2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
DS21ie blijft niet lopen
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 23 december 2011 09:54 PM
  [ # 16 ]

Bij een benzinetekort zou ik toch niet van die dampen ruiken?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 23 december 2011 11:57 PM
  [ # 17 ]

Ik heb zelf een keer een verstopt filter gehad.
Wel stationair draaien, maar niet op toeren willen komen doordat er dan onvoldoende benzine wordt aangeboden.
Je geeft aan dat de motor niet meer dan 1200 toeren kan maken.
Met ontsteking in 3 cylinders en voldoende benzine moet je een veel hoger toerental kunnen halen.
Daarom denk ik aan benzinegebrek.

Voor de benzinelucht heb ik geen verklaring. Als bv een injector (of de koudstartinjector op je spruitstuk) constant open staat, zou je met flink gas geven een hoger toerental moeten halen (er zijn dan nog 3 cylinders die vol werken).

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 24 december 2011 12:02 AM
  [ # 18 ]

De motor wil niet eens stationair draaien. Om hem aan de praat te houden moet ik al fors gas bij geven.
Op 3 poten lopen geloof ik ook nog niet zo in, want dan moet ie gewoon kunne doen. Ik heb wel eens een injector gehad die niet mee deed. Daar viel zelfs nog wel mee te rijden. Je mist alleen heel veel power en snelheid. Ik denk dat ie op 2 poten loopt.
Het loskoppelen van de koudstartinjector maakte niets uit.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43463
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 december 2011 12:14 AM
  [ # 19 ]

Lekker aan het gokken mannen? goed. Ik geef wel even een voorzetje.. ok?

1) kijk of de verdeelkap droog is, OOK van binnen!
2) controleer of alle bougiekabels goed vast zitten in de kap en nergens doorslaan
3) demonteer de bougies, liefst 1 voor 1, en maak ze schoon en droog. Check of het gat van bougie 4 (onder de goot) goed droog is.
4) zet de bougies terug, sluit alles weer netjes aan.
5) kijk of de stekker van de injector-aansturing op de verdeler zit, heb je een 123 kijk dan of de injector-aanstuurdraadjes netjes in de stekker zitten, dit zijn dus de dunne draadjes die uit de verdeler komen en op de 3 polige stekker van de injectordraadboom worden geplugt.
6) check of alle 4 de stekkers van de injectoren zelf goed vast zitten in de injectoren.
7) kijk of alle vacuum en luchtslangen overal op zitten
8) kijk of het inlaatspruitstuk GOED vastzit en of er geen valse lucht wordt aangezogen
9) loop ook de elektrische verbindingen nog eens na, stekkers etc.

start nu de motor opnieuw.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 24 december 2011 10:41 AM
  [ # 20 ]

Mooie voorzet, hieruit zou ik toch moeten kunnen scoren.

Thnx.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 24 december 2011 11:19 AM
  [ # 21 ]

Beetje on topic, beetje off ook. Mijn vader is bezig met zijn 21IE die al 25 jaar stil staat. Hij is met de injectoren bij een Bosch service station geweest en de injectoren doen het wel, maar de benzine lekt er boven (bij de stekker verbinding) of langs andere naden er gewoon uit. Andere injectoren geprobeerd daar waren er maar 2 van goed. Volgens Bosch helemaal niet gek als ze al 40 jaar oud zijn… Is dat het probleem misschien als bovenstaand verhaal van Waterman geen resultaat oplevert? We zijn nu dus opzoek naar 4 nieuwe injectoren..

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7354
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 24 december 2011 11:36 AM
  [ # 22 ]

@CLL Martin
Gereviseerd & getest of nieuw…......aan jou de keuze

http://www.ds-sassen.de/parts/ie_steu1.htm

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 24 december 2011 03:10 PM
  [ # 23 ]

@CLL Martin
Over het algemeen komt dat door de rubberafdichting tussen injector en blok. De injector zelf is meestal niets mis mee.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 24 december 2011 03:22 PM
  [ # 24 ]

We hebben er laten testen en de vloeistof komt tussen het kunststof van de stekker en de stalen behuizing naar buiten. Als dat gebeurt als die injectoren in je DS zitten ruik je dus benzine lucht.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43463
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 december 2011 05:18 PM
  [ # 25 ]

En?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 29 december 2011 05:24 PM
  [ # 26 ]

Ik zit op dit moment te vechten tegen een deadline voor mijn studie, 30 december moet ik drie opdrachten ingeleverd hebben, de 31ste oliebollen, champagne en vuurwerk, dan een dagje rust. Dus zondagavond ga ik denk ik maar eens in het donker kijken naar vonkoverslag.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 01 januari 2012 10:32 PM
  [ # 27 ]

Net gekeken, en geen vonkoverslag te zien. Nu met de wat hogere temperaturen start ze wel redelijk makkelijk, maar blijft niet lopen en komt (ook met plankgas) niet op toeren.

Het is wel erg vochtig onder de motorkap (condens), maar verdeelkap is droog (ook van binnen), en bougies lijken ook allemaal droog. Komende week maar eens de bougies er uit schroeven en beter bekijken.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
jmta
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011

- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Gepost: 01 januari 2012 11:13 PM
  [ # 28 ]

Beste Brian,

Wat je beschrijft in je topic klinkt precies als wat ik eens gehad heb met mijn 23ie. Ik had een draadbreuk bij de koelwater sensor in de kop van de motor. De draad was gebroken in de stekker. Daardoor “ziet” de modulator weerstand oneindig en zal hij maximaal verrijken. zwartige rookwolken uit de uitlaat en niet op toeren komen is het gevolg. Even aan de stekker rommelen en anders bij de modulator op de betreffende pinnen de weerstand meten. Dan weet je het zo.

Succes!

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 02 januari 2012 01:01 PM
  [ # 29 ]

OK, voeg ik toe aan het lijstje voor het storingzoeken.
Thnx

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
gelaleo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 07-01-2011

Gepost: 09 januari 2012 06:26 AM
  [ # 30 ]
jmta schreef:

de koelwater sensor in de kop

Hoi Brain,
Deze sensor heet trouwens de koudstart schakelaar en is een thermo-tijdschakelaar. Hij zit L op de kop tussen cyl. 3 en 4. Hij bedient de koudstart-injector (net na je gasklephuis), welke alleen inspuit:
  a. indien het koelwater kouder is dan ca. 35°C
  b. voor een tijdsduur van max. 6 sec (weer afhankelijk van de temperatuur)
  c. indien de startmotor bedient wordt
Dus ook als er iets defect is zou het inspuiten moeten stoppen nadat er niet meer gestart wordt.
Makkelijke controle: stekker van injector even loshalen en proberen.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook