






















Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Niet op slot kunnen kan ook heel goed komen door vuil in de sloten. Dan gaat de sleutel net niet ver genoeg het slot in en doet het slot het niet. Je kan dan doordraaien, zonder dat er iets gebeurt. Dat net niet ver genoeg kan een stukje van nog geen millimeter zijn, zo nauwkeurig luistert dat.
Remedie: slotenreiniger o.i.d. er in spuiten en lekker vaak met de sleutel er in en er uit gaan.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Hallo allen,
Ik heb een vreemd probleem met de d12, bokken…
Volgens mij is het of de cardan(s) of de bak, tijdens het bokken blijft namelijk
zowel motorgeluid als toerental goed. Het is ook bij alle snelheden in bijna alle versnellingen.
Bij 50 in zn 3 echter is het op zn ergst, klein beetje gas los of klein beetje er bij en het lijkt alsof je op een kameel zit. Een vuiltje in de brandstof voelt ook wel eens zo, maar dat lijkt me sterk, er zit net een nieuwe filter in en dat hoor je dan ook terug in de motor.
Wie o wie herkent hier iets in? Please let me know!
Bedankt Alvast, groeten.
1x visa 2x bx 1x Xant 3xXM Y3? , Ynot4 !
Op aanraden van mijn Franse sleutelmaat/vraagbaak gisteravond toch de brandstof filter nagekeken.
En inderdaad, een depot in de cuve… schoongemaakt,filter spoelen in een diesel badje, en testrit. Het is beduidend minder,bijna weg, waar is raar. Misschien een keer ‘vuile’ diesel getankt?(Kan dat nog?)
Ik hoop echt dat dit het was, maar blijf het vreemd vinden dat er geen verschil in het toerental
te horen was, vandaar mijn conclusie dat het iets na de koppeling zou moeten zijn.
ps ik zag dat een hoop mensen mijn vorige bericht hadden gelezen, bedankt, misschien was het wat onduidelijk of wisten jullie het gewoon ook niet Anyway ik lees bijna alle berichten en reageer als ik het niet weet, of het gene wat ik dacht er al staat ook niet.
Dit forum schopt kont
groeten uit het zuiden!
1x visa 2x bx 1x Xant 3xXM Y3? , Ynot4 !
hallo,
laatst bij het vervangen van de aandrijfassen zag ik dat mijn veerschotels toch wat minder goed zijn dan ik dacht.
Een tijdje geleden een andere xm gekocht voor de onderdelen, dit was echter een hydroactiv en daar ik de simpelste D12 heb
zonder, komen de schotels niet met elkaar overeen…
Nu mijn vraag : de niet hydroactieve veerschotels uit mijn xm, zijn die misschien ook in andere citroenen gebruikt?
Dat zou fraai zijn want zowel mijn on-line bronnen als slopers hier in de buurt…. nul.
Als iemand een idee heeft hoor ik het graag!
thanks!
1x visa 2x bx 1x Xant 3xXM Y3? , Ynot4 !






















Totaal aantal Berichten: 3445
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gewoon de gaten voor de hydractiefleidingen afpluggen.
Er zijn ook nog verschillende veerpoot diameters, kleine voor benzine 4 cilinders en grote voor V6 en diesel.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Afpluggen? je bedoelt een verloop maken naar een kleinere diameter leiding?
Ouwe mopperkont
Helemaal met Matthijs eens. Je zult moeten verlopen naar een kleinere diameter leiding… Als je gaat afdoppen heb je helemaal geen aanvoer meer naar je schotels!
Verloopje moet je wel bij een metaalbewerkingsbedrijf kunnen laten draaien!
En wat JanSR zegt, let even op de diameter van je veerpoot. Hier zijn twee verschillende van. Sowieso misschien maar de poot van de sloper ook meenemen?






















Totaal aantal Berichten: 3445
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Matthijs309 schreef:Afpluggen? je bedoelt een verloop maken naar een kleinere diameter leiding?
Je hebt gelijk, een verloopstukje maken. Niet zo’n grote klus.
Mocht iemand behoefte hebben wil ik dat wel doen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
JanSr schreef:Matthijs309 schreef:Afpluggen? je bedoelt een verloop maken naar een kleinere diameter leiding?
Je hebt gelijk, een verloopstukje maken. Niet zo’n grote klus.
Mocht iemand behoefte hebben wil ik dat wel doen.
Had ik ook aan zitten denken, blij dat geen gek idee is
Ik zit alleen nogal een eind weg..
binnenkort de sloperijen aan de zuidkant van Lyon maar eens afstruinen, is een
aardig tijdje tuffen, maar de sloperijen hier zijn volgens mij xm vrij.
De veerschotels van de slopert hier net bekeken is ook niks meer:(
thanks voor het meedenken
1x visa 2x bx 1x Xant 3xXM Y3? , Ynot4 !






















Totaal aantal Berichten: 3445
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Een paar van die verloopstukjes opsturen is de moeite niet.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
:BIG SMILE:
Bedankt Jan als ik goede schotels gevonden waarvoor dat nodig is ,stuur ik je zeker een berichtje!
1x visa 2x bx 1x Xant 3xXM Y3? , Ynot4 !
En anders de schotels opsturen naar Litouwen. Ik rij intussen al zo’n 8 maanden met die schotels rond. Of ze bevallen weet ik niet want ik merk er niets van. Maar da’s dan ook de bedoeling.
Wim,
Disciplus Simplex












































Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Is dat toevallig niet het verloopje dat in een DSremaccu zit?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














































Totaal aantal Berichten: 43372
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
wimb schreef:En anders de schotels opsturen naar Litouwen. Ik rij intussen al zo’n 8 maanden met die schotels rond. Of ze bevallen weet ik niet want ik merk er niets van. Maar da’s dan ook de bedoeling.
Ik heb die schotels op “onze” franse XM 2.1TD geklust en dat werkt ook al een maandje of 7 prima. Die auto krijgt ongelofelijk op z’n donder en als het ergens stuk zou moeten kunnen gaan is het op DIE auto
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste