklok uitgeklokt tijdens het monteren?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 10 december 2011 11:04 AM
  [ # 8 ]

Nee.  Maar de auto heeft ook duizenden kilometers probleemloos geremd.  Zonder schokken of wat dan ook.  Het is omdat het zo plots is beginnen optreden dat ik in de richting van rubbers denk.
Bovendien heb ik toen alles binnenin de remmen ook vernieuwd (behalve de diabolo’s).  Vilten ringetje en dichtingsring, alles dubbel gecheckt enz… 
Om welke reden zou dan zo’n zuiger kunnen vastlopen ?

De remmen zijn “gecentreerd” door ze los te monteren, dan te remmen, en dan vast te zetten.  Dit had als gevolg een zeer aangenaam, gelijkmatig remgedrag.

Kan ik ze aan de auto alsnog uitklokken ?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 december 2011 12:24 PM
  [ # 9 ]

Controleer eens of alle bouten waarmee het koppelingshuis aan de motor zit wel goed vastzitten.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 833
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 10 december 2011 12:24 PM
  [ # 10 ]
waterman schreef:

Heb je de schijven met een meetklok uitgeklokt tijdens het monteren?

Wacht ff. Ik kon me een discussie nog goed herinneren Over dat een meetklok overbodig is of niet. De discussie ging er volgens mij meer om dat het veel tijd kost en dat een klant daarvoor niet wilt betalen in de garage. Ik ben gewoon benieuwd of je ( misschien door ervaring buiten werktijd) van gedachten ben veranderd.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 december 2011 12:28 PM
  [ # 11 ]

4 jaar later.. pfff…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 833
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 10 december 2011 12:32 PM
  [ # 12 ]

Laughing Is het het zo lang geleden al weer? Nou ja, zegt genoeg. Ik zal dit topic niet langer stelen.

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 11 december 2011 02:52 PM
  [ # 13 ]

Jef,

Al wat verder gekomen ?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook