

Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 20-12-2010
- BX 1.4 cannes
- ID/DS DSuper
Hallo!
Als mij ID een paar dagen in de garage stil heeft gestaan, wil ze niet meer starten.
Nadat ik een scheutje benzine (tweetakt was het enige dat ik in de buurt had)
boven in de carburateur heb gegoten, sloeg ze weer gewoon vrolijk aan, en kon ik weer gewoon rijden.
Is dit een teken dat de brandstofpomp aan z’n eind is gekomen?
Wat me ook opviel was dat de bobine wel erg warm was toen ik de benzine ingoot, is dat normaal?
Komt dat door de vele startpogingen, of is ook hij aan vervanging toe?












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja dat komt door lang starten en / of als je je contact aan laat staan. Vinden bobines niet leuk..
Je pomp loopt leeg. Mischien intern vervuild zodat de klepjes niet meer goed sluiten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>


Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 20-12-2010
- BX 1.4 cannes
- ID/DS DSuper
Bedankt voor de vlotte reactie bogaard77!
Tja ik heb wel even geprobeerd om te starten, dus dat zal het wel verklaren.
Maar dat betekend dus nog niet gelijk dat hij aan het overlijden is?
Dus toch de brandstofpomp vervangen dan maar?












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Inderdaad.
Pompjes kan je vaak uitelkaar halen. Gewoon eens checken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>