








Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Help!!
Ik had wat nattigheid onder de auto wat benzine blijkt te zijn. Bij nadere inspectie lekt mijn benzinepomp (injectie) uit\langs het zilverkleurige dopje naast de stekkeraansluiting. Nog net geen straaltje maar wel flink druppelen, helemaal als ik het contact aan heb.
Is dit te repareren? dopje ziet er erg slap uit en is kennelijk geklemd bevestigd.








Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Ik herinner me vaag dat ik datzelfde heb gehad, en dat het relatief makkelijk te repareren was. Dopje voorzichtig losgepriegeld, er zat naar ik meen een veer en een o-ring achter. De o-ring heb ik denkelijk vervangen, daarna dopje met wat vloeibare pakking (benzinebestendig) er weer op en weer vastgekrompen, al weet ik niet meer hoe. Lekker vaag, hè ?
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé









Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Denk dat ik het gevonden heb, morgen uitproberen. Nu te donker en te koud.
Kapje open gewurmd, veertjes springen om je oren, “tussenschaaltje” teruggevonden !!!
Bleek dat het rubberdopje van het overdruk ventiel gaar was. Verwisseld met een elektrisch gare pomp en voila!
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=270458430&key=64BY3NJN