Al een tijdje aan het zoeken naar de montagedraad van de deurschakelaar in de linker A-stijl van mijn DS19ma van 67. Geprobeerd met een stuk installatiedraad met een haak maar geen succes. Dat werkte wel aan de rechter zijde. Dashboard al gedeeltelijk open gemaakt maar kan die draad niet vinden. Wie weet waar de draad van de deurschakelaar de linker deurstijl binnenkomt?
Ben
ds klusser schreef:Al een tijdje aan het zoeken naar de montagedraad van de deurschakelaar in de linker A-stijl van mijn DS19ma van 67. Geprobeerd met een stuk installatiedraad met een haak maar geen succes. Dat werkte wel aan de rechter zijde. Dashboard al gedeeltelijk open gemaakt maar kan die draad niet vinden. Wie weet waar de draad van de deurschakelaar de linker deurstijl binnenkomt?
Ben
Via de zijde achter de a-stijl achter het dashboard.
Is de draad zichtbaar als je het alu paneel met de teller hebt verwijderd? of moet er meer weggehaald worden?
Ben
Probeer het nog eens met een fietsspaak. Daarmee heb ik de draad ook weer opgevist.
Ook met de fietsspaak is het niet gelukt de draad te pakken, meer tips? Heeft iemand een foto van de plaats waar de draad in de deurstijl maar binnen gaat? Of een tekening?
Draai anders de schroeven uit het linkergedeelte van de rubberen wangetjes van je dashboard. Je kan dan voorzichtig wat ruimte maken en met een lamp de ingang van de kabel zien.
Na wat spitten in mijn prive-archief
Kwam ik onderstaande foto tegen, bij de rode pijl zitten de twee draadjes die je A-stijl in gaan.
Succes.
SPAM,
Dat was precies de info die ik nodig had. De draad steekt bijna recht over, als hij er gezeten had….
Kennelijk heeft de vorige eigenaar de draad uit de deurstijl getrokken en hem netjes opgerold verstopt onder de kilometer teller. Allemaal weer bedankt voor de adviezen.
oe! Ik heb dezelfde uitdaging aan de rechterzijde…
Gr,
Sivan
Hengelen
Interessant topic ! Bij mij links én rechts te doen .
Niet zo moeilijk, wel lastig. Ik heb een avond rondgereden met binnenverlichting die niet meer uit wou !